Mijn dochter is nu ruim 8maand, en slapen gaat de laatste dagen erg slecht overdag. Normaal had ze altijd dit slaap schema : 7.30 wakker 8.30-9.30 slapen 12.00- 14.30/15.00 slapen 19.00 naar bed ( het late middagslaapje is al een tijdje vervallen) Alleen nu wil ze smorgens vaak helemaal niet meer slapen en is ze toch er moe, maar als ik haar in bed leg blijft ze protesteren en haal ik haar er uiteindelijk maar uit. Dan is ze om 11 uur zo moe dat ik haar maar eerder haar brood en fles geef, dat zeuiteindelijk tegen 11.45 in bed ligt, maar om 13 uur is ze dan alweer wakker! Nog steeds wel moet maar slapen weer ho maar! Als het later dan weer eens probeer is het weer alleen maar protesteren en dus niet slapen. En nu hoor ik ook al weer dat ze wakker is....... Dat is toch veel te weinig slaap voor zo'n kleintje? Wie heeft raad???
Mijn dochter sliep met 8 maanden ook nog maar 1x op een dag - behalve op bad dag, 3x in de week, dan sliep ze na het badje nog een kwartiertje ofzo 's ochtends. Wij begonnen altijd om 11 uur met eten zodat om 11.30 het eten binnen was, dan boven een flesje en naar bed. Vaak tot 14-15uur toen. Dat werd natuurlijk al snel korter. Maar amper 2 uur slaap is inderdaad wel heel weinig ja! Hoelaat gaat ze naar bed 's avonds en hoe laat is ze wakker?
's Avonds ligt ze tegenwoordig om 19 uur in bed, maar dat is vooral omdat ze overdag zo weinig slaapt. Voorheen was dat vaak tegen 20 uur. Dan krijgt ze om 7.30 de eerste fles weer. Soms is ze om half 6 al wakker maar ligt dan wat te kletsen en met een speentje goed te sussen. Als dat niet gaat komt ze bij mij liggen en slaapt ze gewoon weer verder....
Is het niet een fase ofzo? Hier namelijk precies hetzelfde aan de hand. Smorgen rond 9u nu nog een kwartiertje slapen, tussen de middag een uurtje en eind van de middag dan nog eens een kwartiertje. Maar hij is wel heel erg moe! Vooral eind van de ochtend, maar krijg hem echt niet in bed. Dit mannetje was altijd super super makkelijk, maar heb nu ineens mijn handen vol. Moet ook zeggen dat hij in mega tempo aan het ontwikkelen is, en volgens mij komen de 5e en 6e tanden er aan.
Oh ja, van 19u tot 7u hoor ik hem eigenlijk nooit, hooguit een keer speentje geven in de vroege ochtend.
Hier is het juist nu heel veel slapen! Wakker rond 6.30u Dan slapen van 9.15-11.00u en daarna nog slapen van 13.30-15.00/15.30u Hopelijk blijft dit zo nog even!
hier begon het ook rond 9 maanden te rommelen met slaapjes. Ik heb hem toen wakker gehouden en inderdaad rond half elf / elf uur brood en melk gegeven zodat hij rond half twaalf kon gaan slapen. En toen ging hij van 1130-14uur slapen. terwijl hij eerst ochtends en middags anderhalf uur sliep, dus dat is een half uurtje korter. Het ging eerst in de overgang fase, de ene dag 1 slaapje, de andere dag 2 en na een poosje alleen nog maar 1 slaapje. Nu is hij anderhalf en slaapt van 1230 tot 1430
Hier ook een meisje die sochtends eigenlijk niet meer wil slapen. Ze is wel doodop dus ik leg haar wel in bed. Vaak sputtert ze wat tegen maar ik laat haar liggen. Vaak valt ze na een half uurtje kletsen en sputteren toch nog even een half uurtje in slaap. Ik leg haar om 9:00 uur in bed en haal haar er niet voor 10:00 uit, tenzij het echt drama is. Vaak gaat ze dan rond 12:30 weer naar bed tot ong 15:00. Soms langer soms korter. Kijk wel uit naar een slaapje minder!
deze periode heb ik nu met mn zoon (13 mnd) Hij zit er zo tussenin. twee keer slapen is 'te veel' en één keer te weinig.
hoi, hier hangt er veel vanaf of we thuis zijn of niet. maar ik heb zo ni bepaald schema. als ze moe is mag ze haar bedje in is ze niet moe of wil ze haar bed niet in dan niet he. zij heeft eig altijd weinig geslapen en nu sinds ze 1 jaar is slaapt ze meer. maar daarvoor sliep ze overdag max 1 keer 1 uur en 1 keer half uur. nu bv vandaag. deze nacht twee uur op geweest met haar ( denk last van haar spuitjes) 7 u wakker 9 u 30 was ze lastig dus in bedje gelegd tot 11 u en nu gaan we seffes weg, dus geen idee of ze vandaag nog zal slapen. slaapt ze niks meer dan wil ze graag om 18 u al in haar bedje en dan gaat ze er dan al in, en anders is dit tussen 19u a 19 u 30. gisteren was het 13 u geslapen tot 7u45 ( eerste keer in haar leven ) 12 u -14 u slapen bedje in om 18u45 dus soms 1 slaapje soms 2. ze kiest dat eig zelf. maar ze slaapt nu dus meer dan dat ze 8 maand was. toen sliep ze op 24 een max van 12 u in totaal. , weet dat nog omdat ik vroeger alles noteerde. nu is ze 1 jaar en slaapt ze dus makkelijk 15 a 16 uur op de 24 ujur. gr
Vandaag geprobeerd om haar na haar fruit naar bed te brengen om dan de 2 slaapjes wat verder te verdelen. Maar daar protesteerd ze dus hevig op. Ze heeft nu de hele ochtend niet geslapen en heb haar vandaag dus weer vroeg de boterham gegeven en de fles en ligt ze sinds half 12 in bed. Ben benieuwd hoe laat ze vandaag wakker wordt. Lijkt wel alsof ze zelf alleen maar wil gaan slapen als ze een fles gehad heeft. Gisteravond is ze om 18 in mijn armen in slaap gevallen en heeft ze om half 7 har fles gehad en daarna verder gaan slapen. Vannacht wel erg onrustig, maar waarom is me niet duidelijk eigenlijk. Duimduimduim.........