Hallo, We zijn er gisteren achter gekomen dat ons zoontje een grote broer gaat worden. Hij is nu 11,5 maand oud. Ik geef alleen nog steeds borstvoeding, ik ben wel af aan het bouwen maar hij krijgt nog 2 voedingen per dag 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan. Kan dit kwaad voor het kleine frummeltje in mijn buik? Want ik ben best voorzichtig omdat het bijna 2 jaar en 2 miskramen heeft geduurd voordat ik zwanger was van mijn zoontje. Alvast bedankt voor je antwoord. Groetjes Marjolein
Hoi hoi, Alleen als je een verhoogd risico loopt op een vroeggeboorte, je zwanger bent van een meerling of als je verloskundige of gynaecoloog het afraadt om te vrijen, kan het nodig zijn om met de borstvoeding te stoppen. Veel vrouwen merken dat de melkproductie minder wordt tijdens de zwangerschap. Daarom is het belangrijk om de groei en vochtinname van je kindje dat aan de borst drinkt goed in de gaten te houden, vooral als hij nog voornamelijk borstvoeding krijgt. Sommige vrouwen krijgen tijdens de zwangerschap of na de bevalling een naar gevoel als ze borstvoeding aan hun dreumes of peuter geven. Het kan variƫren van een lichte irritatie tot het gevoel dat ze dat kind niet meer aan de borst willen hebben. Het kan dan helpen het aantal of de duur van de borstvoedingen terug brengen. Andere vrouwen kiezen ervoor om de borstvoeding helemaal af te bouwen. Als je nieuwe baby geboren is, kan je oudere kind ook nog aan de borst blijven drinken, dat heet tandemvoeden. Groetjes Adrienne