Baby 2 weken bijvoeden met flesvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door FutureMama81, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Hallo,

Ik geef ons kindje borstvoeding, maar meestal drinkt ze niet voldoende waardoor ze na de voeding niet tevreden is en heel erg blijft huilen. Ik heb haar de afgelopen tijd op aanraden van de kraamverpleegkundige steeds bijgevoed met kunstvoeding, maar vind t wel erg vermoeiend zo. Eerst borsten, daarna nog fles.
    Ik vraag me ook af of het wel slim is om haar bij te voeden, omdat de borsten dan misschien niet voldoende gestimuleerd worden waardoor er nooit genoeg voeding komt en ik voor altijd vast zit aan borstvoeding i.c.m. flesvoeding? Dit zie ik namelijk echt niet zitten.
    Ik weet niet goed wat ik doen moet. Hoe lang mag ze er bijvoorbeeld over doen per borst? In het ziekenhuis zei men maximaal een kwartier per borst, maar lees ook andere dingen zoals gewoon net zolang tot ze klaar is. Ze weegt nu rond de 3850 gram en komt om de 3 uur dus 7 voedingen per 24 uur. Hoeveel moet ze per voeding dan ongeveer binnen krijgen??
    Oja en wat kunnen we doen als ze na de max. hoeveelheid voeding nog steeds blijft zoeken/happen en daardoor niet wil slapen?

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi,
    Hoe het nu gaat is inderdaad niet ideaal.
    Wat je heel precies moet weten is: hoe is de groei. Groeit ze hard dan weet je dat ze voldoende binnen krijgt en kun je de bijvoeding die je nu geeft afbouwen. Een baby die steeds volgepropt wordt met kunstvoeding zal zich minder snel melden voor een nieuwe voeding aan de borst en zal ook minder fanatiek drinken.
    Maar is haar groei matig, tja, dan durf je wat minder risico's te nemen.
    Je zou er goed aan doen een lactatiekundige uit jouw regio in de arm te nemen. Die komt dan bij je thuis en kijkt samen met jou naar een voeding. Wat speelt er: is er te weinig voeding, is de drinktechniek goed, valt ze te snel in slaap en kun je haar eventueel meer aansporen? Veel dingen worden dan duidelijk.
    Om dit via de mail te begeleiden is best lastig want het vergt een wat langere begeleiding (ik zelf kom altijd 1 keer aan huis en doe de rest etlefonisch) en het observeren van een voeding is eigenlijk onmisbaar.
    Succes!
    Linda

Deel Deze Pagina