ophogen flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door frouk85, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Vinz zit nu op 6 voedingen a 100 cc dit drinkt hij helemaal op maar hierna heeft hij nog honger hij sabbelt aan zijn handjes gaat soms huilen smakken. Kan ik de voeding ophogen op krijgt hij dan te veel?? Hij weegt ongeveer 3,6 kilo.
    Bedankt alvast!!

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Bij ons zei het consultatiebureau dat we zelf mochten ophogen tot 120+4. Lijkt mij dat jij dat dus ook kan. Ik zou het nog niet elke fles doen, maar een keer proberen. Gaat het op dan is je kindje er aan toe!
    Let er wel op dat je niet te veel gaat geven; 8 voedingen van 120+4 is te veel. Wij zitten nu op 6 à 7 flessen per dag. Overdag krijgt ze dus 120+4, maar 's nachts maar een flesje 60+2. De flessen gaan allemaal (zo goed als) leeg.

Morgen naar het cb, ben benieuwd.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Eehh je kindje heeft duidelijk honger... Ophogen dus :)

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

aantal kg van je kindje x 150. Hij mag 540 cc hebben gezien zijn gewicht. Dit is slechts een richtlijn. Minimum is 120 en max 180

5. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Soms komt hij ook nog voor de 7e voeding krijgt hij dan niet teveel??

6. kwebbel86

7x90 = 630cc aan water
    9x3 = 27 schepjes

Volgens mij is je kind ongeveer een maand? Dan zou ik iets minder kijken naar het aantal cc. Max is 180 cc per kg lichaamsgewicht. Je kind weegt 3,6 dus mag hij max 648cc aan water hebben. Wat dat betreft zit je nog binnen de max.

Er zijn ook mensen die zeggen: kijk niet naar het aantal cc maar naar je kindje of die tevreden is. Gedeeltelijk mee eens. Structureel over de liter vind ik niet niks, zeker als je wacht (om wat voor reden dan ook) met bijvoeding en je zit snel aan de max zou ik eerder kiezen voor forte voeding dan voor structureel over de liter water gaan en het max aantal schepjes. Voor nu is dat voor jou niet nodig :)

Je kan ook andere dingen uitsluiten zoals verborgen reflux. Als hij hikt, slikt, verslikt en boert op de meest gekke tijden, heeft enorme zuigbehoefte, krijsen en ligt niet graag snel na de voeding op de rug (google ook nog voor meer informatie).

7. frouk85

frouk85 Niet meer actief

thx! kwebbel!

ga de voeding ophogen naar 120 cc totaal aan voeding kijken wat hij dan doet gedurende de dag .
    ik vind het best moeilijk met voedingen ben snel bang dat hij teveel krijgt :) ( 1e kindje)

8. kwebbel86

Ja ik vond het ook vreselijk moeilijk en nog! Ze zit nu nog op 5 flessen, maar nu ineens op 4 ! (klein nachtflesje)

Hoe gaat het?

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Meestal kunnen ze dat zelf heel goed aangeven, hij heeft duidelijk honger. Minder op cc's focussen en meer naar je kindje kijken.:)

10. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Off topic: Leuke naam! Als onze 2e een jochie was geweest dan hadden we hebben Vince genoemd. Maar Vinz stond ook heel lang op 1 :)

11. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Thx voor de reacties!!

Kweenie wij vinden t ook een erg leuke naam net ff. Anders met een z

Maandag naar t cb kijken wat ze daar zeggen. We geven nog steeds 90/3 en de laatste fles (6e) 120/4 dit gaat wel goed zo. Hij heeft ook wel last van krampjes is wel zielig maar hoort erbij toch.

12. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Je kindje drinkt niet snel te veel hoor! Je zult bijv gaan merken dat er straks meer tijd tussen de voedingen gaat komen en dan drinkt hij vanzelf minder! Bij mij gingen de flesjes van 150/5 altijd eeg, nu heb ik weer opgehoogd en die drinkt ze nooit helemaal op terwijl ze nij de 150/5 nog steeds honger had!

Deel Deze Pagina