Stoppen met inbakeren, maar hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caroline80, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caroline80

Caroline80 Actief lid

9 jan 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met het stoppen met inbakeren!
    Hoe is dat bij jullie gegaan? Heb je even moeten doorzetten, of ging het gemakkelijk? En hoe oud waren jullie kindjes?

Ik heb een zoontje van 4,5 maand, maar het wil nog niet echt, waardoor ik toch weer snel de bakerzak pak. Dat is misschien ook niet goed, maar hij moet toch ook slapen. De reden waarom ik er nu mee wil stoppen, is het feit dat hij over een aantal weken een aantal testen krijgt ivm evt. Koemelkallergie en ze ook binnenkort gaan stoppen met medicijnen (reflux). Dan hebben we straks alles tegelijk zeg maar!

Groetjes Carola

2. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Onze zoon lag tot een week of 4 ook ingebakerd. Wij hebben toen ook geprobeerd om hem los te leggen, maar dit was een drama. Daar was hij echt nog niet aan toe.
    Wij hebben toen een Puckababy gekocht en dit werkt voor ons goed. Zijn handjes liggen dan nog wel in de zak maar hij kan ze wel veel meer bewegen (hij stop ze altijd zelfs in zijn mond).
    En het voordeel van de Puckababy is dat je de armpjes er ook doorheen kan doen. Dus je kan eerst met 1 handje los oefenen (doen wij nu) en daarna 2. Zo kan je de zak ook daarna nog gebruiken als gewone slaapzak.

3. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    onze kleine man heeft ook in de puckababy gelegen(eerst de piep en nu de mini). Hij is nu 8,5 maanden en kan nog steeds niet in een gewone slaapzak slapen....we hebben ook alles geprobeerd. En hebben echt 4 weken volgehouden (vanaf 6.5 maand ongeveer), maar hij werd gemiddeld 10 keer wakker s'nachts en dan echt brullen.Overdag viel hij niet in slaap.
    Op een bepaald momen dachten we dat het beter ging na een week of 3(maar helaas dit was maar 3 nachten) en toen weer een week drama!!!!!!!!!!!!!!!!!!na 4 weken niet slapen en doorzetten hebben we gezegd we leggen hem met zn handjes weer "vast"in een zakje. We hebben een stuk aan de puckababy vastgenaaid en daar slaapt hij sindsdien(nu een week of 3) weer super in!!!Hij Wordt niet meer wakker en geen drama met inslapen. Hij slaapt gewoon op zn buik(we hebben een aero sleep) en we laten het zo maar even.....over een tijdje gaan we wel weer eens proberen....ik heb dus helaas geen tips...

ik denk dat ieder kindje anders is en de ene heeft 2 dagen nodig om te wennen en de ander veeeeel langer. je kunt proberen om eerst 1 armpje vrij te laten slapen en dan het andere. Wie weet lukt dit bij jou kindje wel heel goed!

4. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Mijn dochter lag vanaf de kraamweek ingebakerd. Toen zij haar eerste spuitjes kreeg mocht ze 24uur niet ingebakerd worden en dit ging zo goed dat wij haar vervolgens ook niet meer hebben ingebakerd. Na een paar dagen ging ze toch weer iets slechter slapen en ontdekte we dat ze beter slaapt in een slaapzak. Daarnaast slaapt nu nu ook in bed op de buik (deed ze in de box al)
    Nu heb ik dus een heel gelukkig meisje die 3 keer per dag in bed een slaapje doet en `s nachts doorslaapt van 20u00 tot 06u00 ....en dat met 12 weken!

5. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    volgens mij zolang een baby niet lekker kan slapen zonder inbakeren, is hij er nog niet aan toe. Ik zou dus nog mooi doorgaan met inbakeren.

6. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Bij ons hielp het om een slaapzakje met lange mouwen aan te doen. Vreemd genoeg blijven haar armpjes dan goed onder het lakentje liggen, alsof ze door het gewicht van de mouwen niet doorheeft dat ze bewegen kan ofzo :).

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand de mouwen van de slaapzak met veiligheidsspelden losjes vastzette aan de slaapzak, is ook weer een soort overgangsfase. Maar goed, is geen eigen ervaring..

8. Caroline80

Caroline80 Actief lid

9 jan 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Thanx voor jullie reacties! Wij gebruiken ook de Puckababy, maar daar wil ik dus eigenlijk mee stoppen nu! Omdat we dus binnenkort gaan starten met het afbouwen van medicijnen en testen voor KMA! Ik dacht, dan hebben we dat slapen alvast onder controle, anders hebben we straks alles tegelijk! Maar misschien is hij er nog niet aan toe idd!

Groetjes Carola

Deel Deze Pagina