Stuwing

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 0Marleen0, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

1 apr 2011
    152
    2
    18
    Hallo,

Mijn zoontje is nu 3 maanden en laat sinds een weekje wat langer tussen de voedingen waardoor hij er eentje minder drinkt.
    Nu heb ik snel "last" van veel melk en dus ook stuwing. Nu na bijna een week nog steeds. Hij drinkt ook erg kort en snel.
    Ik laat de eerste melk al wegstromen en voedt met hem rechtop of buik op buik. Maar nog blijft hij erg kort en snel drinken. Ook heeft hij erg veel last van krampjes 1,5-2 uur na elke voeding. Hij drinkt nu ook maar 1 borst per keer, deze drinkt hij wel nagenoeg leeg.
    Zou het helpen om mijn borsten eenmalig helemaal leeg te kolven? En op welk tijdstip?

Vast bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ja, je kunt proberen om 1 keer in de ochtend de borsten zo leeg mogelijk te kolven. Doe dit dan voor je gaat voeden. Dan kan je kindje aan een 'lege' borst de dag starten. Wanneer je kindje snel achter elkaar komt kun je overleggen of je dezelfde borst gedurende een paar uur geeft. Dit advies wordt met name gegeven bij overmatige melkproductie. Ik kan niet inschatten of dit bij jou de oorzaak is, het kan ook zijn dat je melk gewoon erg krachtig toeschiet. Ook kan het zijn dat je kindje zich een manier van drinken heeft eigen gemaakt die niet helemaal handig is. Mogelijk omdat het zijn mondmotoriek anders is gaan gebruiken ergens in het begin ter compensatie. Dit kan zijn krachtige stroom, korte tongriem, strakke lipriem enz.
    Overleg met een lactatiekundige in je buurt, of loop binnen bij het cb. Voor overleg of je overproduceert kun je ook prima bellen met een vrijwilliger van VBN of LLL. Je vindt ze via Borstvoeding.nl | Home

Veel succes!

Deel Deze Pagina