Goedemorgen allemaal, mijn zoontje van 3,5 maand word 's ochtends steeds vroeger wakker. Voorheen sliep hij van 22.30 tot 7.00uur, soms tot 7.30uur. Nu is hij vaak al om 6.30 uur wakker of om 6 uur al. Hij krijgt nu 5 flesssen van 180+6 op de volgende tijden: 7.00uur 11.00uur 15.00uur 19.00uur 22.00uur(hiervoor moet ik 'm wakker maken) Zijn slaapritme is op het moment: 8.30 - 9.30 10.30 - 11.00 13.00 - 15.00 16.30 - 17.15 19.30 - 22.00 (dan maak ik 'm wakker voor de laatste fles) 22.30 - 6.30 (soms eerder wakker) Hoe kan ik er voor zorgen dat hij weer lekker doorslaapt tot 7 uur of half 8 na de laatste fles? Moet ik 'm 's avonds iets later naar bed brengen dan half 8? Ik heb er ook aan zitten denken om 'm niet meer wakker te maken voor de laatste fles maar ben bang dat ie dan 's nachts weer komt en dat zie ik ook niet zo zitten. Hij mag nog 5 flessen hebben op een dag dus wil dat eigenlijk wel zo houden totdat ik ga beginnen met groente en fruithapje. Iemand advies?
Misschien de laatste fles later geven?? Mijn kindje is een maand jonger dus die kan misschien nog minder lang op de voeding, maar die krijgt om 00.00 de laatste fles. En dan slaapt hij lekker door tot 7.00-7.30. Misschien als je straks vaste voeding gaat geven dat hij het wel weer gaat doen?
Mag ik vragen waarom je de laatste fles om 22 uur geeft? Ik heb nl dezelfde voedingstijden als jij hebt, maar mijn laatste fles geef ik pas om 23 uur. Dan zit er ook overal 4 uur tussen (ongeveer, want ik geef ook wel eens de fles een half uur eerder of later) En mijn zoontje is de laatste tijd ook 's nachts weer wakker, volgens mij kun je er niet echt een peil op trekken, hij sliep weken door en nu ineens weer niet meer.... Maar ik zou eens proberen de fles van 22 u te verplaatsen naar 23 uur.
Het is hier ook een tijdje zo geweest. Hij werd vroeg wakker en wilde niet meer in eigen bedje slapen. Bij ons sliep hij meteen weer, dus moe was hij nog wel. Denk je dat je zoontje honger heeft?! Wij doen in de laatste fles friso extra ( bij nutrilon is dat forte) eigenlijk al vanaf het begin dat hij over ging op fles. Wij zijn wel ook rond die leeftijd gestopt met de laatste fles omdat hij heel diep sliep en overstuur werd van het wakkermaken.. Eigenlijk heb je niks aan mijn antwoord, het is gewoon zoeken. Maar wilde even zeggen dat het hier dus ook was, hij wilde ecjt aandacht. Dat hebben we gegeven ( wel twee keer per naht ofzo eerst speentje gegeven en weer gaan,hielp soms ook-/) maar het is vanzelf overgegaan en.hij slaapt nu van half 9 tot half 8...
Geen tips maar ik lees even mee. Mijn dochter van 3 maanden slaapt namelijk ook ineens korter. Ze wordt vaak rond 6uur wakker en is dan ook klaar wakker. Het is geen honger, ze vraagt niet naar de fles.Voor haar start de dag dan denk ik gewoon terwijl ze eerder tot 07u00/07u30 sliep. De laatste fles verschuiven heeft hier geen effect gehad. Ik zat al te denken aan de drie maanden sprong? groetjes Mik
Daglicht! Het wordt steeds vroeger licht tenslotte. Kamertje goed verduisteren dus, en jezelf ook blijven gedragen alsof het nog nacht is, dus kort houden, niet te gezellig maken bij de fles, donker houden, ook op de gang, zeggen dat ze nog even lekker moeten gaan slapen, etc. Succes!