hallo dames ik heb een vraagje bij welke leeftijd ging jullie baby zich om rollen? mijn zoontje Djim is over een week 6 maanden en doet dan nog steeds niet. wel als ik hem help maar zelf nog niet. hij wil alleen maar op je schoot staan steeds en dat kan ie al wel heel goed( maar dat is slecht op deze leeftijd)
mijn dochter was een late en was 9,5 maand toen ze ging rollen. Voor die tijd kon ze alleen goed zitten en zo speelde ze... Liggen vond ze verschrikkelijk . Ze heeft het uiteindelijk een beetje geleerd op ons bed... De grond vond ze misschien ook nog te hard (en box was sowieso drama) . Maar op het grote bed vond ze het wel een leuk spelletje . Bij het cb hier, bleek achteraf dat ze 9 maanden aanhielden, dat ze het dan zo'n beetje moesten kunnen. Maar dat ze het met 9,5 maand 'pas' deed was ook prima. Daarna ging het wel hard ineens hoor, maar je hebt dus nog wel even . Ieder kindje neemt z'n tijd.
hier een dametje van 7 maand die ook niet wil omrollen, ze kan het wel en als we haar op de buik leggen draait ze zich gelijk weer om dus dat kan ze ook madam maakt nog geen aanstalte en wordt boos als we ons ermee bemoeien, dus we wachten gewoon af hier.
mijn zoontje kon met 3,5 maand van rug naar buik rollen. Van buik naar rug lukte pas met zo'n 5,5 maand. Dit heeft in de tussentijd aardig wat frustratie opgeleverd, te moe van t spelen op de buik maar geen hulp willen...Hij is nu 6 maanden en gebruikt het rollen om zoch door de kamer te verplaatsen, erg leuk!
met 3 maanden 3,5 ongeveer kon hij van buik naar rug rollen. van rug naar buik kan hij nog niet hij is nu 4 maanden en et lukt hem nog steeds niet. ook als je hem erbij helpt is hij veeeels te lui om zelf mee te werken. dus hire ook maar afwachten
even een vraagje: waarom is dat "staan" slecht? Emma wil namelijk ook alleen maar "staan" maar als dat echt slecht is zullen we dat maar niet te vaak doen dan... groetjes pampers
met 11 weken van rug naar buik (nog niet terug) en van zij naar rug naar andere zij en weer terug naar rug. met een maand of 6 ook van buik naar rug. maarrrr als meneertje moe is, lukt het hem nog niet zo goed, en wil hij hulp, haha! ik zou em er niet te druk om maken; het ene kind is snel met praten, het andere met lopen, en alles er tussenin. jouw kindje gaat het heus ook wel doen.
Thijs ging met 4,5 maand draaien van rug naar buik. Andersom doet hij heel sporadisch. Volgens mij houdt het CB 8 maanden aan, dus nog tijd zat. Dat gaan staan mag best, als je hem goed ondersteunt en niet te lang doet. Tja als hij het zelf doet kun je hem niet tegenhouden. Ik zou hem alleen niet stimuleren om te gaan staan.
Anouschka wordt zaterdag 6 maanden en rolde vandaag voor het eerst zelf van rug naar buik. Merel is 2,5 jaar en rolde nooit, die wilde alleen maar staan en lopen. Ze heeft het rollen nooit gemist hoor, nu rolt ze als de beste
"staan" is hier nu ook al favoriet, hij doet het zelf. Net als zitten. Op de arm liggen wil hij al lang niet meer en tegen je aan zitten is ook niet meer goed genoeg. Hij wil zelf! Hij wil het liefst je bij je vingers vasthouden en dan zelf zitten.
Hier ook met 3,5 maand op de buik rollen. Weer terug op de rug rollen nog niet, als hij het buikliggen zat is help ik hem weer op zijn buik, maar dat vind hij vaak ook niet goed. Het liefste ging hij zitten, de hele tijd maar zitten, maar dat kan hij nog niet (alleen) en op het cb zeiden ze ook dat met ondersteuning het niet te lang mocht. Het komt vanzelf wel, voordat 'ie 18 is lukt 't 'm wel
Vanaf 12 weken kan onze dochter zich van rug naar buik rollen, terug gaat nog niet. Zou me er niet zoveel zorgen om maken hoor, ieder in zn eigen tempo!