zoals de titel al zegt eet ons zoontje nu zins een week of 2 erg slecht. zitten er ook wel tandjes te werken momenteel. net bovenste 2 door en 2 hoektanden komen bijna door. dit is zijn schema. - 7 uur wakker en dan bord pap, 3 scheppen speltpap en 6 scheppen opvolgmelk. eet hij meestal (bijna) helemaal op - 9.30uur wat sap en koekje - 10uur tot 11.15 slapen - 12uur boterham en fles van 4 scheppen opvolgmelk (120 water) - 14.15uur normaal sap en koekje nu geef ik alleen sap - 14.30 uur tot 16.00 slapen - 16.45 uur groentje en wat sap. alleen hier eet hij momenteel echt maar paar happen van en dan hoeft hij niet meer - als wij gaan eten krijg hij meestal een brood korstje dat gaat er altijd goed in hij is echt gek op brood. - 18.30 uur in bad en dan fles van 6 scheppen opvolgmelk en naar bed. normaal was hij echt altijd goede eter. at altijd heel vol bord op. (maak het altijd zelf) hij wil momenteel ook weinig stil zitten (tijdens eten ofzo) moet altijd wat te doen hebben.' iemand hier ervaring mee en tips?
Kunnen best zn tandjes zijn hoor..dan gaat het straks wel weer beter. maar hoe dan ook zou ik geen brood of korstje geven...want dan wek je de indruk dat warm eten ook niet hoeft omdat er toch brood komt
ja maar korstje hebben we altijd gedaan als wij aan het eten zijn (das ongeveer een uur na zijn eten) anders kunnen wij namelijk niet normaal eten. dan breekt hij echt de boel af. dit krijgt hij echt al maanden tijdens ons eten dus zijn we niet gaan geven zins hij slecht eet ofzo. nou ben benieuwd. maakt me weer zo lekker onzeker
Hoezo gaat fruit niet ivm reflux? Je hoeft toch geen vloeibaar fruit te geven? Want groente gaat wel? Op zich vind ik dat hij niet zo slecht eet hoor, al zou ik gewoon een stuk fruit in de hand geven ipv een koekje.
Waarom mag hij niet met jullie samen eten? Ik zou ook not amused zijn als ik moet toekijken hoe anderen gezellig samen eten en ik niet
stukken eten gaat niet dat eet hij helaas echt niet op. dus prakken het nog. dus moeten hem dan wel helpen dus om dat dan tijdens het eten te doen eten wij amper.en dan zit het ook weer zo dicht op zijn laatste fles (en wij eerder eten redden we niet) stukken fruit gaat dus helaas ook niet. wel appel geprobeerd op brood. (kleine stukjes appel) maar hij krijgt van fruit gewoon meer last van maagzuur. heb dan een kind wat een week lang last heeft daarvan.
Hoe laat eten jullie dan? Kan hij om 15.30 een tussendoortje eten en dan als jullie eten, eet hij gewoon mee. Toen dochterlief om 17.30 nog een slaapje nodig had gingen wij om 17.00 eten of ik at den met haar en manlief later als hij uit zijn werk kwam. Er is altijd wel een oplossing. En idd geen brood meer geven. Hij verwacht een korstje als jullie eten dus logisch dat hij daar naar uit kijkt.
wij eten meestal 6 uur. maar eten ook wel is als hij al op bed ligt. (man zit op vrachtwagen) en stukken eten gaat niet. dan eet hij echt niks. geven vaak wel stuk wortel ofzo als wij aan het eten zijn maar hij zit er mee te spelen maar eet er niks van. dat broodkorstje (wat overigens maar klein stukje is) krijgt hij al vanaf het begin en hij heeft altijd super zijn groente gegeten
Ik denk dat het gewoon een fase is. Niet te druk in maken. Denk ook niet dat het aan het broodkorstje ligt hoor. Een tip voor het fruit (was hier ook een probleem met de reflux): zoete appel stomen in de babycook. Dat maakt het een pak makkelijker voor kindjes.
Aangezien hij al 10 mnd is kun je toch niet lang volhouden om hem apart eten te geven (qua tijdstip en samenstelling), kinderen gaan rond 1 jaar gewoon met de pot meeeten, en willen graag hetzelfde doen als hun ouders. Binnenkort heeft hij die laatste fles ook niet meer nodig perse. Dat je zelf niet aan eten toekomt snap ik niet helemaal. Jullie zitten met 2 volwassenen aan tafel en 1 baby. Je kunt gewoon het kind hapjes geven en zelf eten tegelijk? Of mis ik iets? Maar terzijde, gezien zijn leeftijd en de huidige fase zou ik niet meer zo vasthouden aan de baby-voedingschema. Stukken eten moet een kind leren, in het begin eten ze inderdaad niet veel, maar dat krijg je ook met 1,5 jaar hoor. Alleen zit je dan in een fase dat de meeste kinderen in peuterpuberteit komen en überhaupt iets nieuws weigeren qua eten. Je hebt nu veel meer kans om hem goed aan te wennen om samen met het gezin te eten en te leren kauwen. En dat heeft even tijd en geduld nodig. Voor hem ook, eten is veel meer dan alleen slikklare voer naar binnen schuiven alleen aan tafel. Eten is een gezinsgebeuren, en een kind leert eten van zijn ouders, door te kopiëren. Net als lopen en praten enz
ja maar vaak eten wij ook later omdat mijn man vaak pas half 7/7 uur thuis is. dus dan ligt hij al op bed! en als ik hem om 6 uur groente laat eten dan krijg ik er om 7 uur echt geen fles meer in ben ik bang. dus wat wij eigenlijk willen is dat als hij 1 is over op gewone melk en dan wel met ons mee laten eten. (of dat ik eerder eet samen met hem) Daarom geven we hem nu wel stuk wortel enzo zodat hij dat ook leert. maar ook dat eet hij niet (gewoon echt geen hap)