Aangezien we in zuid limburg wonen en ik zie dat het komend weekend weer aardig warm gaat worden hebik toch even een vraagje. Wij wonen in een appartement op de bovenste verdieping, onder het dak in wat ook nog eensniet geisoleerd is. Het word bij ons hier boven al gauw erg warm. Afgelopen dagen 30 graden. Na een tijdje is dat echt niet meer vol te houden. Nu hebben we een airco in de woonkamer ophangen, maar weten eigenlijk niet zo goed of we die nu beter wel of niet kunnen gebruiken ivm de kleine van 2 maanden.
wij hebben een ventilator in de woning, en mijn kleine slaapt hierdoor met dit weer veel beter overdag en savonds en heeft er verder geen last van en is nu 8 weken bijna. dus denk niet dat het veel zorgen brengt. je moet alleen uitkijken dat als je na buiten gaat het ineens een hele erge klap is voor de kleine om van koud na warm te gaan.. daar kan hij/zij verkouden van worden.
Ik gebruik 'm niet. Hier binnen was het de afgelopen dagen 32-33 graden. Nu heeft mijn dochter gelukkig geen last van de warmte dus was het gewoon goed te doen. Voor ons wat minder maar ik wil haar niet in de airco. Ik krijg er zelf altijd hoofdpijn van en een droge keel (door de droge lucht) en daarom wilde ik het voor haar al niet doen. Maar ook lijkt de kou mij niet goed. Dit jaar maar even niet. Ik heb me er bij neergelegd en nu is het goed te doen.
Wij hebben airco in de auto en gebruiken die wel. Anders is het niet uit te houden. Maar zo'n vijf minuten voor we aankomen op de plek van bestemming gaat de airco uit. Dan zijn we allemaal al gewend aan de warmte en is het niet zo'n klap.
Ik heb de airco vorig jaar al vanaf de geboorte gebruikt, want we hebben een wandairco in de slaapkamer en daar sliep hij de eerste maanden ook. Was hartje zomer. Gewoon opletten dat je hem niet op niet te hard blazen hebt, hij niet naar de baby blaast en het beste is het temperatuursverschil met buiten niet te groot te maken. Max. 5 graden verschil is het beste, maar veel mensen overdrijven zwaar door zowat een ijskast van de ruimte te willen maken en dan is de klap groot als je naar een andere ruimte of naar buiten gaat. Volgens mij zit er ook nogal wat verschil in aircokwaliteit, ik heb heel gevoelige luchtwegen, maar van die van ons (LG met plasmafilter), heb ik nooit last. Op vakantie hadden we een of ander vaag merk waar ik nog nooit van had gehoord en na 1 dag hadden we allemaal last van ons keel.
De luchtstroom staat niet op hem gericht, daar letten we heel erg op. We hebben ook zo'n unit wat aan de wand hangt, en eentje buiten. Maarben idd bang voor verkoudheid of iets dergelijks. We zetten hem ook vaak alleen op ontvochtigen, maar deden dit tot nu toe alleen als hij niet in de ruimte is.