Welke fles? Dr brown werkt hier niet.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lauwtjje, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauwtjje

Lauwtjje Lid

26 jun 2006
    12
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een andere fles.
    Mijn dochter is 13 weken.
    En is sinds 6 weken ober op kunstvoeding. Voorheen kreeg ze de borst maar dat ging niet meer.

Ze heeft verborgen reflux wat onder controle is.
    En een koemelkallergie waarvoor ze pepti krijgt.
    We gebruiken dr Brown maar moet toch echt iets anders proberen.
    Het ging in het begin redelijk omdat we de voeding indikte.
    Maar dat doen we niet meer omdat ze daar vreselijke krampen van kreeg en verstopping.
    Sindsdien drinkt ze te weinig ( overgang voeding draagt hier ook niet bepaald aan bij want ze moest erg wennen aan de smaak van de pepti maar dat gaat nu goed).
    Alleen met de dr brown verslikt ze zich vaak en laat veel natte boeren. Met iedere boer komt vaak ongeveer 5 cc naar buiten x 3-5 per voeding van circa 100 a 130cc
    Het gaat ook met moeite iedere keer loslaten omdat het te snel lijkt te gaan waardoor ze weer lucht mee hapt bij iedere keer aanhappen.
    Overdag komt ze ook echt tekort. Na 45 min niet meer in slaap kunnen komen en snel weer honger.
    Ze krijgt 6 voedingen nog omdat ze zo weinig drinkt.

Wie weet er een andere fles die misschien bij ons past?
    avent natural gaat ook niet daarbij stroomt het over haar kin.

Groetjes Laura

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Heb je de prematuurspeen van dr. Brown al geprobeerd? Deze is alleen via internet te verkrijgen en gaat (logisch) nog langzamer dan de level 1 speen. Want als ik je verhaal lees denk ik inderdaad dat die voor haar nog te snel gaat.
    Er zijn verder maar weinig flessen waarvan de speen een kleiner gaatje heeft dan de dr. Brown.

3. Lauwtjje

Lauwtjje Lid

26 jun 2006
    12
    0
    0
    Ja de prematuur speen werkt ook niet. Dan drinkt ze ook onrustig omdat die weer te langzaam gaat.
    Zou een speen wat zijn waar ze zelf aan moet zuigen ipv die druppelt?
    Zoja, welke fles heeft dat met een klein gaatje.
    Liefst ook een fles die tegen de buikkrampen is.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Misschien kun je een difrax speen proberen? Het gaatje is niet kleiner, maar de speen is wel een stuk steviger. Misschien drinkt dat fijner voor haar.
    Die spenen passen ook gewoon op dr Brown fles. Die zou ik dan ook gebruiken, want met een difrax fles zal het echt te snel gaan.

5. Louloute

Louloute Niet meer actief

Mijn zoontje dronk ook zo slecht uit dr Brown flessen..of nou ja een keer ging het redelijk andere keer net wat je zegt, meerdere keren stoppen per voeding om te boeren, te spugen, hij huilde veel..was echt een gedoe. Hij deed zo'n 40minuten over een fles. Hier werken difrax flessen veel beter! De flessen zelf vind ik niet zo handig maar hij drinkt er super goed uit, hij drinkt nu ook in een keer z'n fles leeg. Hij doet er nu zo'n 15munuten over. Soms nog iets sneller als hij echt honger had :D

6. Cilly1

Cilly1 Lid

28 nov 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochtertje gebruikte ik ook eerst de dr Brown maar daarna ook de pepti met verdikking gaan gebruiken en was het drama kwam niets uit.
    Nu gebruiken wij de flessen van suavinex . En dan de bruine spenen.
    Je hebt hem in een normale flessen maat maar wij gebruiken de speen die meer in je gehemelte zit. Suavinex Anatomische latex speen 0-6 maan Op www.blabloom.com heb ik deze gekocht en gaat super

Succes

7. Hupsje

Hupsje Lid

23 aug 2014
    39
    32
    18
    NULL
    NULL
    Hier waren de mam anti-colic flessen de uitkomst. Na heeeel veel flessen te hebben geprobeerd waren dit de flessen waar onze zoon goed en rustig uit kon drinken en ook de buikkrampen waren zo goed als over. Zijn te koop bij Kruidvat.

8. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ieder kindje is weer anders.... thijs dronk heel goed uit de tommee tippee flessen en hidde die snapte helemaal niets van die flessen, echt zo vreemd. We hebben voor hidde nu een combinatie van dr brown en difrax.
    Je zou nog eens een tommee tippee flesje kunnen proberen.

9. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Hier zijn we begonnen met een difrax fles , dat was een drama. Toen overgestapt naar dokter Brown , en opnieuw drama. Na lang puzzelen hebben we toen gebruikt de dokter Brown ivm een s speen van difrax en dat werkt hier perfect.

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Bij ons was de enige fles die goed hielp bij de oudste de bibi fles met dental speen. Alle andere flessen -en ik heb er echt een stuk of 7 geprobeerd- waren binnen 8 min leeg. Deze was de enige waar ze rustig uit dronk. Je Kunt hem alleen nog via Internet kopen geloof ik.

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik heb eigenlijk alleen ervaring met de dr. Brown fles, dus over een andere fles kan ik je niet adviseren, maar wat ik wel weet is dat de S speen van Difrax tussen de P en fase 1 speen van dr. Brown in zit (en M tussen 1 en 2 etc.). Wellicht dat je dat nog kan proberen aangezien de P te langzaam gaat en de fase 1 te snel. Ze passen zoals hierboven al gezegd ook op de dr. Brown fles (wel ff opletten of je de brede of de smalle fles hebt...). Hier toentertijd ook de difrax spenen gebruikt als tussenmaatje.

12. Hanneke1986

Hanneke1986 Actief lid

17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Bij ons werkte alleen de Avent Naturel flessen met fase 1 speen. Dr Brown, Difrax dat werd hem allemaal niet.

13. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Hier begonnen met difrax maar omdat hij veel krampjes had overgestapt op dr. Brown. Daar knoeide hij enorm mee, gaf veel terug en was gewoon onrustig. Toen overgestapt op de fles van mam baby. Hier drinkt hij echt perfect uit. In eerste instantie dacht, woow wat een grote speen, moet die in dat kleine mondje? Maar hij heeft er zelf geen moeite mee. Knoeit totaal niet en geeft ook niets terug. Heeft ook een normaal tempo nu als hij drinkt. Flesjes zijn alleen niet heel handig verkrijgbaar. Kruidvat heeft ze en DA en Dio ook. Je kunt ze ook online bestellen maar dan kan je ze het beste via Facebook benaderen. Via de website betaal je enorm veel verzendkosten.

14. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Indikken, heb je dat met Nutriton gedaan of met Tammi? Nutriton heeft heel vaak krampen en verstopping, dat is namelijk 30% jbpm en 70% (onnodige) toevoegingen. Tammi is puur jbpm en gaat bij de meeste kinderen veel beter. Het is online te koop of bij de biologische supermarkt.

Deel Deze Pagina