baby laat heelveel scheetjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nina22, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    hoi dames,

zoals de titel al zegt mijn baby van 4,5 week laat ontzettend veel scheetjes en ze heeft er ook erg veel last van! ik geeft haar vanaf de geboorte al infacol omdat ze last van krampjes had na elke voeding het hielp heel goed! maar nu dus de afgelopen paar dagen is het weer drama, vooral gelijk na de voeding heeft ze dus ook weer veel kramp.

wat kan ik er aan doen? ze poept ongeveer 1 x per dag en doet daar een tijdje over het is wel zacht opzich, en 9 van de 10 x zit het tot achter haar oren zoveel druk zet ze dan het past ook vaak niet in de luier zoveel..

wie heeft de gouden tip? ik moet donderdag voor het eerst naar het CB maar denk stel hier dr vraag ook even.

het wrijven op haar buikje helpt niet want ze is vaak heel boos en slaapt op slecht de scheetjes maken haar ook constant wakker en ze is oververmoeid daardoor.

ze krijgt flesvoeding van de kruitvat de gewone standaard 1

alvast bedankt!

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Dat is juist heel goed. De darmpjes zijn zich nu aan het ontwikkelen.
    Daar kan je niks aan doen. Het duurt nog zo'n 2 maandjes voor je baby er minder last van krijgt.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Klinkt mij ook heel normaal in de oren.
    En aangezien ze 1x per dag poept (en zelfs heel goed zo te horen) lijkt mij dit niets ernstigs..

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja goed juist! Dan kan ze het kwijt!!

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Infacol durft soms meer last te geven dan het verlicht. Misschien daar eens mee stoppen?

6. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    ja ik vind het idd ook een fijn idee dat de lucht eruit komt gelukkig haha! heb al eens geprobeert te stoppen met infacol maar het werd er niet beter op, vergeet het ook wel eens, want wou het beetje afbouwen, maar net zoals jullie zeggen het komt er wel uit dat is goed :) hopelijk gaat het snel beetje over arme schat is soms helemaal overstuur!

7. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Klinkt idd heel normaal, het is heel zielig en vervelend voor die kleintjes (en ook voor jou natuurlijk) maar het wordt beter. Ik heb ook een tijdje Infacol gebruikt, maar zeker niet bij elke fles, eigenlijk alleen bij de laatste fles omdat ik ook niet wilde dat ze van dat spul afhankelijk werd (was ik bang voor).

Een fietsbeweging maken met de beentjes wil ook nog wel helpen, of buik tegen buik en dan rondjes draaien zeg maar. De darmpjes moeten enorm wennen aan melk, vooral bij KV schijnt dit wat meer te zijn heb ik me laten vertellen bij het CB. Na 3 maanden ongeveer ging het wat beter, ze kreeg alleen wel weer wat last toen ik startte met bijvoeding.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mogelijk kun je nog naar de houding tijdens voeden, klaarmaken van de voeding en flessoort kijken.

Sowieso zijn middelen aks infacol overbodig bij juiste manier van voeden. Het enige wat infacol en ook soortgelijke middeltjes doen is lucht binden. Als je zorgt dat er geen overbodige lucht in je baby komt, hoeft het er ook niet uit.

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier hielp dat spul (sorry vergeetachtig nu :)) erg goed, maar hij bleef ontzettend gevoelige darmen houden.
    Na een paar bezoekjes aan de osteopaat was het definitief over!

10. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Hier was ook de osteopaat de oplossing...

11. beertje86

beertje86 Actief lid

5 mei 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    De lucht moet er toch uit, dus het word of boeren of scheten.
    Misschien toch maar stoppen met infacol.
    Ik heb het zelf ook gebruikt tegen darmkrampjes van onze kleine en in het begin werkte het ook heel goed maar al vrij snel niet meer dus er weer mee gestopt.
    Een andere fles was bij ons het wondermiddel tegen darmkrampjes.
    Misschien bij jullie ook de oplossing.

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hoe maak je de voeding klaar?
    Door te roeren met een vork bijv ipv te schudden krijg je minder luchtbelletjes.
    En krampjes hoort wl een beetje bij de leeftijd....
    Goed laten boeren, lang rechtophouden....

Deel Deze Pagina