Wat heeft hij toch?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dora en Boots, Dec 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hallo dames,

mischien hebben jullie idee of kan iemand mij gewoon geruststellen dat het erbij hoort:;)
    De kleine man is nu bijna 11 weken en begint steeds slechter te slapen en huilt meer.
    Even op een rij:
    Plat liggen in de box vind ie vreselijk, dus hij ligt vaak in de wipper of in de draagzak,op schoot.

Slapen ging een week prima in zijn bedje die ik overigens al heb verhoogd aan 1 kant maar nu doet hij geen enkel slaapje meer overdag in bed.
    Als ik na drie kwartier sussen, speentje, wiegen hem uiteindelijk naar beneden haal valt hij vaak in de wipper wel in slaap. Maar ja dit lijkt me ook niet zo gezond voor zijn rugje en daarnaast loopt er hier nog een drukke peuter rond dus duren de slaapjes ook niet heel erg lang, met als gevolg moe, huilen etc.

Bij het huilen overstrekt hij zich constant.

We hebben voor de krampjes al speciale voeding(Friso Comfort) en gebruiken ABC Dolphilus.

Verder spuugt hij nauwelijks en ruikt ook niet zuur uit zijn mondje.

Na de voeding van 19.00 uur valt hij wel in slaap in bed na heel hard huilen. Zo sneu, ik sta er dan wel naast en sus hem en geef hem zijn tut. Meestal is hij dan binnen een paar minuten vertrokken en slaapt netjes tot aan de nachtfles en daarna tot de volgende fles.:)

Iemand een tip? I vind het toch wel erg sneu voor de kleine en hij krijst ook echt bij het naar bedje brengen alsof hij ergens last van heeft. Daarnaast heb ik natuurlijk nog een meisje rondlopen die net bezig is met zindelijk worden :D en graag ook wat mamatijd wil.:)

2. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Heb je niet het idee dat er toch wat voeding naar boven komt maar dat je kindje dit terug slikt???
    Anders zou je aan verborgen reflux kunnen denken, dan spugen ze niet maar slikken ze alles weer terug wat dan weer zeer doet...

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    vanwege het overstrekken en vele huilen zou ik toch even een bezoekje brengen aan een manueel therapeut of een ostheopaat. Misschien zit er iets klem, of gewoon niet helemaal lekker.

4. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Als hij echt krijst slikt hij wel, maar of dit de voeding is? Geen idee, je hoort hem wel hard slikken.
    Gedragen worden vind hij heerlijk en vooral met zijn buikje op mijn hand of ik vouw hem een beetje in elkaar zodat hij zich niet kan overstrekken.

Osteopaat zat ik aan te denken maar vind het stiekem erg eng, ik ken niemand die ervaring daarmee heeft in de buurt en om nu zomaar naar iemand te gaan...Nog even over nadenken!

5. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Osteopaat kan echt wonderen doen, bij ons iig wel!
    Weet niet waar je woont maar ik weet er 1 in omgeving rotterdam, echt heel fijn en legt alles goed uit en als jij vind dat het klaar is dan is het klaar.

6. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    ik zou je kindje toch even na laten kijken, doet mij veel denken aan de ellende die wij in het begin hebben gehad

bij haar bleek: verborgen reflux + vast zitten in nek en schouders = ostheo
    sinds ze geweest is en medicijnen heeft kan ze heerlijk slapen

7. sietske

sietske Bekend lid

May 26, 2006
    552
    1
    0
    hier het zelfde verhaal....

ook goede ervaring met de osteo....
    Daarnaast toch even laten nakijken hier was het ook een combi van verborgen reflux + KMA + vastzittende schouders...

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    ja een ostheopaat of manueel therapeut kan echt wonderen doen. Ons meisje had t KISS syndroom, het was geen pretje bij de manueel therapeut, omdat haar nekwervels rechtgezet moesten worden. Dus ik huilde daar net zo hard mee. Maar ik had wel een heel ander kind weer.

Succes!

9. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Klinkt hier redelijk bekend. Ik zou je kindje idd na laten kijken, door de HA of op het CB. Misschien is het reflux, dan willen ze idd niet plat liggen en slapen ze overdag zeer onrustig. Daar dachten ze bij onze kleine iig ook aan, hoewel dat niet verder onderzocht is omdat hij wel goed dronk enzo.

Als daar niets uitkomt zou je kunnen gaan inbakeren, dat heeft hier goed geholpen!

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    inbakeren heeft hier idd ook erg goed geholpen!:)

Share This Page