Beste Eveline Onze zoon is nu bijna drie maanden oud. Hij krijgt sinds een ruime week alleen nog maar flesvoeding, Friso hypo allergene voeding. Hij kreeg tot eergisteren 5 x 180 met 6 schepjes, maar hij lijkt hier niet genoeg aan te hebben, met name aan het eind van de middag lijkt het alsof hij niet voldoende heeft. Hier tegenover staat dat hij zijn laatste fles vaak niet helemaal leeg drinkt en dat we hem nu wakker moeten maken voor zijn fles van 23 uur en hij alsnog om 4 a 5 uur wakker wordt. Van de arts op het CB mag hij nu een fles extra van 100ml per dag. Wat adviseer jij?, zodat de kans groter is dat hij tot 6 uur kan doorslapen en dat hij voldoende maar niet teveel voeding krijgt. Hij weegt overigens 6200 gram en is 61 cm. Alvast bedankt
Hallo, Wat belangrijk is, is dat je kindje ongeveer 20 minuten over een flesje drinkt. Drinkt je kindje sneller, dan kun je misschien een kleinere speen gebruiken. 100 ml extra geven kan, wanneer dat ook de hoeveelheid is die je kindje in de loop van de avond laat staan. Meer dan een liter voeding geven is niet aan te raden, een keertje kan dat geen kwaad, maar te veel is niet de bedoeling. Groeten Eveline
Hij drinkt nu 1 liter per dag ongeveer, kan iets minder zijn als hij iets laat staan. Hij drinkt nog veel met een 1 speen, van avent, gebruik sinds gisteren een 3 tanden speen. Is het het proberen waard om bijvoorbeeld nutriton in de avondfles te doen zodat hij langer verzadigd blijft? of toch de voeding voor hongerige baby's proberen voor de nacht? vannacht was hij al om 3 uur wakker en om 4 uur had hij echt honger heb hem toen 90 + 3 gegeven, hier heeft hij tot 8 uur genoeg aan gehad. Ik moet binnenkort weer werken en weet niet hoe dat zal gaan als ik niet slaap.....
Hallo, Wanneer je kindje snel een flesje leegdrinkt, kan Nutritin een optie zijn. Drinkt je kindje al vrij rustig, dan kun je ook kiezen voor een voeding voor hongerige kindjes. Groeten eveline
Ok dankjewel Ik ga maar het een en ander uitproberen dan zien we wel waar hij het best op reageerd. In elk geval bedankt voor je advies. Groetjes mixedbeeb