Wanneer stap je over op een grotere luier?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Iwish, 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iwish

Iwish Niet meer actief

Mijn dochtertje is 6 weken en ik gebruik de New Born luiers van de Jumbo. Ze was vorige week 4 kilo en is 53 cm lang. Wanneer moet ik over gaan op en grotere luier? Hoe kan ik dat zien. Als ik haar luier verschoon zie ik soms van die striemen om haar beentjes. Of is dat normaal? Misschien een beetje en domme vraag maar ik heb echt geen idee.

Alvast bedankt.

Liefs,
    Iwish

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Meestal als ze er naast beginnen te plassen/poepen. Ook staat er op een pak luiers een indicatiegewicht.

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    soms heb je niks aan die indicatie gewicht op de pakken.
    Erik weegt nog geen 10 kilo en heeft maat 6 van luiers en die zijn geloof ik vanaf 15 kilo? Of zelfs meer.
    Maar 5+ is veels te klein voor hem. alles gaat ernaast.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik merkte vaak dat de pasvorm niet meer geweldig was. Bv dat dr beentjes wat dikker waren dan de opening in de luier, dat deze niet meer makkelijk omsloot. En idd ik houd het gewicht ook aan.
    Zoals nu is ze ruim 10 kilo, na dit pak luiers wil ik eens maatje 5 passen kijken hoe die zit. Want als dit al goed zit, ga ik geen 4 meer kopen.
    Tis een beetje uitproberen

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ging over naar een grotere luier als ik de luier haast niet meer dichtkreeg, Eva is nogal breed. Maar we hebben nu luiers van de Aldi die volgens mij tot 12 kilo gaan of nog wel meer en daar kan ze voorlopig makkelijk nog in.

6. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik stapte over als ik die striemen zag, wat jij beschrijft. Je kunt altijd een grotere luier proberen en als het niet goed zit weer de oude maat gebruiken.

Nu heb ik ook een probleempje. Ik heb net maat 4 van Pampers in de aanbieding gekocht, vanaf 7 kg. Maar die zijn nog echt te groot, ze sluiten niet aan rond haar benen (dan loopt ook alles ernaast). Ik schat dat ze zo 7,5 kg weegt. Morgen maar weer een pak nr 3 halen.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    gewoon alvast een groter pak halen ;) . En bij die kleine maatjes, 1 + 2 maakt het niet zoveel uit overigens, 2-5 of 3 -6 . Is het echt te groot, dan haal je nog een keer 1 pak kleiner. Wij zijn vrij snel naar 3-6 kg gegaan.
    Momenteel weegt Fae 5800 gram en nu gaan we langzaamaan naar maat 3.
    Ik gebruik overigens 2 soorten luiers om en om. Dit omdat ze een gevoelige huid hebben en zo heb je 2 soorten pasvormen waardoor de striemen dus niet telkens op dezelfde plek zitten. Was een tip van het cb. Ik gebruik dus nu pampers en kruidvat.

Deel Deze Pagina