Baby 24u p/d bij mama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisszy, 27 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dankjulliewel voor alle lieve en behulpzame reacties! Vooral ook fijn dat veel van jullie het ook herkennen! Naar aanleiding hiervan heb ik besloten maar gewoon naar mijn zoontje te luisteren en te accepteren dat hij mij nog even wat langer nodig heeft om zich geborgen te voelen dan mijn dochters.
    Ik leg hem nu wel elke ochtend (eerste slaapje na de nacht) ingebakerd in zijn eigen bedje, hij slaapt dan gelijk. Dit slaapje duurt gemiddeld 30 a 40 min en dan slaapt hij bij mij verder in de draagdoek (zeker wel 1,5 uur..) Weer opnieuw in zijn bedje leggen als hij wakker is, lukt niet. Net alsof hij de ergste vermoeidheid heeft gehad en energie genoeg heeft om er tegen in te gaan.
    Verder overdag slaapt hij ook nog bij mij in de draagdoek.
    's Nachts moet ik wel wat mee, want dat half zittend slapend breekt mij nu ook op...
    Ik heb een hele mooie co-sleeper naast mijn bed staan, maar die fungeert als opslag van spuugdoekjes, bedlampje, telefoon etc, behalve voor slaapplekje.. Zo zonde! Voorheen liep ik snachts door de slaapkamer tot hij sliep en legde hem dan in zijn co-sleeper, met geluk maakte hij dan 2 a 3 uurtjes en kon ik ook even liggend slapen. Misschien moet ik daar maar weer mee beginnen. En die tip van kruikje in het bedje is ook een goede!:thumup:

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Klopt, er is wel iets van ritme wat hij idd zelf heeft gecreëerd. Maar vaak is het ook zo als ik denk, oke we hebben een ritme, dat zoonlief het dan weer helemaal omgooit! :rolleyes:

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Nou dat inderdaad, die tegenstrijdige adviezen.. Consultatiebureau, boeken, mensen om je heen... En omdat het mijn derde is, weet ik wel beter wat ik wil maar toch kan het je onzeker maken. En de eerst 2 zijn alweer zolang geleden, al weet ik dat het uiteindelijk heus wel goed komt!

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik ben inmiddels zowat vergroeid met de draagdoek! :roflmao: Zoonlief begint al te lachen als hij ziet dat ik heb om doe.

Lolalili vindt dit leuk.
  5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Geprobeerd en zijn reactie was krijsen.. Hij houdt gewoon echt niet van water.. Wat gek is, want hij is heel rustig en relaxed te wereld gekomen in bad. :rolleyes:

6. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Mee eens! :)

Lolalili vindt dit leuk.
  7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ja, dat doe ik nu. Overal lees je dat je een kindje wakker in zijn bedje moet leggen om hem te laten wennen, maar dat heb ik hier al opgegeven.

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik baker hem in met Pacco doeken, goed strak dus. Toen hij nog kleiner was met Puckababy maar daar is hij inmiddels te sterk voor. Als hij 's nachts bij me ligt, heeft hij een slaapzakje aan.
    Met handjes op de borst heb ik nog niet geprobeerd, dank voor de tip!

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Zou kunnen maar dat idee heb ik niet.. Hij is namelijk rustig als hij bij mij is, zolang hij maar contact heeft met mij en anders met papa.

10. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Daar heb je gelijk in, over 2 maanden kan het er idd alweer heel anders uitzien!
    Gister toevallig een heel stuk met hem gewandeld (meneer viel vlak voor we thuis waren in slaap dus nog maar een extra rondje gelopen :) ) en toen heeft hij een half uur geslapen.

julia80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina