Ik weet eigenlijk niet wat normaal is want zijn zus eet niks of heel weinig. 5.00 bv 7.30 2 boterhammen met beleg 10.00 1st fruit 12.00 2 boterhammen + bv 15.00 soepstengel of iets van yoghurt of fruit, net Hoe het uitkomt 17.30 2 kleine aardappelen + 150 gram groente 19.00 bv sommige vinden het wat Veel maar hij geniet er zo van! + 400/500 cc water Door de dag heen.
Vind het er normaal uitzien hoor Mijn dochter at met 8 maanden Ontbijt; 180cc melk met Bambix 10:00; 2 stukken fruit 12:00; 2 boterhammen 15:00; bakje rauwkost 17:30; 3 opscheplepels groente en 2 aardappels en een half stuk vlees. Toetje na Tussendoor een biscuitje, maisboogie etc Ze kreeg geen fles meer en dronkt destijds erg slecht waardoor we vaak het vocht aanvulde door tussendoor komkommer te geven
2 stuks fruit en 3 botrhammen... Dat eten mijn kinderen van 3 en 5 ook. Dus,ja, ik vind het wel veel. (met 8 maanden aten ze de helft) Maar fruit en brood en groente is gezond, en ieder kind is anders. Dus het is niet TE veel.
Is normaal in mijn ogen. Mijn vent eet nu sinds 1,5 maand dit: 6 uur 220 cc papfles 8.30 2 stuks fruit 9-11 slapen 11.30 2 boterhammen + drinken (water thee etc). 13.00 rijstewafel 14.00 fles 200 cc 14.30-16 slapen 16.00 koek met fruit 17.30 avondeten + toetje 19.00 220 cc papfles 19.30 slapen.
Mijn zoontje at dat bij lange na niet. Nog steeds niet overigens en hij is 18 maanden. Als jouw zoontje hier tevreden mee is en niet van de ene op de andere dag heel erg aankomt dan is het prima toch? Het zijn gezonde dingen die hij eet, dus juist fijn dat hij dat zo makkelijk eet.
Hij zal het wel nodig hebben denk ik Ik vind alleen wel de hoeveelheid water erg veel. Borst kindjes krijgen bij voorkeur niks anders dan bv. Want waar water zit, kan geen bv zitten. En tot de leeftijd van 1 jaar is borstvoeding gewoon de hoofdvoeding.
Kinderen geven over het algemeen zelf aan hoeveel ze eten; jij bepaalt wát je kind eet, je kind bepaalt hoeveel het eet. Als het een gezond kindje is, prima toch! Als hij niet té dik is, dan lekker laten eten! Je weten tenslotte ook niet hoeveel hij uit de BV haalt. Ik vind wel dat hij erg veel water drinkt, dat lijkt me eerder iets om eens naar te kijken.
ik vind het een prima menu voor 8 maanden. Als hij lekker aankomt is het goed. Toen ik nog maar 2 keer per dag bv gaf, liep mijn productie heel snel terug en moest ik overstappen op fles.
Ik vind voor 8 maanden 3 keer BV wel wat weinig.. Het cb geeft dat als advies maar is zeer ondermijnend..
Vergelijking met mijn dochter van 8mnd eet hij flink. Maar als hij het er goed op doet en niet te groot word prima toch. Hier krijgt ze 8 uur fles 10 uur tussendoortje plus water 12 uur 1.5 brood daarna fles 15.00 fruit plus fles 17.30 warm eten met toetje 19.00 fles
Mijn oudste is een flinke eter en at ook zoveel rond die tijd. Allern ik gaf gern borst maar fles Zo zag het er toen uit: 8:00 boterham 1 a 2 plus fles 200ml fles (forte voor hongerige babies) 10:00 fruit 12:00 2 boterhammen plus 200ml fles 16:00 gezond tussendoortje + beker rosevice 18:00 groente vlees aardappels ( vol potje van avent groot, deed alles stomen dit is een aardig vol bord kan ik je zeggen ) Bord pap bemix met forte voeding Ze heeft altijd op de middellijn gezeten. CB vond dat ze wel erg veel at. Maar nooit te zwaar of te groot. ik denk maar zo ze heeft het nodig. Nu is ze bijna 17 maanden en eet dit nog ongeveer. Ik zeg gewoon lekker laten eten
Hier at hij ook heeel veel rond die leeftijd. Nu ineens een stuk minder. Je kindje heeft t nodig, je geeft toch gezonde dingen? Lekker laten eten!
Zolang je hem gezonde dingen voorschotelt, voelt hij zelf goed aan wat hij nodig heeft lijkt me. Mijn dochter at toen ook wat meer dan nu zelfs (15 mnd). Op die leeftijd van 8 mnd maken ze een flinke ontwikkeling door: zitten, kruipen en al snel ook optrekken naar staan. Dat kost veel energie! Ik zou me er niet druk om maken en gewoon gezond eten blijven geven, dan komt het vast goed.
Mijn zoontje at afgelopen weken ook enorm veel! Gewoon maar gegeven wat hij wilde. Nu eet hij een stuk minder, maar nog steeds prima. Flink bord pap, 1 boterham en flink bordje avondeten. Hij tijgert en krijgt tandjes, dus zal zich wel weer ergens anders op focussen.
Ik vind 4 boterhammen voor een kind van 8 maanden wel wat veel ja. Maar vind ook niet echt dat je het kan vergelijken met andere kinderen. Ene kindje zal meer of minder nodig hebben afhankelijk van gewicht en beweging op een dag.