Dames heeft iemand ervaring met 1 van de 2?? Ik kom er maar niet uit welke nou beste is voor mijn meisje...
Ik heb pas de zap extra gekocht en vind het een super ding. Gebruik hem nu alleen nog maar voor de maxi-cosi even snel met mijn jongste. Heb zelf ook een Mac laren (schrijf je dat zo?) voor mijn oudste en die voelt wel een stuk degelijker als ik eerlijk ben. De zap ga ik straks in ligstand gebruiken voor mijn jongste en dat lijkt me ideaal. Enig nadeel hij is niet meer zo compact als de oude zap dus niet voor op de fiets.
Daarom twijfel ik zo.. De zapp kan helemaal in ligstand en kan kindje naar mij toe zetten in zitje en hij is vrij ruim, maar niet ze stevig vind ik.. De pepp stuk steviger, leuk desing, makkelijk in omgang.. Maar zitje vrij smal vind ik
Ik zat ook te twijfelen tussen die 2 en heb uiteindelijk voor de pepp gekozen. De zapp kan je wel een stuk kleiner inklappen, maar ik vond het niet zo stevig. Ik ben erg blij met de pepp! Hij ligt altijd in de auto, kan hem makkelijk in en uitklappen en past goed in de kofferbak.
Hier ook een Pepp fan! Groot voordeel vind ik de verstelbare duwstang (vind de Zap vrij laag) en dat hij ook makkelijk aan de fiets kan. (achter de fiets zelfs ipv aan de zijkant) Hij is ook heel fijn te besturen met 1 hand, waar ik ook vaak gebruik van maak! Ik heb hem de eerste tijd alleen gebruikt om mee te nemen op de fiets, maar nu sinds een maandje denk ik ligt hij standaart in de auto ipv de kinderwagen. Vind het echt een heel fijn ding. Zapp Xtra vond ik geen optie omdat die niet mee kan op de fiets. Het enigste voordeel dat de Zapp Xtra heeft tegenover de Nuna Pepp is dat het zitje naar je toe geplaatst kan worden, maar daar zit in mijn ogen ook weer een nadeel aanvast en dat is dat je met 2 losse delen zit te kijken. De zitting van de Nuna is trouwens niet echt klein, ik heb er gister nog een stevige 3,5 jarige in rond gereden en dat gaat prima!
Ik heb de Quinny Zap Xtra gisteren besteld, krijg 'm morgen binnen, denk ik. Voor mij was de voornaamste reden dat de zitting ook naar je toe kan. Omdat onze kinderwagen dat niet kan, is dit een mooie aanvulling voor ons.
Dat vind ik nou ook echt supper van de zapp dat ie naar je toe kan.. Maar zoalsik op internet lees en zelf heb gezien is hij zeker niet zo stabiel als de pepp..
@duches.. Had mijn kindje van 2,5 (13 kilo) in de pepp gezet om te proberen, en zij zat er wel goed in ook, alleen vond ik het wat krap, maar ze had ook een dikke donsjas aan..
Eens. En als de zitting van de Pepp naar je toe had gekund, dan had ik wss die gekozen, boven de Zapp Xtra.
Heb gister mijn stiefnichtje erin gehad, 3,5 jaar en ik schat een kilotje of 20 minimaal. Ze had een dikke jas aan en had een lodger bunker erin. Pastte prima.
Maar de zitting van de Quinny zapp xtra is smaller en ondieper als die van de Nuna. Ik heb zelf de Nuna pepp en nog steeds helemaal blij mee. Wat ik ook heel fijn vindt aan de pepp is de doorlopende duwstang waardoor je hem makkelijk met 1 hand kunt duwen. Ik wilde ook persee een buggy die mee op de fiets kan. En dat het een vier wiel is vindt ik een pre.
Nadeel van de zapp xtra, groot nadeel zelfs is dat de zitting niet in te klappen is dus je hebt nog altijd een obstakel in de auto of waar dan ook staan. Daarom hebben wij voor de pepp gekozen. Beide kIda van 2,5 en 1 zitten er lekker in
Hmmss ga morgen nog 1x naar babywinkel, om te kijken en te halen hihihi.. @alle dames, voor mij hoeft ie niet op de fiets.. Voor mij is het belangrijk dat ie stabiel, soepel en makkelijk in en uitklapbaar is.. Al vind ik zapp xtra echt super dat hij naar je toe kan, zitje ook leuk soort kuipje.. Maar niet stabiel genoeg vind ik.. Als ze nou xtra stang tussen die die handvaten of iets zouden doen zou ie veel steviger zijn...
Wij hebben nu de Xtra die lekker naar je toe kan en plat kan en voor als ze wat ouder is heb ik via MP de inzet van de gewone zapp erbij gekocht voor 25 euro zodat ie straks lekker klein opvouwbaar is. Maar de stevigheid vind ik idd ietsje tegenvallen maar gister de ikea doorgweest en ze heeft er prima in geslapen. En dat vind ik dan het fijnste, lekker naar je toe zodat ik hara kan zien en lekker plat kunnen liggen.
Hebben jullie allemaal ernaast ook nog een gewone kinderwagen (met buggyinzet), voor bijv. lange afstanden? Wij hebben een Mutsy Transporter en die houden wij ook gewoon voor lange afstanden, of bijv. wandeling in het park, etc. Zo'n buggy kan, volgens mij, nooit tippen aan de stevigheid, etc, van een echte wagen.
Hier is de buggy ook heel lang extra geweest hoor. Heb hem ook pas gekocht rond haar 1e verjaardag, daarvoor gebruikten we altijd de kinderwagen. Vanaf haar 1e verjaardag namen we de buggy alleen mee op de fiets en nu sinds niet zo heel lang nemen we standaart de buggy mee en de wandelwagen voor dagjes weg of lange wandelingen. Nu loopt ze vooral veel en in de Pepp kan ze zelf gaan zitten en zelf uit klimmen, dus dat is wel handiger dan. Dat was eigenlijk de reden dat we nu de buggy altijd mee hebben. Ze zit er stukken minder in en valt ook nooit meer in slaap in de buggy ofzo. Van de week naar de dierentuin geweest en ivm ruimte in de auto (reden met een hoop tegelijk) gekozen voor de buggy en dat ging eigenlijk ook prima.