Baby heeft gebeten (tot Bloedens toe)

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ghurabaa, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Hoi,

Ik geen inmiddels (bijna) een jaar borstvoeding, en na een pijnlijke start is dat maanden lang super gegaAn.
    Maar nu sinds een tijdje krijgt mijn dochtertje tandjes en geen idee of het er mee te maken heeft maar ineens bijt ze af en toe.

Nu heeft ze me een week geleden echt tot Bloedens toe gebeten. Ze bijt dan en trekt met haar tanden op elkaar dan mijn tepel naar dr toe. Het deed echt hartstikke zeer.
    Ze krijgt nog alleen in de ochtend en avond bv, en in de ochtend bijt ze nooit want dan drinkt ze heel actief. In de avod heeft ze misschien soms nog geen honger?

Probleem is nu dat de pijn steeds erger wordt, het is een behoorlijk diepe kloof geworden en de pijn is niet te doen, helemaal niet als ze drinkt. Wat kan ik hier aan doen? Ben ook heel bang dat ze weer bijt en dat ik moet stoppen..

Hoop dat je me kunt helpen!

Groetjes ghurabaa

2. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    En Ohja, de tsr kwam bij mij altijd heel snel, binnen 10 sec. Maar sinds ik nog maar 2x per dag voed moet ze soms echt een minuut drinken voor de tsr komt. Is daar misschien wat aan te doen? Want heb het idee dat het haar misshien te lang duurt en ze dan maar gaat bijten?

3. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Wat goed dat je al 1 jaar BV geeft.
    Wel vervelend dat ze nu bijt.

Het lijkt alsof ze ongeduldig is inderdaad en daarom gaat bijten.
    - Als ze bijt, moet je haar corrigeren, zeg bijv. "je mag niet bijten!" Je haalt haar los en leg haar opnieuw aan. Blijf dit herhalen tot ze niet meer bijt.
    - Je kan het tsr vast met de hand opwekken. Je leg haar dan aan als de melk stroomt.
    - Geef de borst met de kloof eventjes rust als het erg zeer doet. een paar dagen moet voldoende zijn om flink te helen.
    - Je kan een gelpad in je BH dragen. Dit stimuleert de genezing en voorkomst dat het wondje aan je BH gaat vast zitten.

Succes en ik hoop dat je straks weer met plezier BV kan geven.

Groetjes Saskia

4. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Bedankt voor je tips. Ik heb het wat rust gegeven en de kloof is nu genezen gelukkig..
    Hoe kun je met de hand de tsr stimuleren?

5. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Je kan je met je hand kolven, tot er melk komt.
    Was je handen.
    Plaats de duim en de wijsvinger aan weerszijden van de tepel, ongeveer drie tot vijf cm van de tepel af.
    Duw voorzichtig naar binnen richting de ribbenkast.
    Rol de vingers samen in een lichte neerwaartse beweging.
    Herhaal dit overal rondom de tepel indien gewenst.
    Groetjes Saskia

6. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Bedankt! Ze heeft al even niet gebeten maar als ze het weer doet ga ik dat zeker proberen..

Deel Deze Pagina