3 flesvoedingen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sunshine88, 10 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn kleine meid krijgt 's ochtends een papfles rond 8.00 uur.
    Om 12.00 uur fles maar de flesvoeding van 16.00 uur kan ik maar niet zo goed plannen omdat ze anders haar groentehapje niet op eet.

Zou ik die flesvoeding van 16.00 uur kunnen laten vallen ik denk dat ze dan wel goed eet.

En dat ze de laatste fles met pap rond 20.00 uur wel gewoon krijgt.

Volgens mij word t dan 210 + 7 per flesvoeding toch?

Alvast bedankt.

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van hele grote flessen, en op deze leeftijd minder melk geven zodat ze meer groente eet hoeft nog lang niet, want melk is echt belangrijker.

Hoelaat gaat ze naar bed? Kun je de groente niet later geven, bijvoorbeeld samen met jullie avondeten? En anders misschien iets eerder, rond een uur of 3, volgens mij doen sommige moeders dat ook wel.

Het is een lastig leeftijd, ik weet nog dat ik rond die leeftijd ook moeite had om alle voedingsmomentjes in een dag te proppen, zometeen heb je brood/groente/fruit en 3 of 4 flessen :) Maar het wordt steeds gemakkelijker hoor!

3. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ziet er zo uit:
    8.00 uur 180 + 3 eetlepels pap
    12.00 fruithapje
    13.00 180 + 6 flesje
    13.30 slapen tot 15.00
    16.30 180 + 6 flesje
    En dan moet ik de groente er ergens zien te proppen want rond 20.00 krijgt ze haar laatste fles 180 + 6 + 3 eetlepels pap en gaat ze naar bed.

Wat een gedoe he haha ben blij als er een fles afvalt dat zal t eenstuk makkelijker maken.

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Waarom vervroeg je het fruithapje niet naar een een uur of 10,half 11?Dan kan je de volgende fles ook wat eerder geven.
    En dan die fles van 16.30 ook een uurtje eerder en dan rond half 6 de groentehap.
    Zo doe ik het tenminste.
    En dan de laatste fles rond een uur of 8.
    Als ze de fruithap niet eerder wil kun je misschien proberen om 's morgens nog geen pap erbij te doen dan heeft ze sneller weer trek.

Succes ermee!

5. adi

adi Niet meer actief

Zo deden wij het inderdaad:

- rond 7 uur 180/6
    - rond 9 uur fruit (fruit is tussendoortje, geen maaltijd)
    - rond 12 uur fles 180/6 (dit kun je later langzaamerhand vervangen door brood)
    - rond 16uur fles 180/6
    - rond 17.30 groente (normale tijd voor avondeten hier)
    - rond 20uur fles 180/6

6. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat zou ik ook graag willen alleen dan slaapt ze nog, meestal is ze pas rond half 12 weer wakker, gelijk na de 1e fles gaat ze trug naar bed om haar ochtenddutje te doen.
    Ik ga nu minder in de 2e en 3e fles doen 150/5 zodat ze beter groente en fruit eet.

Ik dacht dat ze op deze leeftijd 6 el pap moesten?

7. adi

adi Niet meer actief

Ze MOETEN op deze leeftijd helemaal geen pap. Als je wilt beginnen met granen kun je gewoon een broodkorstje geven. Pap is geen verplichte bijvoeding oid.

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik geef helemaal geen pap.
    Heb het 1 keer geprobeerd en hij begon gelijk te kokhalzen en te huilen.Daar schrok ik zo van dat ik het niet meer heb geprobeerd.
    Hij is al flink en slaapt uitstekend door dus ik denk dat hij het niet echt nodig heeft.Tim krijgt nu dus nog gewoon 4 flesvoedingen en wat fruit en groente.
    In het nieuwe jaar zal ik eens een broodkorstje proberen.

9. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil heel graag een broodkortje/brood geven en ze vind t ook heel leuk om zelf vast te houden en te eten maar ik vind het zo eng, want door dat gesabbel komen er best wel grote stukken in haar mondje en ze heeft zich er al een paar keer in verslikt dat was best een eng gezicht. Gister nog een keer geprobeerd maar weer verslikte ze zich dus wil daar even mee wachten denk ik.

Deel Deze Pagina