Baby (3,5 maand) drinkt opeens slecht

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door juf21, 11 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Hoi meiden,

    Onze kleine meid dronk vanaf het begin heel goed. In de groeigrafiek zit ze iets boven gemiddeld en gaat ze keurig met haar lijn mee.
    Sinds twee maanden is ze van bv naar kv gegaan en ook dat ging prima. Ze dronk 5x fles 6 op een dag. Aan minder had ze niet genoeg en van meer gaat ze spugen, dus ze deed het altijd prima op deze hoeveelheid.
    Dit komt ook prefect overeen met hoeveel ze moet hebben op een dag.

    Maar sinds een week of twee drinkt ze heel slecht. Ze drukt de fles steeds weg en drinkt maar halve flessen. Het lijkt wel alsof ze het niet lekker vindt.
    Regelmatig krijgt ze nu maar 600cc op een dag ipv de 900cc aanbevolen hoeveelheid.

    Ze is heel vrolijk en qua gewicht heeft ze nog wel wat bij te zetten, dus we maken ons geen zorgen.
    Ik ben alleen benieuwd of iemand enig idee heeft waarom ze dit doet?
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Onze dochter dronk nooit de zgn aanbevolen hoeveelheid, maar groeide prima. Als het dan eens moelijker ging, moesten we over naar een grotere speen.
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hoelang doet ze over een fles? Hier was dat nog wel eens een teken dat er een grotere speen op de fles moest omdat het te lang duurde waardoor ze ongeduldig werden. Maar sowieso hebben beide kinderen hier rond de 4/5 maanden een fase gehad van slecht drinken. Wereld om hun heen is interessanter en ze hoeven niet meer zo hard te groeien als de eerste weken.
    Als ze verder tevreden is, goes poept/plast en alert is zou ik me er ook niet teveel zorgen om maken inderdaad. Best kans dat ze het over een paar weken weer komt inhalen.:D
     
  4. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Kijk, en daarom gebruik ik graag dit forum. Omdat je zo opeens tips krijgt waar je zelf niet aan denkt. :)
    Ze gebruikt inderdaad nog speen 1. Ik ga morgen direct speen 2 kopen! Bedankt! :thumup:
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Zou fijn zijn als de oplossing zo simpel is. Ben benieuwd of het werkt!
     

Deel Deze Pagina