baby 2 maanden hoe het best in draagdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesje1982, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik heb een geweven draagdoek en wil morgen met mn dochtertje de stad in. hoe kan ik haar het beste dragen? zeker met dit weer, niet dat ze het te warm krijgt, bv op de manier van bykay krijgt ze 3 lagen over haar heen. en om haar nu in de auto uit te kleden tot haar romper....

ook zou t wel handig zijn de doek van te voren al te knopen, maar is geen must.

de beentjes eruit mag zeker nog niet he? op de ene site staat vanaf geboorte, en op andere wordt dit afgeraden.

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb altijd FWCC gedaan, je kunt evt al de doek los om je heen hangen, dat je op parkeerplaats alleen je kindje er in hoeft te stoppen en aan hoef te snoeren/te knopen.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    FWCC inderdaad, en als je slim bent dan doe je de twee einden die je kruislings over je baby heen doet niet over haar heen, maar langs haar schoudertjes naar beneden en dan gekruist onder haar billen door. Dat scheelt 2 lagen stof over haar heen!

Dus niet zo: Google Afbeeldingen resultaat voor http://wrapababy.com/new/wp-content/uploads/yapb_cache/1229907676_2.3j5717l4l3y8co8ockosoos04.bc67xig3hwgk4kog4so80ssks.th.jpeg

Maar zo: Google Afbeeldingen resultaat voor http://winkel.kindjedragen.be/data/articles/images/lightbox/big/buikdragen---front-wrap-cross-carry-_fwcc_-met-geweven-doek_167_0.jpg

Ik heb altijd de beentjes er uit gedaan, als de stof maar in de knieholtes zit en de knieën hoog!

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ok, dat is duidelijk, alleen kan ik die laatste niet thuis knopen, maar dat is geen probleem.
    die eerste FWCC is erg warm, dat merk ik thuis nu al.

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
  6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Violetrot, probeer eens de Double Hammock (Chunei back carry). Die doe ik sinds kort en werkt heel goed! Ik kan hem heel gemakkelijk zelf op en af knopen.

Ik draag Julia trouwens nog steeds liefst in de FWCC met 1 laag. Heerlijk zo'n aapje en ze begint het zelf steeds leuker te vinden. Lekker met die handjes wriemelen onder die doek :D

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ik vind fwcc ook heel fijn, zo knus!
    Zal de double hammock ff youtuben, bedankt voor de tip!

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb een tricot slen en de FWCC ook enkele keren geoefent maar ik vind dat het nekje dan maar weinig steun heeft als ik voorover buk, wat met de gewone knoopwijze (bv die van baykay of babylonia.be) geen probleem is omdat je 1 schouder er een beetje overheen kunt trekken en voor mijn gevoel het bovenste deel van de laatste laag ook strakker zit. Weet iemand wat ik fout doe?

Ik gebruik overigens voornamelijk mijn Bondolino Light, heerlijk snel, makkelijk en niet te warm (Tricot is wel extreem warm nu natuurlijk)

9. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik zou eigenlijk niet weten hoe je een geweven draagdoek al van tevoren kan knopen? Volgens mij kan dat alleen met een tricot doek toch? Je kunt hem natuurlijk al wel om doen en daarna nog aanspannen, bedoel je dat?

Ik draag mijn dochtertje al vanaf de kraamweek met haar beentjes buiten de doek. Volgens mij is dit tegenwoordig het advies, mits je zorgt voor een goede houding met licht gespreide beentjes, knietjes hoger dan het kontje.

@Violetriot: Jij hebt Mart dus al op je rug gehad. Ik heb het één keer geprobeerd maar ik deed er te lang over en vond het toch nog wel eng. Is al wel een tijdje geleden dus ik ga het binnenkort nog eens proberen. Mijn zoontje spuugde standaard in mijn nek tijdens het knopen, hopelijk heeft mijn dochtertje betere manieren :p

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Je kunt hem idd alleen omhangen, maar niet echt knopen. Wel als je bijvoorbeeld een knoop doet schuin, over 1 schouder, zo'n enkele. Als die goed op maat is, dan kun je hem zo omhangen. Maar ik heb het persoonlijk nooit prettig gevonden om op 1 schouder te dragen.

Iemand toevallig ervaring met een Baby K'tan? Lijkt me voor een tweede kindje echt ideaal, zo'n lekkere zachte, gemakkelijke doek!

11. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    als je de wickelkreuztrage doet van hoppediz (mijn draagdoek) dat is dus eigenlijk de FWCC, dan kun je die al helemaal knopen dan in de auto en op parkeerplaats kindje erin, gaat goed, heb ik laatst gedaan, maar dat is met 2 of 3 lagen (kun je verschillend doen) over het kindje en vind ik erg warm (mn kindje heeft t sowieso snel warm en wordt dan plakkerig).

we gaan straks op pad!

12. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Je hebt wel een knoop die je van te voren kan knopen hoor alleen is die meer geschikt voor wat grotere kindjes

weet alleen niet hoe die knoop heet
    Maar je hebt dan geen baan of buidel waar je je kleintje in doet maar een X kruis waar je je kleintje in doet .
    Misschien ff op het dragen en voeden forum vragen hoe die knoop heet.

Ik draag tegenwoordig met een mei tai op me rug vind ik beter dan een doek want dat lukt mij echt niet
    (jammer btw dat het draagdoek mama`s topic gesloten is)

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    ik knoop altijd van te voren, ik heb het andere nog niet onder de knie.
    Ik knoop de knoop van de bykay zeg maar, alleen dan alleen het kruis, daar laat ik elize inzakken, goed van knieholte naar knieholte trekken, en over haar romp.
    En dan niet die extra baan erover heen.

maar ik moet nog eens kijken naar een MAKKELIJKE knoop voor haar, want dit wordt te zwaar.

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Maar zit het dan wel strak genoeg? Want ik kan hem wel van te voren knopen, maar als ik haar er dan in doe, dan moet ik hem zeker nog wel even goed aantrekken. Hoe strakker het allemaal zit, hoe fijner ik draag! En als ik het van te voren al strak doe, krijg ik haar er niet meer in ;)

Ik heb ook een hoppediz, dus bedoel idd dezelfde.

Taliaa, heb je ook een rekbare doek dan? Want daar kan het ook aan liggen dat het te zwaar wordt. Geweven doek is toch een stuk langer fijn te dragen.

Niemand die de Baby K'tan kent?

15. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik had nog nooit gehoord van de K'tan maar heb even op de site gekeken. Zo gauw ik kan zien kun je die niet echt aanpassen aan je eigen maat en die van je baby? Dat lijkt me niet fijn. Er zijn wel iets van 3 verschillende maten verkrijgbaar maar daar zit natuurlijk ook nog een hoop tussenin.

16. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    bij mij zit ie wel strak genoeg als ik m van te voren knoop. vaak doe ik dit als ik 'de grote boodschappen' doe bij de supermarkt, dus dat is voor 20minuutjes of zo, gaat goed.

vanmorgen zijn we op pad geweest, voor t eerst echt shoppen, erg leuk, en zo makkelijk die draagdoek, ik zag moeders hannessen met buggy's, en kinderwagens tussen de gangpaden door. ze moesten wachten tot er ruimte was, en wij wandelden overal lekker door! plus charlotte slaapt in de draagdoek en in de kinderwagen/maxitaxi niet, dus geen gejengel, heerlijk!

ook veel leuke reacties gehad, blijkbaar zie je het niet zo vaak.

17. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Leuk he Loesje! Wij zijn vanmiddag gaan shoppen in de stad en trokken ook een hoop bekijks. Ik zie ook eigenlijk nooit andere draagmama's, wel jammer!
    En inderdaad zo veel makkelijker. Ik rij geen auto en de bus in is met doek ook veeeeel makkelijker dan met kinderwagen!

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha ja hier viel laatst ook bijna een omaatje van haar fiets omdat ze zo moest kijken wat ik aan het doen was met dat gekke ding op mijn buik. In een dorp is het helemaal hokus-spokus volgensmij ;)

19. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja, dit was ook in een redelijk groot dorp, maar toch veel bekijks!
    een kassadame zat zo naar mn kindje te kijken die lekker tegen mama aan sliep, dat ze zich niet kon concentreren op de kassa haha!

jammer, ik zou weleens willen weten wat moeders tegenhoudt een draagdoek te gebruiken. is t dat ze denken dat het knopen ingewikkeld is? of dat t een beetje 'alternatief' lijkt? ik vind t heerlijk dat mn dochtertje lekker dicht tegen me ligt, voelt een beetje beschermend :)

20. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik denk dat veel moeders het heerlijk zouden vinden inderdaad! Mijn zwangere vriendinnen krijgen allemaal een doek van me en knooples!
    :)

Deel Deze Pagina