Hoi dames ik hoop dat jullie wat advies voor me hebben... Normaal is het schema 8.00 180+6 11.00 180+6 14.00 180+6 16.30 groenten 17.30 180+6 21.00 180+6 +3 voedingsschepjes granen voor 6 maanden Voor die laaste fles moet ik m altijd wakker maken en hij gaat om 19.00 naar bed Alleen de laaste 3/4 dagen drinkt ie van die laatste fles maar 100 cc ongeveer Nu zat ik dus te denken om naar 4 flessen te gaan En dan zou het ongeveer zo worden: 8.00 fles 12.00 fles 16.00 fles 17.30 groenten 20.00 fles Alleen nu is het 'probleem' dus dat ie er geen 4 uur tussen laat... Soms krijgt ie ook fruit... Gemiddeld om de dag zo rond 10.00 Dus wie o woe heeft goede tips?!
Eerst maar eens die granen uit de laatste fles weglaten, en kijken of hij dan wat meer drinkt, en als ontbijt pap gaan geven.
Pap als ontbijt, dan fruit als hij wakker is, en hem zelf volgen qua voedingstijden, misschien kom je dan veel handiger uit.
Met of zonder granen maakt dus niet uit.. Dat heb ik al geprobeerd... En als ontbijt is niet een heel groot sicces haha hij is veel te ongeduldig en aat dus alleen maar huilen.. En als ik zeg maar de 3,5 ongeveer aanhou die ie volgoud kom ik 18.30 en dat lijkt me te vroeg om de nacht in te gaan?
Hmm ja dat kan ik wel eens proberen... En geef je dan eerst de pap of eerst het flesje? En savonds gewoon normale melk? Geen pap?
Maar hoe werkt dat dan allemaal zeg maar... Gaat dan over niet al te lang die laatste fles vervallen ofzo? Want over een tijdje gaat ook de middag fles eruit toch? Pfff raak er soms zo van in de war..
Hmm het was geen heel groot succes... Na een flesje van 100cc nog 100 cc pap gemaakt...aar ging moeizaam en heeft denk ik de helft ervan op..
Probeer gewoon uit wat werkt. Het ene kind raast eerst van de trek als het wakker wordt en heeft geen puf in gedoe met een lepel, die geef je eerst een beetje fles en dan een bordje pap. En het andere kind kan juist wel eerst de concentratie opbrengen om wat pap te eten, maar wil daarna nog snel even opvullen. Hangt dus van je kind af. Zelfde met de avond...geef gewoon eens wat melk en kijk of het werkt. Kan heel goed zijn dat je kind zelf bezig is die laatste fles af te bouwen en daardoor nu minder en straks nog minder wil. Beste is om gewoon te doen wat je kind wil.
Welke fles er wanneer uitgaat verschilt per kind, zolang je maar geen flessen vervangt door vast voedsel voor hij zes maanden oud is. Het is vaak echt een kwestie van verschillende dingen proberen en kijken wat het beste werkt.
Wij hadden toen ze nog geen 6 maanden (5,5 maand) was het volgende (ongeveer) : 8.15 180+6 11.30 fruit 12.30 180+6 16.30 180+6 18.00 koekje 20.30 groente 21.00 180+6 + pap erdoorheen Nu is ze 6 maanden en krijgt ze: 8.15 180+6 10.00 fruit 12.30 boterham 13.15 120+4 16.30 aardappelen-groente-vlees 20.30 180+6 + pap Misschien heb je er iets aan? Je ziet bij het eerste schema dat er wel eens 4 uur tussenzit, maar omdat ze meer kreeg, lees: fruit, groente, koekje...was ze langer verzadigd
Mamootje dankje voor je schema! Vandaag en gister ging eigenlijk best goed op zich... Het is nog een beetje wennen voor m Maar denk dat t best goed komt