Hoi hoi, Mijn 3,5 maand oude zoon drinkt sinds ongeveer anderhalve week erg slecht. Ik dacht eerst dat de oorzaak zijn doorkomende tandjes waren, maar deze zijn er inmiddels al helemaal door. Normaal krijgt hij 5 x 180 ml maar sinds kort gaan de eerste 3 flessen gaan meestal maar half leeg. Alleen de laatste fles die hij tegen 23:00 uur slapend drinkt gaat leeg. Hij begint vaak redelijk gulzig te drinken maar haakt dan halverwege na zo'n 10 minuten af (druk met zijn hoofd schudden, beentjes strekken en fles wegduwen). Lijkt dan een andere houding aan te willen nemen, vind het erg interessant om rechtop te staan (waarbij ik hem vasthoud onder zijn oksels). Het is een erg beweeglijk mannetje en al erg sterk en wil het liefst de hele dag rondkijken. Al meerdere dingen geprobeerd, grotere spenen, maar dit gaat te snel en verslikt hij zich van en krijgt veel lucht binnen wat resulteert in krampjes. Hij is wel goed gegroeid, weeg al 7 kilo en is 66 cm. Iemand anders hier ook ervaring mee of tips? Groetjes Anne
Het zou mijn vraag kunnen zijn Heb dus geen tips, maar precies hetzelfde probleem. Zoontje drinkt ineens zijn flessen niet meer leeg, begint goed, maar lijkt ook teveel afgeleid. Hij is vorige week ziek geweest, dus ik dacht dat het daar door kwam, maar het lijkt erop dat het te maken heeft met zo'n sprongetje, waarbij ze nu steeds meer aandacht voor hun omgeving gaan krijgen Ik ga eens proberen overdag op een rustige plek de fles te geven, misschien in het half donker in zijn kamertje, dus zo min mogelijk afleiding.
Probeer eens een heel rustige plek, eventueel wat donkerder, waar sowieso geen prikkels van tv of radio zijn. Soms helpt dat.
Hier lijkt het te helpen om de omgeving zo rustig mogelijk te houden, hij drinkt zijn flessen weer redelijk leeg! Het zal dus ook een fase zijn geweest, hopelijk nu weer normaal
Misschien een grotere speen proberen? Gaat de voeding niet snel genoeg en raakt hij gefrustreerd?! Anders zou ik ook een prikkelvrije (donkere) ruimte proberen.
Hier had dochter hetzelfde met die leeftijd. Vanalles heb ik geprobeerd maar niks haalde wat uit. Het heeft 3 weken geduurd en toen ging ze weer normaal drinken en over op 4 flessen welke ze leeg dronk. Ik was erg bezig met of ze wel genoeg binnen kreeg maar mevrouw was gewoon gestopt met haar groeispurt, zat tegen de 7 kilo aan en had gewoon genoeg. Als ze honger kreeg melde ze zich wel en kreeg ze een extra flesje. Er zaten dagen bij dat ze 7 flesjes voor de helft opdrinken. Loste zich dus vanzelf op.