Ik maak me totaal geen zorgen. Zl is net 10 maand geworden maar sinds hij 8,5 maand is loopt hij aan de hand (2 handen) en sinds deze week met 1 hand. Hij loopt ook achter zo'n loopkarretje (dus geen zit auto maar echt een loopkar). Mijn dochter deed dit allemaal toen ze 13 maand was en liep 2 maand daarna los. Nu ben ik heeeeeel benieuwd of hij nu ook vlot zelfstandig gaat lopen of dat dit nog wel een half jaar kan duren (natuurlijk kun je dit niet voorspellen) maar ik ben wel heel benieuwd naar jullie ervaring hiermee!
Onze meid liep ook met een maand of 8 langs meubels en aan de handen. Los lopen een paar dagen na gaar eerste verjaardag, ze stond al tijden stevig, maar durfde gewoon niet😊
Onze dochter liep aan de hand met 9 maanden en zo'n 2 weken later ook achter zo'n karretje. Met 10 maanden kon ze zelf gaan staan zonder ergens aan vast te houden. Met 11 maanden zette ze de eerste stapjes los en een week voor der verjaardag liep ze van de ene kant van de kamer naar de andere kant los. Zag er weliswaar dronken uit 😂 Maar het lukt haar wel.
Dochtertje liep rond 10/11 mnd achter loopkar, even erna langs alle meubels met 1 hand, rond 13 mnd aan handje en 15 mnd volledig los.
Met 7 maanden langs meubels lopen en met loopwagens, met 10 maanden eerste losse stapjes en voor zijn eerste verjaardag liep hij hele kamer door.
Hier met 7 mnd loopwagen en aan de hand/ langs tafel etc maar nu staat ze al heel lang stil. Ze staat wel goedlos maar en dan weet ze het niet. Ben ook enorm benieuwd