Nou, dat had ik dus ook. Je kind maakt kauwbewegingen? Gefeliciteerd, je kind is toe aan de bijvoeding. Lepel erin! Allergeen in de familie? Nou en! Wat maakt het uit! Gewoon lepel in het mondje, want het ziet er zoooo leuk uit.
ja huisstofmijt (ik weet niet hoe je het precies schrijft) en hooikoorts dat heeft niks met groenten en fruit te maken lijkt mij. en tuurlijk vindi k niet dat een baby van 2 maanden bijvoeding moet hebben vooral met die darmpjes enzo. maar ja goed rico is er aantoe en dat merk ik aan alles. dus ik geef hem zolang papflesje of van een bordje dat hij toch wat voldoening geeft, want meer melk dan 200 cc mogen ze niet dus ja ik moet toch iets? ik kan m moeilijk laten verhongeren of niet aan zijn behoefte voldoen. ik WEET wat eigenlijk beter is, maar ik kijk ook naar mn kind in plaats van naar het CB
Cobravosje, als er allergieën in de familie voorkomen dan heeft je baby een verhoogde kans op allergieën. Het hoeven niet dezelfde allergieën te zijn als bij andere familieleden. Het kan dus totaal om andere soorten gaan. Daarnaast is het fruit allergeen, dat betekent dat de allergieën ontwikkeld kunnen worden (als je ze voor 6 mnd geeft). Het kan hooikoorts zijn, het kan huisstofmijt zijn, maar het kunnen heleboel andere soorten zijn. Het is ter informatie omdat je zegt dat in de familie alleen hooikoorts en huisstofmijt zit. Het betekent dus niet dat je kindje alleen die 2 soorten kan overnemen. Het kunnen alle soorten zijn. Verder denk ik niet dat je kindje verhongert. Hij heeft op deze leeftijd niets meer dan melk nodig. Natuurlijk zijn er kindjes die meer lusten dan gemiddelde kindjes. Mijn zoontje was voor de bijvoeding ook altijd erg hongerig. Wij gaven hem 's ochtends en 's avonds rijstebloempap en verder toch echt alleen melk, hoewel de verleiding echt groot was, want hij was erg hongerig. Maar het feit dat ik de kans op allergieën zou verhogen hiermee (mijn man heeft er een paar van) woog hier toch veel zwaarder dan een kind dat meer wil eten. Die krijgt precies wat hij nodig heeft en verhongert echt niet. Dit ter informatie omdat ik las dat je niet volledig bent geïnformeerd. Natuurlijk is de kans groot dat er niets aan de hand zal zijn en je kind geen allergieën ontwikkelt, maar dan heb je in ieder geval vollediger info.
bedankt voor je bericht dat is inderdaad wat duidelijker dan wat ze mij verteld hebben. maar ik bedoel natuurlijk ook dat ik dan meer iets ga geven in de richting van een papfles ipv 30 cc op een bordje, want hij heeft er gewoon echt geen genoeg aan,
Niet laten verleiden hoor. Het lijkt oh zo fantastisch maar je kindje is er gewoon nog niet aan toe. Ik kreeg bij 3 1/2 maand het advies van een kinderarts om wel te beginnen, maar ik ben ook weer heel snel gestopt. De reflux werd erger en ze kreeg er krampen van. Met 5 1/2 maand weer begonnen en dat ging veel beter. Toen pas was ze eraan toe. Dat je kindje hongerig lijkt, hoort echt bij de leeftijd. Nu gaat het groeien het hardst. Een liter melk per dag is alles wat je kindje nodig heeft
Meid, als jij rico bijvoeding wil geven moet je dat natuurlijk zeker doen. Ik zie er echter alleen geen voordelen in. Je zegt dat als hij er niet goed op reageert je toch kan stoppen en wachten tot hij ouder is, probleem is echter dat je misschien dan al een allergie triggert. Zo ken ik iemand die gaf haar zoontje met 2,5 maanden al fruit en nu is hij 1 en heeft hij een fruitallergie, hij kan geen enkel fruit meer verdragen of hij zit meteen helemaal onder de rode vlekken. Nu was dat misschien ook wel gebeurt als hij pas met 6 maanden fruit had gekregen maar ik zou het risico niet durven nemen.
En er bestaat toch speciale voeding voor hongerige babies? (Heet dat niet Nutrilon Forte? Weet het even niet zeker.) Dat zou ik dan gaan gebruiken, en geen dingen geven waar het darmstelsel nog helemaal niet aan toe is. Janna76, het gaat er niet om dat er aan een fruithapje niets is toegevoegd, het gaat erom dat fruit allergeen kan zijn voor een kindje dat er gevoelig voor is. Dat komt niet door toevoegingen, dat komt omdat het fruit is, en omdat de darmpjes daar nog niet aan toe zijn.
Over de allergien: Mijn man heeft een huisstofmijt-allergie en Irem heeft 2 maanden terug een anafylactische shock gehad op een flesje Nutrilon (ze dronk altijd bv, dus nooit geweten dat ze dat had). In het ziekenhuis vroegen ze ook direct naar allergien, en inderdaad, had ze een verhoogde kans op voedselallergien vanwege zijn huisstofmijt-allergie.
