Ik begin er alleen wel een beetje een punthoofd van te krijgen dat ze bijna ELK uur wil drinken overdag en in de avond lekker slaapt . sachts rond 1:30 wakker en dan heeel vroeg in de ochtend weer vanmorgen om 7;00 :745 9:30 10:30 elke keer 15-20 minuten drinken en nog mopperen . waneer ik haar dan wil troosten gaat ze zoeken en krijg ik haar alleen stil waneer ik haar aanleg . vraag me wel eens af of ze ECHT wil drinken of honger heeft of dat het een gewoonte is geworden , en dat ze denkt oh als mama me pakt krijg ik wel weer wat Geef haar af en toe ook een speentje , na 2 voedingen en nog mopperen geef ik m even en dan valt zewel weer voor 45min in slaap behalve sa vonds rond 21:00 de laatste voeding ,en dan begin van de nacht weer , ik wacht er ook niet meer op en ga ook gewoon zelf al lekker vroeg mn bed in terwijl ik juist dan tijd zou hebben om bijv de was of zo te doen . zo gaat het dus al 4 weken lang , dus sinds ze geboren is . naar mijn idee krijgt ze wel genoeg want ze heeft genoeg natte luiers en ook ontlasting bij elke volle luier dus iemand ... Hellup
ZIjn het echt hongersignalen of kan ze bijvoorbeeld last hebben van haar darmpjes? Al moe ik zeggen dat ik met die leeftijd ook het gevoel had constant vast te zitten aan mijn baby (al had ik besloten om daar van te genieten ) Enne.. dat ze 's nachts goed slaapt is natuurlijk wel érg fijn!
Dat is heel normaal joh. Probeer je erbij neer te leggen en in gedachten te houden dat het vanzelf verandert. Dat veel achter elkaar willen drinken wordt ook wel clusteren genoemd en het hoort erbij. En je kindje doet het echt niet omdat mama haar dan weer wat geeft hoor, dit zijn instincten, basisbehoeftes. Het is echt normaal en wordt vanzelf beter.
Een kindje van 4 weken zal nog niet dingen vanuit de gedachte doen van 'als ik dit doe, dan doet mama dat'. Het actie reactie vermogen bestaat bij hen nog niet. Mocht je kindje niet eens zo nodig de melk nodig hebben, dan heeft het misschien gewoon jouw aanwezig heid, het mogen zuigen, het huid op huid contact nodig. Mijn dochter kwam ook heeeeel vaak!! 12 keer per dag?? Echt niet! Vaker!!!! Maar nu is ze bijna 4 en een half maand en kan ik zeggen: echt, op een gegeven moment komt ze wat minder Gewoon lekker vaak aanleggen, je kindje geeft wel aan waar het behoefte aan heeft!