Wat een nacht

Discussion in 'Baby en dreumes' started by snoet, Jan 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoet

snoet Bekend lid

Feb 3, 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Het is al een tijd aan rommelen hier maar vannacht was het echt erg.
    Gister overdag begon het al toen we van de ha terug kwamen hij was harstikke moe maar wilde niet slapen en normaal gesproken valt hij wel in slaap in de kw.

s'avonds rond 20.30 naar bed dat leek goed te gaan totdat hij het naar een paar minuten op het krijsen zetten. Mijn man hoorde hem buiten. Dus maar naar het grote bed en daar lag hij binnen 5 min te slapen en toen terug in zijn eigen bedje naar 1 x gemopper was het stil. En heeft hij heerlijk geslapen tot 23.30 er uit voor voeding en toen terug nou mooi niet bij de 3e x met hem op de bank gaan liggen totdag hij sliep en toen in zijn bed. Nee hij ging niet slapen erbij gezeten totdat hij sliep dat hielp. Totdat je weggaat. Een zetpil (verkouden en kiezen) gegeven en een fles aangeboden maar die wilde hij niet. Om 2.00 met hem op het grote bed gaan liggen maar dat vind ik ook niet ideaal dus na een 1/2 terug gelegt en gelukkig bleef het stil, en heb ik toch nog 3 uurtjes kunnen slapen totdat het weer begon.

Ik ben nu een beetje brak en hoop dat Dilano zo echt even gaat slapen. Dan kan ik ook nog even liggen.

Hoop dat het vannacht beter gaat!

2. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Troost je, hier al de 4e slapeloze nacht... veel sterkte voor de komende nacht in ieder geval, hopelijk gaat het beter!

3. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    als er kiezen doorkomen, zou ik wat dentinox er op doen na het tandenpoetsen (voordat hij naar bed gaat) en geef hem wat druppeltjes chamodent (homeopatische pijnstilling) op een lepeltje, werkt bij ons heel ergd goed tegen de kiezen (hier is de derde nu door aan het komen) doe het bij elk slaapje (middag) en lange nacht en het scheelt enorm.

Krijgt hij nog een voeding s avonds laat? Of heb ik dit verkeerd gelezen?

4. snoet

snoet Bekend lid

Feb 3, 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Ja hij krijgt nog steeds s'avonds en nacht voeding

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Doen jullie dit altijd? Dat gehops van het ene bed naar het andere bed naar de bank? Daar zou ik ook (nog) onrustig(er) van worden eerlijk gezegd.

6. liefjuh4you

Dec 22, 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    het lijkt mij ook niet rustig voor hem als hij steeds heen en weer moet om te kunnen slapen.....
    probeer een vaste ritme aan te houden.....
    het zal even zwaar zijn als hij niet wil slapen in zijn eigen bedje....
    probeer de 5 min methode?
    of heb je dat allemaal al geprobeerd?

7. snoet

snoet Bekend lid

Feb 3, 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp

Nee natuurlijk niet maar als je kind blijft huilen dan moet je toch wat, en bij mij slaapt hij wel behalve in zijn bedje.

En de 5 min methode hebben we echt geprobeerd maar zelfs dat werkt niet, we laten hem soms echt wel 10 min huilen maar als het dan nog niet ophoud.

Ik denk dat het een fase is 15 mnd, kiesje en verkouden

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Maar dan zou ik hem bij jullie in bed nemen en hem daar laten denk ik. Dat deden wij ook altijd tijdens een onrustige periode van bijv. ziekte (is al lang niet meer voorgekomen overigens).

9. snoet

snoet Bekend lid

Feb 3, 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    misschien kan ik dat ook beter voor de volgende keer doen, alleen is mijn man bang dat hij dan helemaal niet meer in zijn bed wil slapen. Omdat hij dan toch bij ons mag

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja maar ik denk niet dat het uitmaakt of hij even in bed mag totdat hij slaapt of dat hij de hele nacht in bed mag. De associatie ik-huil-en-ik-mag-bij-papa-en-mama-in-bed heeft hij dan toch wel. Dan is het denk ik zowel voor hem als voor jullie rustiger als hij gewoon daar lekker blijft slapen. Of blijf hem anders bij hem op de kamer troosten.

Ik ben 1 keer bij mijn zoon in zijn peuterbed gekropen toen hij wakker bleef worden 's nachts :D Maar toen was de jongste net geboren en die sliep toen ook bij ons in bed. 2 kinderen in 1 bed waarvan 1 erg klein leek me niet zo handig ;)

11. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    Hebben jullie een reden om nog nacht voeding te geven? Hij zit eigenlijk toch wel op een leeftijd waarbij dit lang niet meer nodig is.
    (kan dat er een speciale reden voor is)

Wordt hij wakker voor deze voeding? Of moeten jullie hem wakker maken, het lijkt mij namelijk dat op die leeftijd als je ze wakker moet maken, ze moelijker terug in slaap krijgt.

