Hoi allemaal, Ik ben vast een overbezorgde moeder, maar ik ga mijn vraag toch even stellen. Mijn dochter van 1,5 (nog nooit ziek geweest) had de middag 39.2 koorts. Vanavond 39.6 voor het slapen gaan. Ze heeft weinig gegeten, wel goed gedronken. Verder moe, hangerig maar wel redelijk gehumeurd. Vanavond voordat ze naar bed ging voelde haar hoofd /nek/rug erg warm, maar haar handen en voeten waren erg koud. Is dat normaal?
Ja hoor, de beste graadmeter is inderdaad het nekje. Ik zit momenteel op de bank, heb het warm, maar m'n voeten zijn koud, dat zegt helemaal niks over je lichaamstemperatuur. Heb je d'r luchtig gekleed aangezien het warm is en ze ook koorts heeft nu? En mocht ze vannacht wakker worden dan gewoon lekker wat extra water geven, hopelijk knapt ze snel weer op! Beterschap voor je dochtertje!
Yes is normaal. Mijn kinderen hebben/hadden dat alledrie. Bij hoge koorts ijskoude handen en voeten. Beterschap!
Fijn, bedankt voor jullie reactie. Met m'n verstand kan ik het wel bedenken, maar je gevoel.. En dan ga je Googlen.. Nee ze heeft niet in de zon gespeeld, ze is bijna de hele dag binnen geweest
Mocht ze vannacht wakker worden en je hebt appelsap in huis is dat ook prima (bevat wel suikers dus de tandarts zegt allicht wat anders) hier knapt mijn dochter die inmiddels al geregeld flink beroerd is geweest altijd wel van op. Ik probeer t liever op de dag te geven, ze kan nogal stuiterballen. Hier steevast enorm warme voetjes, heeft ze van dr papa. Mama heeft altijd ijsklompen.
Een poosje geleden had mijn dochter ook koorts en inderdaad ook steenkoude handen en.voeten. Ik heb later gelezen dat je ook nog een kruik bij de voeten kan leggen, zodat daar ook de warmte uit het lichaam kan.
In het ziekenhuis zeiden ze dat dit komt omdat de bloedvaten in handen en voeten samenknijpen als koorts snel stijgt. Is het goed gegaan vannacht?
Ja het is goed gegaan vannacht, ze werd 3 keer huilend wakker, net toen ik naar haar toe wilde gaan viel ze weer in slaap. Vandaag overdag 39.0, nu 39.9. Ze eet nauwelijks, alleen een knijpfruit, klein schaaltje yoghurt en een paar hapjes brood. drinkt wel redelijk.
De keer dat Dafne zulke hoge koorts had en ook koude handjes en voetjes had ze de 6e ziekte. Maar dan weet je dus achteraf pas dat de koorts daar vandaan komt Eten is niet zo belangrijk, drinken wel. Is ze niet suf? Heeft ze nog plasluiers?
Dat is wel flink hoog. Die temperatuur hebben we hier alleen bereikt met blaasontsteking. Geen blauwe handjes en voetjes?