Slaapdrama savonds baby 9 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pinkblossom, 12 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Dochter is nu net 9 maanden maar de slaapdrama's savonds lijken alleen maar erger te worden.. Ze slaapt nu bijvoorbeeld nog steeds niet

Ze slaapt overdag 2x
    10.00-11.00/11.30
    15.00-16.00/16.30

Vervolgens brengen we haar na de avond fles richting bed, dat is meestal tussen 20.00/20.30
    Zodra we al de beweging maken om haar te laten zakken in bed begint ze moord en brand te gillen en houd niet meer op tot we haar komen ophalen uit bed, dit kan dus echt zonder overdrijven uren duren.
    We hebben geloof ik alles al geprobeerd,
    - laten huilen
    - extra fles
    - erbij zitten
    - muziekje en lichtje aan
    - om de zoveel minuten erheen lopen en geruststellen door hand in bed maar niks te zeggen
    - wel praten
    - mee terug nemen en op de bank laten slapen
    - mee in bed nemen
    - zetpil

Noem het allemaal maar op.. Het is echt vreselijk vermoeiend en we weten niet meer zo goed wat we nog kunnen proberen want de energie raakt wel lichtelijk op momenteel

Soms slaapt ze pas om 00.00 en als ze dan zou doorslapen tot minimaal 08.00 hoor je mij niet klagen, maar ze wordt vaak snachts ook zo gillend wakker en dan zie je dus als je pech hebt alle uren op de klok voorbij komen

2. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Wat vervelend! Hoe lang doet ze dit al? Was hier rond de 11 maanden zo. Toen hielp laten huilen en om de zoveel min even naar boven wel! Maar is 9 maanden ook niet een sprong?

Heeft ze nergens last van: tandjes, oortjes?

Succes!

3. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Tanden zou kunnen maar dit duurt nu echt al dik twee maanden.. We weten het ondertussen ook niet meer zo goed, ze sliep altijd perfect

4. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Is 9 maanden niet de verlatingsangst fase? Ik denk dat je 1 methode moet kiezen en dit serieus twee weken moet volhouden. Want een patroon doorbreken kost tijd. Dus als je kiest voor laten huilen en iedere tien minuten teruggaan, dan moet je er wel tegen kunnen dat het de eerste avonden lang duurt.

En idd alles medisch afchecken: oortjes, tandjes, pijn etc. Als een zetpil ook niet werkt, lijkt het trwns niet op pijn, maar toch. Je wilt niet je kind laten huilen en er later achterkomen dat er iets was.

Zelf kan ik trwns niet zo goed tegen het huilen. Ik kies er dan liever voor erbij te blijven tot ze slaapt. Heel soms 1 a 2 keer tien minuutjes huiken als het echt niet anders gaat. Maar goed, als het al twee maanden urenlang drama is zul je op de een of andere manier een patroon moeten doorbreken.

Wat je ook kiest: stick with it... En succes!/sterkte! :-S

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Wij hebben het gehad toen onze kleine verkouden was, we hebben toen het ledikant aan het "hoofdeinde" omhooggezet, 2 dikke boeken eronder, hierdoor komt het bed iets omhoog aan een kant, waardoor het hoofd wat hoger ligt, dat werkt hier erg goed.

Verder kan het verlatingsangst zijn, en dat is soms lastig te doorgronden.

Bij de oudste was het ook vaak een drama met inslapen, ik ben wel goed in laten huilen en dan pas na 20 minuten teruggaan om een speentje weer te geven, alleen kan mijn man daar absoluut niet tegen. wij haalden uiteindelijk de kleine er meestal uit, en lieten hem op de bank bij ons in de armen in slaap vallen en dan pas als hij goed sliep weer in bed, soms was het dan weer huilen, en dan begon het weer opnieuw, andere keren ging het wel goed.
    wat ik van andere mama's weleens hoorde was dat ze op een matras ernaast gingen liggen, en dan steeds wat meer afstand namen, totdat ze weg konden gaan. tja het zijn allemaal fases, en voor iedere ouder en voor ieder kind is het anders.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Vervelend! hier ook zo'n periode recent gehad en af en toe nog steeds. Wij hebben het bed ritueel uitgebreid. Als hij niet moe genoeg is, of te moe, dan schreeuwt ie moord en brand savonds. Overdag gaat prima.

Wij halen hem na 5min (of eerder, hangt van de huil af) weer uit bed en nemen hem mee naar beneden (bovenblijven is gillen). Dan zit hij bij ons op schoot een half uurtje (soms met tv). De slaapzak blijft aan! En dan na een half uurtje gaan we opnieuw naar boven. Wel rustig en pratend en zingend. Dan pikt ie het wel.

7. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Helaas hoort die periode wel bij de leeftijd nu, wat wij deden is even op een stoel in de kamer blijven zitten en na ongeveer 15 min sliep ze wel lekker en toen zijn we weer uit de kamer gegaan

8. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ze slaapt best weinig (of hebben wij slaapkopjes 😜 )
    Kan het zijn dat ze te moe is om te gaan slapen? Een idee om haar juist vroeger in bed te doen?
    Hier liggen ze er om 19.00 in.

Ik denk gewoon even met je mee, het lijkt me enorm pittig voor je!!

Deel Deze Pagina