Oké, ik weet dat mijn melk niet op kan zijn maar sinds twee dagen zijn mijn borsten uberleeg. Ze krijgt er een tsr uit en soms een tweede maar thats it. De linkerborst geeft met een beetje geluk wat melk maar meestal krijg ik daar geen tsr zodat ik perse eerst rechts aan moet leggen. Dat vind ik allemaal nog niet zo erg want ze plast nog redelijk (elke luier wel een plas maar niet bomvol). Maar nu is ze ook wat afgevallen en dat bevalt me niks. Ik ken de standaard trucjes van meer aanleggen en dat doe ik ook maar ik ben er wel onzeker over. Ze slaapt overigens wel redelijk, vooral overdag. Moet ik me nu zorgen maken of zou het nog goedkomen?
Als je je zorgen maakt, misschien even bellen met een vrijwilliger van VBN of LLL? Zij hebben misschien net een trucje wat je nog niet kent.
Leg haar wat vaker aan ? En zeker een lc inschakelen.. Sorry niet goed gelezen... Dat doe je al Maar je borsten hoeven niet altijd vol aan te voelen he maar ik zou zekr even een lc inschakelen
Hoor je haar ook minder slikken en/of laat ze ook eerder los?? Is ze minder tevreden dan eerst of merk je nog aan andere dingen dat ze minder goed drinkt oid? Ik merk nu bij zoon dat ik nauwelijks last heb van stuwing/ volle borsten. Ze voelen eigenlijk altijd wel soepel... Maar als hij drinkt dan klokt hij het toch behoorlijk weg! En aan zijn groei is ook wel duidelijk te zien dat hij genoeg krijgt...kuch... Zou zeker ook een lk inschakelen, kan nooit kwaad. Misschien paar keer per dag nakolven om extra te stimuleren?? Heb je thuis een weegschaal? Misschien paar keer voor en na de voeding wegen om te kijken wat ze drinkt? (of word je daar helemaal onrustig van?)
Hoeft inderdaad niets te zeggen, zolang je kindje goed groeit en plast en poept. Is ze tevreden? Zo ja, dan zal het wel loslopen. Hier ook nooit stuwing gehad in het begin en had toch zat. TSR kan ik me ook niet herinneren gevoeld te hebben.
mijn borsten hebben nooit vol aangevoeld en kijk naar mijn onderschrift het afvallen is rond deze tijd volgens mij niet zo heel erg, tenzij het echt veel is. Gewoon wat vaker aanleggen, en zolang ze goed plast en slaapt is er geen nood aan de man. Oh en trouwens, kan goed zijn dat ze de komende weken zelf enorm vaak om een voeding "vraagt". Dit is ook heel normaal alhoewel het soms lijkt alsof ze noooooiiitt genoeg krijgen. Heb zelf dagen gehad dat ze bijna ieder uur de borst wilde... Gewoon aan toe geven
Lastig hè.. Zeker als je kindje dan ook nog afvalt.. Dat zou ik wel even in de gaten houden. Ten opzichte van wanneer was ze afgevallen? Was het tijdstip en moment van wegen gelijk? Net na een voeding of net na een volle luier scheelt veel. Was ze alweer boven haar geboortegewicht? Ik denk dat ff overleggen met een lk inderdaad een goed plan is.
Ik kom er net achter dat er een stuk hydrofiel onder de weegschaal lag. Ze is niet 200 gram afgevallen maar 130 gram bijgekomen in 6 dagen! Dat lijkt me netjes, toch? Het enige is dat ze al die tijd nog niet gepoept heeft, stinkende scheten laat en met vlagen krijst van de kramp. Volgens mij normaal met drie weken? Jemig hoe onzeker kun je zijn met je derde kind..
Ik heb precies hetzelfde! Dus lees effe mee... Ik doe trouwens mn bv al afbouwen, dus als ik twijfel aan voldoende bv die keer, doe ik fles bijvoeden (wat trouwens wel goed gaat) Ik denk dat ze al last heeft van krampjes, poept heel weinig, laat scheetjes en krijst wat meer
Een tijdje niet poepen past bij BV, geen zorgen maken. Vaak krijgen ze dan wel wat last van krampjes en windjes, maar die mooie mosterd gele poepbroek komt wel weer. Sommige kindjes gaan heel effectief met de voeding om en poepen weinig, hier ook zo. Mooi dat je kindje toch wel gegroeid is, keurig! Je kindje krijgt dus kennelijk genoeg binnen. Hoe je borsten aanvoelen zegt niet zoveel. Heb zelf nauwelijks het gevoel van volle borsten (bij eerste kindje wel), maar kindje nu groeit goed en is tevreden. Kolf nu op t werk en kolf ook ruim voldoende (meer dan hij drinkt....) Kijk het even aan, zolang je volle plasluiers hebt, je kindje goed groeit, goed slaapt en tevreden is, is er geen enkele reden tot zorg!
Poepen duurt hier ongeveer 3 dagen en dan komt er ineens een explosie en zit de luier VOL... Toen ze nog wel elke dag poepte waren de krampjes wel veel minder Vind dit zo onwijs sneu!