Zuigbehoefte?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mary Jane, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Beste Ilse,

Mijn dochtertje van bijna 3 maanden wil/kan geen speen. We oefenen regelmatig en het is nu nog steeds niet gelukt. Als we de speen in haar mondje houden probeert ze er wel wat mee, maar ze kan hem zelf niet in haar mond houden. De speen gaat alle kanten op. Het lijkt alsof ze er op wil kauwen met de zijkanten van haar kaakje.

Nu heb ik het idee dat ze haar zuigbehoefte niet kwijt kan. Ik laat haar soms al wat langer aan de borst hangen. Ik heb geleerd dat dat wel mag als ze zuigt, niet als ze sabbelt. Dan zuigt ze ook wel, maar niet zo hard dat er nog melk komt.

Verder zuigt ze op alles wat in de buurt van haar mondje komt. De laatste tijd ook vaak haar mouw. Gisteren had ze korte mouwtjes aan en zoog ze op haar arm. Daar had ze helemaal een rode plek van!

Heb jij een idee hoe ik mijn dochtertje hiermee kan helpen?

bedankt weer

groeten Mary Jane

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Veel BV kindjes willen geen speen. Sommige zijn inderdaad hard aan het zoeken en vinden dan ineens hun duimpje of vinger. Opgelost.

Ik zou me er niet te druk over maken. Het zuigen is niet alleen zuigbehoefte maar ook ontdekken. Alles gaat in de mond en voelt anders.

Succes
    Ilse

Deel Deze Pagina