Ik heb een vraag over verstopte neusjes Mijn dochter heeft haar neusje met regelmaat helemaal vol zitten met snot..nou zou ik dit er dolgraag voor haar uit willen halen omdat ze zo moeilijk er door ademt..Het probleem is, ze wilt niet dat ik aan haar neusje komhandige combinatie..en ik heb zo het gevoel dat meer kindjes dit zullen hebben Nou doe ik het dus wel af en toe als het echt te gek word maar het voelt echt als mishandeling want ze gaat krijsen en met haar hoofd heel erg heen en weer schudden..en dan houd mijn vriend haar hoofdje vast en ga ik aan de slag met het neuspeertjeVind het zo zielig Mijn vraag is of iemand tips heeft om haar neusje leeg te halen
Hier ook met neuspeertje maar m'n zoontje van 15 dagen heeft niet zoveel in te brengen meer dan het hoofdje vasthouden kan ik je helaas ook niet adviseren..
even doorzetten is het enige advies, mijn zoon gaat schudden met zijn hoofd, krijsen en tegenwoordig met zijn handen over zijn neus wrijven.
Hier ook altijd een verstopt neusje en wat een drama met die neusspray. Als ik zie dat het ademen echt bemoeilijkt word dat moet ik helaas wel de strijd aan gaan. Huilen, slaan met de armpjes en schudden met zijn hoofd. Nu probeert ik hem af te leiden door te zingen en allerlei grappige dingen te doen. Werkt wel zo nu en dan. Maar het duurt dan wel een stuk langer voordat ik het voor elkaar krijg om de neusspray in zijn neusje te krijgen en te sprayen.
Ik legde mijn dochters altijd op de buik, eerst neusspray erin en daarna gelijk leegzuigen met het neuspeertje. Ging altijd wel goed!
ahhh gelukkig zijn we niet de enige met dit soort dramaatjes Op haar buik liggen vind ze nog steeds niet helemaal geweldig dus denk dat als ik die combi ga gebruiken ze me helemaal niet meer aankijkt Blijf het vervelend vinden en die stukjes in haar neus zijn soms zo enorm...dus dan maar hard zijn en haar hoofd vast houden als ik het ga doen
Ik probeer het altijd een beetje leuk te brengen. Ze een enthousiast stemmetje op en een raar geluidje, haha hij moet er meestal wel om lachen. Maar als hij al huilerig en hangerig is wordt hij er ook niet vrolijk van...
Ik vind het soieso ondingen En gebruik dus gewoon mn nagel.. En ja hier ook strijd.. Maar soms moet het nou even.. Ben meetal alleen dus hier zn hoofd gedraaid op de bank zeg maar en dan tegenhouden met mn hand en de snottebel is er zo uit
Ohja die neusspray is hier een drama. Vorige keer voor t eerst gegeven ennecht huilen joh, hij had 5 min nodig om weer te kalmeren. Denk dat hij er van schrok. Blijft dat zo?
Hahaha ik heb m welgeteld 2x gebruikt, zonder resultaat Met natte snotjes doe ik meestal N neus een beetje bij mekaar knijpen en naar voren 'trekken' zoals je zelf je neus snuit en dat heb ik meestal een peuterbeginnetje
Zo probeer ik het inderdaad ook weleens. Ik vind ook niet dat dat neuspeertje t gewenste resultaat geeft dus ik probeer vanalles haha
Ow en trouwens na t douchen/bad worden de snotjes meestal weer een beetje zacht.. Als je dan klaar ben met afdrogen en je doet de hudrofiel om je vinger kan je ze er ook zo uithalen
Ik druppel zijn neusje eerst en daarna gebruik ik het neuspeertje. De snotjes zijn dan wat zachter (niet dat het me dan in dank afgenomen wordt). Als het snotje meer naar voren zit peuter ik het er met een gaasje uit.
Ik heb nooit gehoord van een neuspeertje, maar ik gebruik zo'n babysnuiter met een heel dun slangetje. Dat doe ik in haar neusje en vervolgens zuig ik vanaf de andere kant haar neusje leeg. Het snot gaat niet naar mijn mond hoor
Ik gebruik inderdaad ook zo'n slamgetje van otrivin. Werkt perfect. Even neusspray en de boel "slurpt zo leeg"! Hik blift het heel vervelend vinden dus ik gebruik dit alleen als hij erg verkouden is. Wat ook goed werkt (vooral!) bij harde snotjes is neusspray 10min voor het badderen. Bekertje water of even de douchestraal over zijn hoofd en hij blaast ze er zo uit!
Ik zie dat je borstvoeding geeft...probeer maar eens een paar druppeltjes in de neus. Doet hier wonderen en neus is zo weer open!