Verborgen reflux en omeprazol

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Baby2732014, Jun 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baby2732014

Jun 12, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoon is inmiddels 12 weken oud.
    Toen hij 5 weken was hebben we van de huisarts ranitidine gekregen tegen zijn verboregn reflux, hij wilde overdag niet meer slapen.
    Dat heeft 3 weken prima geholpen. Hij was een uurtje wakker en sliep daarna 3 uur tot de volgende voeding. Heerlijk!!
    Maar toen hij 9 weken was verslechterde dit ineens, wij weer naar de huisarts.
    Die zij dat het door de obstipatie kwam,hij had 3 dagen niet gepoept.
    Wij lactulose gegeven, 1 uur later een luier vol. Geen obstipatie denk ik dan, anders werkt het wel heel erg snel!
    Maar de kleine wilde overdag nog steeds niet goed slapen. Hij werd elke keer huilend wakker en dan moest ik hem weer troosten en in slaap sussen.
    Nu zijn we via de huisarts bij de kinderarts terecht gekomen.
    Die heeft ons gisteren omeprazol voorgeschreven.
    Mijn vraag is of iemand hier ervaringen mee heeft?
    Werkte het snel, de arts zei binnen een paar dagen.
    Had het bijwerkingen?
    En ging het onrustige gedrag tijdens het slapen weg?

En misschien nog tips? Misschien al over op groenthapje?

2. Flowie

Flowie Actief lid

Apr 16, 2013
    162
    0
    16
    Mijn zoontje heeft ook verborgen reflex en wij gebruiken omeprazol. Er ging wel echt een week overheen voor het goed ging werken, geef het dus wel even de tijd. Hij is overdag veel rustiger geworden en kan nu ook slapen overdag. Ik leg hem overdag op zijn buik te slapen en dat werkt veel beter, ze zeggen dat zijn eten dan beter wordt verteerd.

Succes, ik weet hoe vervelend het is om je kindje zo onrustig te zien en ziet dat hij pijn heeft.

3. Baby2732014

Jun 12, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe leg je die kleine dan op zijn buik te slapen?
    Mijn zoon gaat dan met zn hoofd omhoog net als in de box.
    Ik baker hem nu ook in, dus dat wordt lastig.

Kan het kloppen dat het ook even iets erger wordt omdat je van het ene medicijn naar het andere gaat?

4. Flowie

Flowie Actief lid

Apr 16, 2013
    162
    0
    16
    Ik leg hem in bed als hij echt moe is en valt dan na een minuut of 5/10 zelf in slaap, hij slaapt dan ook veel vaster als op zijn rug. Snachts leg ik hem gewoon op zijn rug hoor.
    Als je hem inbakert kun je hem inderdaad niet op zijn buik leggen. Maar hij kan zich dan ook moeilijk wakker maaien met zijn armpjes.

Ik weet niet hoe het is als je bent overgestapt van medicatie, wij hebben namelijk direct omeprazol gehad. Heb je ook vloeibare omeprazol?

5. Baby2732014

Jun 12, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja vloeibaar.

Die kleine is weer overstuur. Pff het lijkt wel erger!:(

6. Flowie

Flowie Actief lid

Apr 16, 2013
    162
    0
    16
    Pff zo zielig hè :(
    Hoelang gebruikt je het nu?

7. Baby2732014

Jun 12, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog maar sinds gisteren, dus ik moet ook geduld hebben!
    Maar het lijkt even erger te worden.
    Hij ligt nu weer rustig, maar voor hoe lang!

Vraag me soms ook af of hij misschien meer wakker wordt. Maar dan rekken ze toch gewoon de wakker tijd na de voeding? En niet tussen de slaap in?

Anders zou hij max maar 45min achter elkaar slapen, dat is toch te weinig! Heb t geprobeerd, maar wordt snel weer chagrijnig.

Ik begin echt overal aan te twijfelen!

8. Baby2732014

Jun 12, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang gebruik jij het al?

9. Flowie

Flowie Actief lid

Apr 16, 2013
    162
    0
    16
    Wij gebruiken het nu bijna 3 weken, ook nog niet zolang dus. Echt geduld hebben hoor, geef het echt ruim een week de tijd. Pas na een week begon ik verschil te merken.

