Baby 2 mndn weigert borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Maysa86, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    beste lactatiedeskundige

Kort samengevat ben ik al vrij vroeg begonnen met kolven en het voeden van mijn dochtertje via de fles. Borst en fles wisselde ik af met dagen veel borst en dagen veel fles en 50/50. Uiteindelijk was ik twee weken terug overgestapt op zo goed als volledig ' live' voeden.

Mijn dochtertje dronk toen steeds erg kort (10 a 15 minuten max) en sliep daardoor slecht (wakker door de honger) waarop ze weer niet goed kon drinken (te moe).
    Om een lang verhaal kort te maken ben ik uiteindelijk maar weer flink gaan kolven en fles gaan geven. Mijn productie was ook flink afgenomen en ik kreeg ook niet het idee dat ze nog goed groeide.

Nu heb ik een paar dagen alleen fles gegeven (immers ik zat uren te kolven dus live voeden zat er niet in) en nu wilt ze ineens mijn borst niet meer als ik hem aanbied. Ze begint dan te huilen en of ze nou honger heeft of niet, ze weigert.

Overigens moet ik erbij vermelden dat ze ook de fles vaak in eerste instantie weigert, maar als ik dan wat meer aandring pakt ze hem uiteindelijk wel en drinkt ze gulzig. Maar dit kost soms wel moeite terwijl dat voorheen niet het geval was.

Ook drinkt ze niet de hoeveelheden die ze zou moeten met haar leeftijd en gewicht maar gaat het wel steeds meer de goede kant (weer) op.

Hoe los ik dit op want ik wil natuurlijk het liefst dat ze weer volledig aan de borst gaat en dat dat soepel loopt!

Alvast bedankt.

P.s. sinds een paar dagen krijgt ze soms ook bij het inslapen een speentje

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

De overgang van fles naar borst is soms ook een hele lastige stap voor een kleine baby. Het kan helpen de overgang te versimpelen door een tepelhoedje te gebruiken. Helaas moet je wel bij het gebruik van een hoedje de borst nog nakolven, weet niet of je daar op zit te wachten. Anders doe je alleen de eerste aanleg met hoed, na 2-3 minuten even loskoppelen, snel de hoed weg, en weer aanleggen.

Verder zul je veel geduld nodig hebben en haar rustig de borst aan moeten blijven bieden. Stress werkt averechts bij baby's.

Succes.

Deel Deze Pagina