Zou eens proberen zonder voeding zo laat, hier dacht ik ook dat lisa vast wakker zou worden van de honger, maar dit was helemaal niet zo. Zo komt hij misschien makkelijker tot zijn rust en wordt om het zo maar even te zeggen, niet meer gestoord en hoeft ook niet meer opnieuw weer in slaap te vallen.

Hebben jullie een duidelijk vast ritueel voor het naar bed gaan?Hier is het pyama(badje) gezichtje/handjes wassen, schone luier aan, lekker flesje drinken dan gaan we de tandjes poetsen slaapzak aan, naar boven, dan mag ze even aan de raamstickers friemelen en de lampenkap (ze friemelt graag, met papa aan nog wat meer spulletjes) doen we het rolluik dicht en de gordijntjes, bedje in en ze gaat even afkloppen vrijwel meteen slapen sinds de laatste maand) ze snap nu echt wat de bedoeling is, de middag gaat een beetje hetzelfde. Als ze niet kan slapen, is er vaak een reden voor zoals tandjes, dan neem ik haar er wel eens uit, even bij ons op bed liggen (ze gaat niet slapen als ze bij ons in bed ligt) totdat ze rustig is dan terug naar haar bedje. Maar als er niets aan de hand is, en ik alles uit heb gesloten, dan ga ik naar haar toe, leg haar neer, speentje en verder slapen, dan kom ik ook niet meer terug. Mochten er tandjes op komst zijn, dan krijgt ze nog een lepeltje chamodent, en slaapt ze eigenlijk meteen weer verder.
    Afgelopen nacht werd ze om 03.00 wakker en moest huilen, verwacht van de kiesjes, heb haar wat chamodent gegeven, ze moest nog steeds wat jammeren en is volgens mij rond half 4 weer diep in slaap gevallen, wij kunnen weinig doen dan, heb haar gecontroleerd, en kan haar verder niet helpen met slapen dus laat ik haar in bedje dan was het weer een aantal minuten stil en begon er weer een klein gejammer (geen paniek echte pijn huil, dan ben ik er natuurlijk meteen) uiteinedleijk hebben we niets meer gehoord.

Zoals het een beetje klinkt denk ik dat jullie misschien duidelijk aan moeten geven wat nu de bedoeling is, misschien heeft de voeding er nu ook mee te maken, wat hem weer uit zijn slaap haalt. Ons meisje bv die kunnen we ergens te slapen leggen en als we dan naar huis gaan wordt ze wakker en kan ze goed in huis nog een tijdje spelen nadat ze bv 2/3 uurtjes heeft geslapen als we bv om half 10 s avonds thuis komen, zal ze dan ook niet meteen in bed leggen, maar even laten wat ze wil doen en dan starten we ons ritueel,ze worden immers wat ouder waardoor dit natuurlijk makkelijke wordt.

Bij jullie kwamen er toch kiezen aan, zou zeker chamodent en dentinox proberen.

12. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    zeker als je nu een periode hebt van kiezen/ verkouden/sprongetje, zou ik hem ook gewoon bij je in bed nemen, als hij dan wel kan slapen, rust is momenteel belangrijker voor iedereen.

het weer slapen in zijn eigen bed, dit komt dan ook echt wel weer goed, hier zou ik niet zo bang voor zijn en zou het zelf dan wel oplossen zodra het nodig is om weer in eigen bed te slapen.

Onze meid die kan gewoon niet bij ons slapen, het lukt haar niet, ze kan da niet in slaap komen, dus gaat ze weer naar haar eigen bed.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben Thirza redelijk veel bij ons in bed gehad op de momenten dat het niet lekker ging, (tanden, oorontstekingen, darmkrampen) en als ze weer lekker in haar velletje zat, ging ze gewoon weer in d'r eigen bedje slapen hoor!
    Ik lag dan altijd met haar in ons bed en mijn man ging dan op een ander bed slapen... Dat was de enige manier waarop ik nog enigszins kon slapen met de dame bij ons in bed ;)

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als mijn zoon echt goed ziek is nemen we hem ook in bed.
    En net als jouw man was ik ook bang dat hij dan niet meer in zijn eigen bed wou slapen. Maar die angst was nergens voor nodig.
    Je kindje voelt zich niet goed en heeft je nodig, dus lekker bij je nemen zou ik zeggen.

Bij een sprongetje en 's nachts onrustig wakker worden troost ik hem in zijn bedje. Dat gaat meestal goed, maar soms niet en dan krijgt hij van mij een flesje. Dat komt sporadisch voor, maar helpt hem wel weer door dat moment heen.

Hopelijk gaat het aankomende nacht beter met je zoontje.

Share This Page