Mijn dochter is 15 maanden en praat en loopt nog niet. Op zich niet erg; elk kind heeft zijn eigen tempo. Wat ik verontrustend vind is dat zij ook nog niet echt op haar naam reageert. 9 van de 10 keer kijkt ze niet op of om als ik haar roep. Nu heeft ze sinds begin deze week buisjes. Haar kno arts gaf ook aan dat ze wellicht minder goed hoort als gevolg van vele oorontstekingen. Ik twijfelde hieraan omdat ze andere dingen wel goed hoort(bijv als ik een liedje zing dan kijkt ze wel om of als ik iets over haar favo tekenfilm citeer)maar niet geschoten is altijd mis plus het zou de oorontstekingen moeten tegen gaan. Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaringen met kind wat buisjes heeft en gehoor? Binnen hoeveel tijd merkten jullie verschil? Gr een bezorgde mama
Klinkt zo erg bekend!Mijn zoon was volgens de kno arts bijna doof,terwijl wij dat niet door hadden.Na de operatie,op de terugweg naar huis was hij zo van streek omdat hij geluiden hoorde die hij daarvoor niet kende.Nou was mijn zoon ouder toen hij de buisjes kreeg maar de problemen waren er al toen hij ongeveer 1 jaar oud was.Hij was heel stil en praatte niet.In de kleuterklas is hij geobserveerd door een orthopedagoog omdat de juf dacht dat mijn kind serieuze spraak en hoor problemen had.Hij werd ‘afgekeurd’ voor een normale basisschool en moest naar het speciaal onderwijs.Na de buisjes werd hij direct een ander kind.Heel jammer dat het cb en de ha niet wisten wat er aan de hand was.Ik had verscheidene keren hulp gevraagd maar niemand kwam met het idee om zijn gehoor te testen.Inmiddels heeft hij al 3 keer buisjes gekregen en het gaat heel goed met hem nu.
Oh wat bijzonder. Is toch wel het eerste waar men tegenwoordig naar vraagt wanneer je je zorgen uit.'Heb je het gehoor getest?'. Reageerde jouw kindje ook niet op zijn naam? En dan alleen niet op zijn naam of nergens op? Jij merkte dus meteen in de auto al verschil. Ik helaas nog geen verschil. Ze krijgt over 6 weken pas een gehoortest. Toen ik vroeg waarom dit zo lang moest duren kreeg ik een vaag antwoord dat het even tijd kost..? Ik maak me heel erg veel zorgen omdat ik kan blijven roepen ik krijg gewoon geen respons. Ik vind het dan toch bijzonder dat ze wel reageert. Ik word daar heel onzeker van; snapt ze niet dat ik haar roep als ik haar naam roep of wil ze alleen reageren op iets wat haar interesseert?
Jouw dochter is nog best jong? Misschien ligt het daaraan.Geef haar de tijd om te wennen ook. Mijn zoon reageerde wel op zijn naam,dachten wij ofzo.We waren er niet alert op,we hadden geen benul.Heel dom van ons.Pas toen de juf het zei viel het kwartje.En heel lang dacht ik nog dat er met zijn gehoor niks aan de hand was.Maar wel direct verbetering en ook op school gelijk een ander kind.
Mijn dochter heeft ook buisjes gekregen toen ze 15 maanden was maar misschien was haar gehoor niet zo slecht want ik heb echt geen verschil gemerkt alleen dat ze niet continue oorontstekingen had. Op haar naam reageerde ze al heel snel op sinds ze baby is. Heb je al nagevraagd bij de arts? Oh, en beide kinderen liepen ook niet echt met 15 maanden en nu houden ze niet op met rennen.
De arts gaf aan dat er na de buisjes wel verbetering moest zijn. Ik merk helaas nog geen verschil.. het stukje motoriek maak ik me echt geen zorgen om. Ze loopt al 3 maanden langs de tafel en kan ook al los staan dus dat komt wel. Ik maak me meer zorgen om het specifiek niet reageren als ik haar roep of iets vraag maar wel reageren als ik haar favo tekenfilm roep of een citaat uit haar favo boekje..