drinkt mijn 3 weken oude baby teveel?

Discussion in 'Flesvoeding' started by marike, Sep 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marike

marike Bekend lid

May 21, 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik ben een leek wat flesvoeding betreft. En heb dus een vraag over de hoeveelheid. Hij drinkt nu 8 voedingen van 120/4... Deze gaan nagenoeg helemaal op zonder spugen/hik en meestal lijkt het erop dat hij nog niet verzadigd is. Ik durf niet goed op te hogen, want hij is Nog zo klein. Hij weegt overigens 4, 5 kilo gok ik.
    soms komt hij een kwartier te vroeg voor de volgende voeding.
    moet ik overstappen op voeding voor hongerige baby's? Zijn stoelgang is goed en nagenoeg geen last van Krampjes. Ben zo bang dat dat veranderd als we overstappen. Hij krijgt trouwens h.a. melk.

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Hypoallergene melk is niet verzadigend. M'n dochtertje is daar erg dik van geworden. Het schijnt dat het niets doet.
    Ik ben toen probleemloos in 1 keer overgestapt op Standaard.
    Je zal zien dat ie dan minder vaak komt voor de volgende fles.

Overigens mag je kindje tot 6 maanden een liter voeding per dag geloof ik.

3. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Idd H.A melk is niet verzadigd.
    Persoonlijk vind ik dat hij best veel krijgt in 1 keer maar dat zal komen omdat hij niet verzadigd raakt.
    Ik neem aan dat er een rede is dat je HA melk gebruikt en anders naar standaard overstappen.
    Met zijn leeftijd en gewicht zou 90cc beter zijn maar ja niet alle kindjes zijn hetzelfde.

4. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
    Ik heb geen verstand betreffende h.a.voeding, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar toen mijn dochtertje 3 weken was zat ze op 7 flessen van 120/ 4, ze was toen in een week ook zeer veel aangekomen. In overleg met het CB zijn we bij 4 weken toen overgestapt naar Nutrilon Forte (dus voor hongerige baby's). We zijn begonnen met mengen van standaard met forte en deden 2 om 2 schepjes. En dat was voor onze dochter helemaal goed, ze had vanaf dat moment 6 flesjes van 120/4 en daar zit ze nu ze 10 weken is nog steeds op, alleen gieten we de flesjes nu niet meer af naar de 120ml.
    Bij ons heeft het voor een gedeelte overstappen naar voeding voor hongerige baby's dus heel erg geholpen. Maar wellicht dat het dus in het geval van je zoon al helpt om over te stappen naar gewone voeding ipv h.a. (als dat mogelijk is).

5. lolliebol

lolliebol Bekend lid

Nov 15, 2012
    647
    0
    0
    H.A. is inderdaad heel licht verteerbaar dus dat zal voor hem een reden zijn om veel/vaak te willen drinken. Mijn advies is om niet de flessen op te hogen, omdat je daarmee straks misschien in de problemen komt als de hongerige periode is aangebroken (3-4 maanden). Ik zou zelf overstappen naar een andere voeding, hetzij standaard 1, hetzij forte 1. Wij zijn zelf toendertijd overgestapt naar forte 1, omdat we niet 2 keer van voeding wilde wisselen wat natuurlijk wel gebeurd als je eerst naar standaard gaat en dan naar forte. Wat betreft hoe je overstapt is aan jouw de keus. Vaak wordt geadviseerd om rustig aan over te stappen, dus eerst 1 schepje h.a. per dag vervangen door een ander schepje, dan 2 dan 3 en dan helemaal. Dit werkte voor ons mannetje totaal niet, die veranderde in een huilend mannetje met heel veel kramp. Ik heb dat toen 2 dagen aangekeken en toen zelf besloten om in 1 keer de volledige fles de nieuwe voeding te geven en daarna hadden we weer een blij kereltje. Dus de optie om in 1 keer over te gaan naar iets anders was voor ons mannetje beter, hij had gewoon last van 2 soorten voeding door elkaar. Deze keus is er dus ook nog, waar je voor kiest is aan jou. Doe vooral waar JIJ je goed bij voelt. Hopelijk kun je iets met dit verhaal, succes!!

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hoe lang doet hij over een fles? Als het minder dan 20 min is, heeft hij misschien gewoon nog zuigbehoefte in plaats van honger? In dat geval is het beter om een kleinere speen te gebruiken.

Share This Page