Hallo allemaal, Hoe ziet jullie dag schema eruit met een baby van 7 week? Ik probeer rust en regelmaat toe te passen. Maar zodra onze dochter in haar bedje ligt gaat ze huilen en zo wel een uur. Ze valt niet in slaap ze is wel af en toe even stil hoor. Maar ze gaat niet slapen en dan is het alweer tijd voor haar volgende voeding. Ik wil haar graag in haar bedje laten slapen omdat ze beneden ook huilt en niet tot rust komt. Zo huilt ze s avonds van 16.00 tot 22.00. Van oververmoeidheid. Ze ligt trouwens ook ingebakerd in de pacco maar dat lijkt niet te helpen. Draagzak heb ik ook daar slaapt ze ook wel in (een uur) maar dan moet ik steeds 3 uur blijven lopen dat is ook niet te doen. Hebben jullie tips voor hoe je rust en regelmaat toe past? Ik vind dat huilen steeds ook zo verschrikkelijk.
Je baby is nog zo klein. Ik zou kijken naar wat ze nodig heeft. Blijkbaar is ze er nog niet aan toe om alleen in haar bedje te liggen. Ik neem aan dat je haar niet een uur laten huilen alleen in haar bed? Bekijk het eens vanuit haar kant. Eerst 9 maanden in jou buik. Lekker warm en veilig. Dan opeens in de koude grote wereld met allerlei indrukken. En dan ook nog eens alleen in een bed moeten liggen. Zo'n kleine baby weet op die leeftijd nog niet dat jij wel bestaat als je uit het zicht bent. Dat komt pas rond de 9 maanden. Op die leeftijd sliep mijn zoon overdag in de kinderwagen of draagdoek. Vanaf de leeftijd van 5 of 6 maanden zijn we gaan oefenen met het slapen in bed. Maar als het niet lukte nam ik hem gewoon bij me.
Ben het hellemaal met je eens, maar als ze bij mij ook niet gaat slapen en alleen maar huilt? In haar bedje heeft ze natuurlijk minder prikkels. Ze is zoveel wakker terwijl ze volgens mij nog erg veel moeten slapen.
Gewoon lekker bij u laten slapen.. Dochter heeft de 1ste 5 maanden bij mij of in het park/draagmand onder geslapen.. Pas hierna legde ik haar boven in de donker te slapen Rust en regelmaat was op 7w nog lang niet van toepassing hier
Lekker bij je nemen en dan slapend wegleggen als het lukt, ze slapen zoveel rustiger in.. De regelmaat zit hem meer in de vaste volgorde dan in tijd. Dus slapen-flesje-spelen, slapen-flesje-spelen Bij ons viel ze meestal in slaap met wat rustige muziek op de achtergrond in onze armen, later met een muziek uit een knuffel, en zo valt ze nu nog steeds rustig is slaap (alleen niet meer in onze armen).
Valt ze ook niet in slaap als je een stukje gaat wandelen? Is anders samen slapen een optie? Dan pak je zelf ook wat rust.
Ik herken wel veel van wat je schrijft bij mijn dochtertje (inmiddels bijna drie jaar). Ze huilde heel veel en ik kon haar nergens mee troosten. Ze wilde niet in haar bedje, niet bij mij liggen, niet in een draagdoek, etc. Ik vond het zo lastig! Met name omdat ze zich echt tegen mij afzette als ik haar probeerde te troosten Uiteindelijk is bij haar (verborgen) reflux geconstateerd en na de start van de medicatie werd ze een totaal ander kind. Toen pas kon ik rust en regelmaat toepassen en werkte het ook. Mijn boodschap: kijk of er niet iets met haar aan de hand is...zoveel huilen en niet te troosten zijn is in mijn optiek niet normaal...