onze dochter is elf weken ze krijgt rond elf, twaalf uur de laatste fles. ik moet haar hier wakker voor maken ze drinkt dan slapend haar fles, ze slaapt ongeveer van 20.00 uur als ik haar laat liggen komt ze rond een uur of drie dus maak haar wakker zodat ze de nacht doorslaapt ze slaapt dan 6 uurtjes, rond half zes, zes uur is ze dan wakker. Ik vroeg me af wanneer gaat ze langer slapen? en hoe zou ik dit kunnen aanpakken om t een beetje te sturen. ze krijgt al savonds de helft friso extra, maar ook al krijgt ze die niet slaapt ze nog maar 6 uurtjes. Het is op zich wel lekker en heb niet te klagen, maar zou graag wat eerder naar bed willen, moet ook weer bijna gaan werken. Hoelang slapen jullie kleintjes, en hoelaat gaan ze naar bed met ong drie maanden?
Helaas voor jou is het gewoon afwachten tot het beter wordt. Hier werkte een late avondfles niet, maar onze dochter ging vanzelf beter doorslapen. Enige tip die ik je kan geven is 's avonds een lekker badje voor het slapen gaan, hier werkt het enigszins. En als je fles geeft, kan je ook afspreken dat de een de late fles doet en de ander de vroege weer, werkt hier prima.
Wow! Zes uur doorslapen op deze leeftijd is volgens mij prachtig! Onze dochter is 20 weken (wel 10 weken te vroeg) en heeft vannacht voor het eerst zeven uur geslapen. We stonden net te huppelen naast ons bed. De eerste maanden wilde ze elke twee of drie uur drinken, ook 's nachts, en dat verschoof 's nachts maar heel langzaam naar drie, toen vier en later vijf uur ertussen. We hebben van alles geprobeerd om haar langer te laten doorslapen, maar niets werkt. Het enige wat wel handig is, is om 's avonds laat nog een fles aan te bieden, maar dat doe je al. Misschien kun je het geven van de late avondfles afwisselen met je partner? Suus
die van mij is 12 weken en gaat om 7 uur naar bed, 11 uur wakker maken voor laatste fles en hij drinkt hem ook slapend op en eerst sliep hij dan minimaal tot 6 en maximaal tot 8 maar sinds een paar dagen komt hij steeds eerder en ik kan hem niet meer terugleggen vandaag was hij al om 4.30 wakker, heb het kunnen rekken tot half 6 met de speen maar toen was hij echt wakker en ben ik op moeten staan. ik hoop ook dat dat snel wat beter gaat want ook ik moet binnenkort weer aan het werk.... is die van jou wel nog goed terug te leggen dan??
Wij maken onze dochter om 22u wakker voor de laatste fles want hier wilden we ook wat eerder naar bed en dat gaat prima ze werd nog steeds rond dezelfde tijd wakker tussen 6 en 7. Misschien een idee?
Ik vind eerlijk gezegd dat je niks te klagen hebt eigenlijk. Je zoontje gaat om 20.00 uur naar bed en wordt 's morgens om 06.00 uur wakker, met nog een voeding rond 23.00 uur. Hij slaapt dus eigenlijk 10 uur achtereen, alleen moet je hem nog 1x voeden. Da's hartstikke netjes hoor. Kan je man/vriend anders niet de voeding van 23.00 uur geven? Of omstebeurt, zodat je niet elke avond zo laat naar bed hoeft?