Tja Tink ik moet eerlijk toegeven dat ik dat niet wist. Maar ik heb wel zoiets van als Rico er schijnbaar zo duidelijk aan toe is om iets erbij te krijgen hij dat ook moet krijgen. En zoals ik ook al in een eerdere reactie heb gezet. In mijn allereerste stukje wist ik niet dat er mogelijkheid voor allergieen waren. Er zullen heus ook wel dingen zijn die niet direct iets gaan trigeren
ik ben het dus met janna76 eens maar dat was al duidelijk ik ga ook zkeer niet beginnen met potjes, het was meer een optie die ik open liet voordat ik genoeg info had verzameld. ik ben wel begonnen met NUTRIX op advies van de voedingsdeskundige lijn. dat gaat tot zover goed, hij krijgt 30 cc per dag met de lepel en als rico 4.5 maanden is ga ik een papflesje geven in de ochtend. En wat jij zegt voeding voor hongerige baby's die kan ik dus niet geven omdat ik al een bepaald soort voeding geef; extra care. en daar ga ik niet vanaf wijken. Dus ik doe ook nutriton in zijn voeding omdat hij heel veel spuugt door het KISS-syndroom. ook DAT is niet echt genoeg voor m en als ik wat pap bij geef dan doet het hem goed dus so far so good dan toch
cobravosje hoe oud is rico? Hier ook een hongerige baby, die al nutrilon forte 5x180 krijgt en vraag me af wanneer ik m een beetje rijstebloem mag geven...? Wanneer izjn jullie begonnen hiermee?
ja eigenlijk met 4 maanden maar ik mocht er anderhalve week vantevoren mee beginnen, rico is nu bijna 4 maanden. 2 maanden is nog wel te jong voor rijstebloem het zet namelijk iets teveel aan om nu al te mogen. bij jou zit er dus nutriton bij, maar je mag ook altijd een pakje nutriton los kopen en daarvan er een beetje bij doen. dat adviseerde ze mij tenminste, ALS ik al forte had wat ik dus niet had maar toch hoe zwaar is je kindje? want het krijgt al best veel melk dan! rico is nu bijna 4 maanden en weegt bijna 6 kg en krijgt 5 flessen van 180 cc dus als ik kwa leeftijd kijk is het wel veel maar ik weet niet wat je kindje weegt?
ja dan klopt dat wel, dan is ie wel al groot he? tof hee rico was heel klein in het begin maatje 44 was nog te groot, maar nu past hij 62 al bijna: dus is hij wel flink doorgeschoten, wel lief hoor echt aandoenlijk die kleintjes
cobravosje, ik heb eerlijk gezegd niet alles gelezen, maar hier mijn tip. Je zegt dat je met allergieen zit, wacht dan gewoon tot 6 maand! Ik heb hier ook een meisje die van 3 maand al constant sabbelt, kauwt en het eten uit je mond kijkt. maar zolang je niet begint met eten te geven, weten ze ook niet wat het is en missen ze het ook niet. en ik zal al helemaal niet beginnen met een broodkorst zoals in het begin is geopperd. hier zitten namelijk gluten in! Dus als ik jou was, zou ik gewoon nog even wachten. Hoe jammer het ook is! ik ken het gevoel!
heb zelf geen allergieen maar huisstofmijt en hooikoorts een paar fam.leden en ik ben al helemaal tegen korstjes dat is zoiezo te grof en idd wat jij zegt die gluten. dat kwam niet van mij af
Bijna alle kinderen gaan sabbelen en dingen in hun mond stoppen op die leeftijd, dat heeft weinig te maken met dat ze willen eten, maar ze voelen dingen beter met hun mond dan hun vingers. Natuurlijk vinden ze het ook reuze interessant om te zien wat je zelf allemaal in je mond stopt. Wat je geeft en wanneer is je eigen keus, maar als je allergiën in je familie hebt, kan het kwaad soms al geschied zijn door het 1 keertje te proberen. Zou hem anders voorlopig Nutrilon Forte ofzo geven als je denkt dat hij nog honger heeft en nog een paar weekjes wachten voor je met ander hapjes begint, hij is al bijna 4 maanden. Heb trouwens niet alle reacties gelezen. Oh ja, misschien vindt hij het ook leuk om zelf zijn fles te drinken, wij hadden zo'n fles met handvatjes van Avent, kon ze zelf vasthouden.
Nou ja zeg! Ik ben ook begonnen met bijvoeden sinds een week. Mijn dochter is nu vijf maand. Ik had het al uitgesteld want op CB wilden ze dat dat ik zou starten op vier maand maar ik wou wachten omwille van de feestdagen en de drukte daaromtrent Maar twee weken geleden gaven ze me echt wel het advies om ermee te starten ook omdat ze geen borstvoeding krijgt maar flesvoeding. Ze krijgt nu sinds een week groenten en het gaat erin als koek en honing.
over allergieen gesproken, alsof ze met 6 maanden geen allergische reactie kunnen krijgen, ja sorry ik vind het onzin, ik ken baby's die al 8 maanden of ouder zijn die een reactie kregen op bepaalde soorten voedsel dieo ok pas met 6 maande bijvoeding kregen. in mijn ogen zal ik m geen fruit of groente geven nu, alleen vanwege zijn darmpjes, en die allergieeen. ja als je er allergisch voor bent dan ben je dat ook over 2 maanden