En het slapen is hier ook een probleem geweest en af en toe nog steeds wel hoor. Zodra ik hem dus overdag op zijn rug te slapen leg is het drama. Huilen, krijsen. Als hij nu sochtends wakker wordt maar het is nog geen tijd voor zijn fles draai ik hem op zijn buik en hij is weer vertrokken. Maar ook dit heeft tijd nodig gehad. Pas toen zijn medicijnen gingen werken ging hij beter slapen. En doordat hij ook beter slaapt overdag is hij ook vrolijker geworden.

10. limili

limili Bekend lid

Apr 24, 2013
    604
    7
    18
    Wij kregen ipv rantadine ( als ik het goed schrijf) nexium. Top spul binnen 24 uur een ander kind...nu nergens geen last meer van

11. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Met de medicatie geen ervaring, maar met 12 weken maar 45 minuten slapen was hier ook zo hoor! :) Na 1,5 uur was ze dan weer moe en bakerde ik haar in en sliep ze weer 45 minuten. Nu slaapt ze 's nachts wel ongeveer 12 uur en drinkt ze slapend.

12. Baby2732014

Jun 12, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, hoop echt dat het werkt!

Nu wordt hij als ik hem op bed leg na 1 slaapcycles wakker, 45 min.
    Daarna slaapt hij steeds slechter. 15min, 30min. Soms maar 5 min.
    Klinkt dit bekend?

Soms twijfel ik wel eens aan reflux, terwijl hij genoeg symptomen heeft hoor.
    Dan denk ik, misschien een slaapprobleem. Maar dit had hij niet eerder, dus zou niet kunnen denk. Twijfels......

Nu heeft hij net de fles gekregen, gelukkig mag hij nu even wakker zijn!
    En hij kan ook gewoon lachen als hij wakker is!!

13. Baby2732014

Jun 12, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cream86

Dus na de fles maar 45 min slapen en dan 1,5 wakker en dan weer 45 min slapen en dan weer de fles?
    Mijn zoon redt het vaak niet langer dan een uur met voedingstijd erbij.

14. Baby2732014

Jun 12, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is 45min niet weinig per slaapje? Dacht dat het 1,5 uur moest zijn.
    Hij slaapt de nacht nog niet door, 1 voeding om half 5.
    (Hoewel hij nu ineens 2nachten om 3 uur komt!)

15. Baby2732014

Jun 12, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoe kom je erachter dat hij gewoon klaar is met slapen?

16. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Hoe het met de fles zit durf ik niet te zeggen, hier krijgt ze borstvoeding. Meestal 1 voeding na het slaapje en 1 ongeveer een half uur ervoor.

Ze slaapt echt niet verder, wat ik ook probeer. Zelfs niet met inbakeren, bij mij op de arm of in de draagdoek oid. Heel soms als ze eerder die dag veel prikkels heeft gehad, dan is ze eerder dan die 1,5 uur weer moe en leg ik haar eerder op bed, maar langer slapen doet ze niet :p

17. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Slaaptijden zijn per kind zo verschillend. Daar kan je niets van zeggen. Het ene kindje slaapt heel veel en de andere veel minder. Gewoon kijken naar hem. Als hij na 45 minuten niet meer in slaap komt dan is het genoeg. Uiteindelijk gaan ze wel leren om meerder slaapcyclussen aan elkaar te maken.

Mijn dochter heeft ook omeprazol gebruikt, de ranitidine nam ze echt niet. (Zelf ook eens geproeft en dat is mega goor vond het gewoon zielig). Het hielp heel goed. Mijn dochter slaapt ook sinds 4 weken op de buik en daardoor sliep ze al veel beter en schijnt ook beter voor reflux te zijn.
    We zijn gaan afbouwen rond 6 maanden met de omeprazol, op eigen initiatief. En toen we helemaal gestopt waren heeft ze niet meer gespuugt, terwijl ze toen ze het nog wel kreeg wel spuugde.

18. Baby2732014

Jun 12, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb hem na 45 min net uit bed gehaald.
    Nou dat duurde 10 minuten en daarna niet meer te genieten.

Gelukkig is mijn vriend nu thuis, want ik trek het echt niet meer!!

19. Baby2732014

Jun 12, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    En de slaap cyclussen deed hij gewoon goed achter elkaar, denk toch de reflux.....

Share This Page