Tandjesleed :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door an1977, 27 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an1977

an1977 Actief lid

18 jul 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is 7 maanden en paar weken geleden kwamen er 2 ondertandjes door. Nu zijn ze als redelijk door t tandvlees maar ze lijkt er alleen maar meer last van te krijgen. Kwijlen lijkt erger, klagerig, hangerig, kort slapen enz. Ik vind het zo zielig want ze heeft er overduidelijk last van. Ik heb geen middeltjes tot nu toe gebruikt, zit hier nu toch aan te denken om te halen. Wat werkte voor jullie kindjes?

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Zetpil werkt hier het beste, maar dat geef ik alleen voor het slapen. Koude bijtringen werken overdag erg goed...

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Inderdaad gewoon een zetpil. Als die smeerseltjes zoals Dentinox vond ze alleen maar irritant en als het werkte, werkte ze maar zo kort dat het de irritatievan het opsmeren niet waard was. Vervelend he, dat ze zo'n last krijgen van die tandjes. Gelukkig zijn niet alle tanden per sé even erg. In mijn herinnering waren de eerste tanden veel erger dan de kiezen bijvoorbeeld (maar misschien was ik toen wel gewoon gewend geraakt aan al het leed).

4. an1977

an1977 Actief lid

18 jul 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    De bijtring ligt inmiddels in de koelkast ;)
    Zetpil hebben we vd week voor het slapengaan gegeven, leek weinig te helpen, toch wakker geworden en lang hartverscheurend huilen..
    Pff hoop dat het snel over is, zo sneu..
    Is het zo dat hoe verder de tandjes doorkomen hoe pijnlijker? Het zijn geen puntjes meer maar echt tandjes namelijk? Dacht dat als ze eenmaal door het tandvlees zijn het minder pijnlijk is?

5. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Mijn zoontje had ook zo een last van zijn tandjes maar toen het eerste puntje door was was het gelijk over.
    Detinox enz hielp hier ook niet koude washand wel en mijn vinger.
    Komen er geen andere tandjes door??

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Nee, voor zover ik weet ervaar je de ergste pijn juist op het moment van doorkomen en wordt het daarna minder. Misschien dat het nog even een dag of twee duurt ofzo, maar gelukkig zou het hele groeiproces van een tand verder geen pijn meer meoten doen (soms duurt het wel maanden voor deze zo groot is als hij moet zijn). Bij mijn oudste was dit ook altijd zo.

Als je dochter dagenlang nadat het tandje doorgekomen is nog steeds last lijkt te hebben, zou ik eerder denken aan nóg een tandje. Bij ons kwamen ze ook vaak in clusters tegelijk. Maar goed, ieder kindje/mondje is anders natuurlijk, dus misschien is het bij jouw kindje anders.

Sterkte in ieder geval!

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Herkenbaar... Wat hier verlichting geeft is kauwen op een stuk ijskoude komkommer. En ik heb ijsjes gemaakt van flink verdunde diksap, vindt mijn mannetje ook heerlijk als er weer een tandje komt.

8. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Mijn zoontje is nog maar ruim 4 maand en lijkt er ook last van te hebben. Hij slaapt maar kort, is hangerig, weent veel (terwijl hij dat anders nooit doet), kwijlt enorm veel en zit voortdurend met zijn handjes in zijn mondje.

Het lijkt me thans nog erg vroeg dat hij daar nu al last van heeft, ik voel ook niets maar zie wel de "aftekening" in zijn tandvlees staan...

Is inderdaad zielig! Zo'n bijtring voor in de koelkast heb ik ook maar hij gebruikt dat op zijn leeftijd natuurlijk niet zoals het hoort...

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Dolce82, mijn zoontje had met exact 5 maanden zijn eerste tandje, dus het zou best kunnen! Wat ik toen deed: Fopspeentje volzuigen met water, invriezen en daarna het speentje geven. Dit gaf ook enigszins verlichting. Ook nam ik hem op schoot en hield ik de bijtring voor hem vast, zodat hij lekker kon knagen en kauwen. Verder geef ik Chamodent van VSM.

10. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Bijtring en dentinox werkt hier goed

Deel Deze Pagina