baby 2 maanden helemaal overstuur tijdens uitkleden en wassen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aardbei1707, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Bevalling is erg goed gegaan eigenlijk. Geen complicaties of niets.. heb een uur geperst dus ja dat valt volgens mij allemaal wel mee.. ik vind het zo raar dat het eerst niet zo was:( ja het is zo moeilijk.. dan denk ik weer o ze heeft daar last van of dan weer dat.. het is zo moeilijk he.. en dan hoor ik ook weer van andere ja misschien is er wel gewoon niets aan de hand.. de kinderarts zou vandaag nog bellen over de reflux dus ik ga dit ook zeker met haar overleggen.. kijken wat ze zegt.. hopelijk hebben hun een idee..

ik merk wel dat als ik haar op der buik leg (ze slaapt ook altijd op der buik) tijdens het omkleden dat ze dan rustig wordt zodra ik der omdraai en op der rug leg gaat ze huilen.. maar ja ik kan der niet aankleden op der buik helaas. ze vind op der rug liggen ook helemaal niet leuk.. in de box leg ik haar ook wel eens op der rug en zolang ze afgeleid wordt gaat het goed als ze niets te doen heb gaat ze ook huilen... misschien dat het ook daar iets mee te maken heb.. ik weet het niet:( zo frustrerend he..

badje en douchen hebben er niets mee te maken in ieder geval.. het is echt het omkleden en het bloot liggen.. en inderdaad misschien vind ze het koud maar ja als het 25 graden is op der kamer is het niet te koud toch?:(

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou haar in ieder geval niet te lang bloot laten liggen of haar eerst wassen voordat ze in haar badje ligt. Gewoon in bad kun je haar ook wassen toch? Veel overslagkleertjes aandoen of truitjes met knoopjes op de rug (hoeven alleen de armpjes in en dan kun je verdergaan als ze op haar buik ligt).

En als je bang bent als ze blauw aanloopt van het huilen, zachtjes in haar gezichtje blazen. Dan hapt ze weer naar adem. Het klinkt wel heel heftig allemaal. Mijn meisje kan ook echt heel driftig worden en hard huilen, maar blauw aanlopen of geen adem meer krijgen is hier nog nooit gebeurd. Het moet wel ernstig zijn, waarschijnlijk heeft ze wel pijn. Ik zou dus zeker naar een arts gaan.

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    net overlegd met de kinderarts en ze vond Myla toen we donderdag langs kwamen al een pittige tante.. ze zei ook ik heb der donderdag onderzocht en der is niets aan de hand met der.. ze denkt ook dat het wel te maken heeft met dat ze het koud heeft. Dus we gaan nu goed zorgen dat het goed warm is op der kamertje!:) en ze zei ook als tip om de handdoek waarmee ik haar in wikkel als ze uit het badje komt om die van te voren goed warm te maken door op de verwarming te leggen:)

En inderdaad van te voren wassen is niet nodig zei de kinderarts ook.. de kraamzorg leert het je zo maar is helemaal niet nodig! dus dat doen we dus niet meer, gewoon lekker wassen in het badje:)

Dus is even kijken hoe het morgen gaat! blauw worden was niet heel erg volgens de kinderarts.. het komt gewoon omdat ze dan zo ontzettend boos is.. aah zo zielig..

4. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Hier begon het met een week of 6? Een kinderarts heeft ook nooit iets opgemerkt bij onze jongste. Terwijl er bij de Osteopaat aardig wat dingen vastzaten. Onze zoons zijn ook erg pittig, maar sommige dingen hebben nu eenmaal een reden :)

5. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Bij ons had de kinderarts ook niets gevonden, maar de osteopaat dus wel.
    Wel uitkijken met een te warm kamertje hè?! De beste temp is 18 graden (ivm wiegendood).

Het blijft idd lastig, zeker als ze iets mankeren en je weet niet wat. Op die momenten wil ik dat ze kan praten ;).

6. susy26

susy26 Niet meer actief

Hier toevallig net onze man in bad gedaan, lag tevereden in zn boxje, en nou uitkleden en wassen gaat wel, maar denk dat ie er net 2 minuten in heeft gezeten en meneer begint t huilen haha..moeten er miss aan wennen denk ik.. komt vast goed.

7. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Heeft ze het niet gwoon koud????

Onze dochter had dat ook....hebben we veranderd door het aankleedkussen in de douche te leggen...douche aanzetten + kachel bij goede temperatuur uitkleden..
    Wat ook uitmaakte was dat ze wassen gwoonweg niet leuk vond...dus bij uitkleden wist ze wat er kwam...
    Als we zelf gingen douchen namen we t bad ook me in de douche...heerlijk Blij dat we t gedaan hebben,
    Mag er ook wel bijzeggen dat volgens mij de meeste kindertjes aan en uitkleden niet zo heel leuk vinden...die van ons is inmiddels bijna 14 maanden....maar t gaat nog steeds af en toe met flink tegensputteren...suc6 iig

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Gewoon naar die osteopaat gaan! Baat het niet...
    Onze baby had de eerste week ook nergens last van, maar wilde toen totaal niet meer op haar rug liggen. Dan was het ook krijsen. In de box, bed, aankleedkussen.... Zelfs in de maxicosi en in de wandelwagen... Op haar rug was gewoon niet goed. 2 behandelingen bij de osteopaat en ze was werkelijk een andere baby! Zo ontspannen had ik haar al lang niet meer gezien!
    Kinderartsen kunnen dit soort dingen idd niet "vinden". Mijn ervaring is dat zo hard krijsen duidt op pijn. Laat je niet zomaar afschepen. Vertrouw op je gevoel.

Deel Deze Pagina