Hoe werkt zo'n Kipling draagzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yeuu, 31 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Via Marktplaats heb ik een draagzak gekocht. Enkel op Schiphol en alleen van vliegtuig naar bagageband op vakantiebestemming.
    Mijn kindje kijkt graag vooruit... maar nu vraag ik me af of dit uberhaupt wel kan met deze draagzak. Afgelopen keer zat ze met dr gezichtje naar mij toe, dit ging goed. Maar moet ik dan die hoge "achterkant" omvouwen om haar andersom te laten hangen?

Ik heb zo'n soortgelijke:

https://www.google.nl/search?q=draagzak+kipling&client=tablet-android-samsung&prmd=sivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiZrNq0z7PVAhWOaFAKHdupDe0Q_AUICigC&biw=1280&bih=800#imgrc=Pfm9Hjxxt_gKbM:

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Behalve dat er veel fijnere en ergonomischere draagzakken te koop zijn, zou ik het afraden om je kindje met het gezicht naar voren te dragen.
    Zeker in de drukte van een vliegveld.
    Juist in een draagzak/draagdoek kunnen ze lekker wegkruipen en zich afwenden van de prikkels.
    Als je je kindje met het gezicht naar voren laat kijken, kan hij zich niet afwenden van al die drukte en krijgt al die prikkels binnen.

Lovemykids4 vindt dit leuk.
  3. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Geen idee of het kan maar ik zou het niet doen. Het is een onnatuurlijke houding en slecht voor de heupen van je kind. Deze houding kan ook alleen bij de niet ergonomische draagzakken van stokke en babybjorn (en kipling maar die kende ik eerder nog niet.)
    Ik zou je ook echt aanraden om een andere draagzak aan te schaffen, een waarin je kind wel in een fijne houding zit ipv hangt, dat laatste is nl niet alleen slecht voor de heupen van je kind, maar ook niet fijn voor jouw schouders en rug.

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Het ruggetje van je kindje hoort in een natuurlijke bolling in een draagzak of draagdoek te zitten.
    Omdat je kindje, wanneer het naar voren kijkt, met haar rug tegen jouw buik aan drukt kan haar rug niet bollen waardoor alles leunt op haar heupjes.

Een goede ergonomische draagzak/draagdoek zorgt ervoor dat je kindje met een bolle rug zit en haar knietjes moeten hoger zitten dan haar billetjes de zogenaamde 'm' houding of kikkerhouding.

5. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Ja, ook ik ben natuurlijk meer voor ergonomisch dragen, maar ik denk ook dat als je een baby even voor een korte tijd (op vliegveld) niet-ergonomisch draagt dat er echt niks ergs aan de hand is. Als je je kind eventjes draagt zonder draagzak of doek doe je dit toch ook wel eens met gezicht naar voren? TS vraagt iets over de kipling, niet over ergonomisch ja of nee.
    Maar goed, dat gezegd, ik heb geen ervaring met de kipling of met überhaupt vooruit dragen, dus ik kan je niet helpen. Ik heb een heerlijke Tula :)

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ze vraagt of het kan en ze krijgt als antwoord dat het biet aangeraden wordt met daarbij een voorbeeld wat wel aangeraden wordt.
    Niks mis mee toch?
    Als ze zelf toch vooruit wil dragen moet ze dat zelf weten.
    Not my circus, not my monkeys :D

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Beroerde draagzak helaas :(.
    Investeer beter in een goede, ergonomische draagzak. Juist op een drukke plek als een vliegveld. Een kindje voelt zich 100x fijner met jouw of papas geborgenheid ipv die vreemde drukke wereld in te kijken.
    En bijkomend voordeel, in het vliegtuig kun je hem na het stijgen weer omdoen, en kan je kindje lekker slapen ;).

Deel Deze Pagina