Ik ben 3 1/2 week geleden bevallen en heb gelijk van begin af aan flesvoeding gegeven. Mijn borsten zijn vanaf de bevalling gaan "lekken". Nu produceren ze nog steeds melk en als mijn zoon gaat huilen dan begint het. Nu heeft mijn zoon last van krampen en vraag ik me af of het beter geweest zou zijn als ik borstvoeding gegeven zou hebben. Ik voel me hier dus erg schuldig over. En zou ik nu nog kunnen beginnen met borstvoeding omdat mijn borsten nog wel melk produceren?
Hoi, Ja dat kan zeker. Misschien moet je er geen volldeige borstvoeding van verwachten, maar het is zeker het proberen waard. Je zou eens kunnen kijken of je baby aan de borst wil zuigen. Als je het echt wat lijkt zul je je borsten flink moeten stimuleren met een huur-kolfapparaat. Dit zou je dan iedere 2 uur moeten doen. Pas na een week intensief kolven kun je iets zeggen over de kans van slagen. Begint het dan redelijk te komen (denk aan 20-40 ml per kolfbeurt) dan weet je dat er perspectief is. Maar ook dan ben je er nog lang niet. Kijk nog even voor uitleg over de borstvoedinghulpset bij de mail over relacteren in dit forum. Dan vang je 2 vliegen in 1 klap. De baby krijgt voeding, en hij stimuleert met zijn mondje je borst. (altijd prettiger dan een kolfapparaat) Het zal een hele klus zijn. Misschien moet je het niet doen uit schuldgevoel, maar meer nog omdat het je leuk lijkt. De klus is te groot om het alleen maar voor de baby te doen. Je moet het ook echt als een uitdaging kunnen zien. Als je eraan begint: wil je me dan op de hoogte houden? Linda