Ik heb het de eerste 2wkn ook zonder fopspeen geprobeert. Een pijnlijke arm van alle mogelijke positief aannemen om de pink maar te kunnen geven, en pijnlijke tepels van het sabbelen er op. Eerst een difrax combi, was een succes bij de oudste, maar de jongste wou m absoluut niet. Toen een avent, en die vindt ze fijn. Wat een opluchting zeg! Ik mis er geen intieme momenten door hoor... Na het drinken valt ze sabbelent in slaap aan de borst. Als ik haar dan loskoppel en laat boeren slaapt ze soms door en de andere keer wordt ze wakker. Ik leg haar dan in bedje, soms wil ze dan nog even haar speentje en soms ook niet. Maar geen pijnlijke tepels meer of lamme armen
Net geprobeerd idd.. Maagje vol, krijsend in bedje, speentje, flink gezogen, nu uitgespuugd maar is stil! Wonderbaarlijk!
Alleen, hoe weet je nou na een paar uur of dat ze huilt omdat ze de speen kwijt is, of omdat ze weer honger heeft? Spuugt ze de speen dan steeds uit omdat er geen melk uitkomt?
Hier spuugt 'ie zijn speentje echt wel uit als hij honger heeft en krijst dan lekker verder. Hij gebruikt hem nu ook alleen om in slaap te vallen. Het maakt hem lekker rustig en suffig. Schattig
Hier spuugt ze m dan ook direct weer uit. Het is dan ook zeker geen zoethouder, werlt juist averechts, ze wordt boos en gaat harder huilen.
Ik wilde eigenlijk ook geen speen, maar na een paar dagen toch overstag gegaan omdat meneer enorme zuigbehoefte had. Als hij klaar is met zuigen spuugt hij de speen zelf uit. En als hij honger heeft wil hij echt geen speen! Ook geen probleem gehad met dat hij geen borst meer wilde ofzo!
De behoefte van je kind gaat voor jouw behoeften en BV is er voor je kind en niet voor jou. Dus als zij zo duidelijk aangeeft dat haar zuigbehoefte niet aan de borst ligt, en het speentje werkt zo goed, dan dat dus lekker doen. Tepel-speenverwarring zal dan wel los lopen...
Ja. Een kind dat honger heeft, zal echt door uitspugen, huilen of andere onrust aangeven niet tevreden te zijn met de speen
Hier kreeg dochter na een paar dagen ook af en toe een speentje. Mijn melkproductie liep meteen top en ze dronk heel goed. Maar wat je zegt, je kunt niet de hele nacht met een pink in haar mond gaan zitten. Hier totaal geen verwarring gehad. Ze dronk haar buikje vol, sabbelde op haar fopje en als ze honger kreeg spuugde ze het weer uit om het op een brullen te zetten
Yes! Vanacht van 11 tot 3 in eigen wiegje geslapen!!! Na de voeding door krampjes niet meer gelukt, weer bij mama vanaf 4 uur, maar toch, een dik tevreden mama ben ik met deze progressie