Wat maakt ze me nou...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vrouwpoohbeer, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Nouja, Romy heeft sinds kort iets nieuws...

Ik mag dus niet aan haar fles komen?!

Omdat ik niet goed op mijn pols voel of het te heet is proef ik altijd een klein beetje voor om te kijken of het goed op temperatuur is. altijd al gedaan en sinds dien begint ze te huilen en haar handjes uit te steken als ik dat doe...

Ze doet dit nu al sinds gistermiddag met elke voeding... En dan strekt ze haar handjes uit en als je dan de fles geeft steekt ze hem zelf in haar mond.

Ik weet niet of ik hier blij om moet zijn omdat ze dus nu weet dat haar voeding in die ene fles zit dus dat ik hem zometeen kan geven dat ze zelf drinkt (niet meer voeren).

of dat ik het niet moet pikken en het anders aan moet pakken...

Snap er helemaal niets meer van sta echt werkelijk perplex... Ik heb dit gezien met kindjes die ouder waren maar nog nooit zo jong!

Met de fruithap doe ik nu; een grote hap voor haar en een kleintje voor mij, en daar heeft ze dan weer helemaal geen moeite mee. Je ziet haar wel kijken zo van: "hee wat doe jij nu?" maar huilen doet ze niet. Ik ga dit denkik wel volhouden anders leert ze zometeen niets delen, ze is enig kind en blijft dat waarschijnlijk ook haha.

Wat moet ik hiermee?

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik denk dat je meisje honger heeft, de fles ziet en niet kan wachten! Heel normaal dus...
    En als ik eerlijk mag zijn, het klinkt ´n beetje te vroeg voor ´leren delen´. Ze is 4 maanden, alles draait om haar behoeften en om (zo snel mogelijke) behoeftenbevrediging! Ook heel normaal, maak je geen zorgen...

Amber

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Is toch logisch, ze herkent de fles nu als eten en delen? dat komt pas over 2 jaar ofzo hoor!

4. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Nou het leek mij dat als ze nu al zo is en je dat zo laat, dan hou je dat toch?

en als ik hem vasthou is het goed, mag hem alleen niet meer voorproeven...

Maar het zal wel normaal zijn dan, zou toch niet weten hoe ik het moet veranderen haha. ik vind het alleen zo raar ineens...

hadden jullie dat ook?

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het gaat niet om het voorproeven maar om het feit dat ze de fles als 'weten dat ik eten krijg' ziet. En ik vind het vreemd dat je zegt 'als ze nu al zo is en je laat dat zo, dan hou je dat toch?' Ik hoop niet dat je dit ook denkt met huilen (dat je haar bijvoorbeeld laat huilen omdat je denkt dat ze anders misschien 'verwend word'?) Ik noem maar even een voorbeeld hè?!

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

die van mij si nog geen drie weken en "houdt zelf"al de fles vast ;)

7. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Word dit nu weer een van de vele topics: mijn kind is "zo" oud en kan dit al?
    Beetje jammer...

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Niks.
    Ze is nog hartstikke klein.
    Opvoeden komt nog wel, nu heeft ze gewoon honger denk ik.

9. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mijn dochtertje deed dit ook
    gewoon omdat ze honger heeft hoor !
    ze snap nu dat als ze de fles ziet dat ze eten krijgt
    daar is niet mis mee hoor

en ik zou niet nu al beginnen met delen ze is nog zo jong dat snap ze echt niet
    ze wilt gewoon eten

mijn dochter had dit ook zodra ze de fles zag wilde ze meteen eten, duurde het te lang begon ze te gillen
    gewoon ze snel mogelijk de fles geven
    het gaat vanzelf wel over hoor

10. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Mee eens! :D

OT: Zoals de anderen al zeiden, ze heeft honger en wilt zo snel mogelijk de fles. En het is tijdelijk, dus ik zou alles blijven zoals voorheen.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als ik aan kom lopen met de fles en ze heeft honger en ik draai even om, om even om de tafel te lopen of om nog een spuugdoekje te pakken, is het ook gelijk brullen.
    Ze ziet je met de fles, denkt dat ze hem krijgt en dan pak jij hem! Dat je het altijd zo doet zegt niet zoveel denk ik, kinderen gaan dingen anders in hun verband zien etc.

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Er is een verschil tussen jou als volwassene en haar als pasgeborene. Jij legt verbanden en trekt conclusies. Dat kan je kindje nog helemaal niet! Zij denkt niet: ´mamma mag vanaf vandaag niet meer voorproeven´, zij wil gewoon eten, en wel onmiddellijk! Dat jij een slokje neemt betekent voor haar alleen maar langer wachten en dat verdraagt ze nu niet. Als ik mijn dochter op die leeftijd uit bed haalde, kon ze soms enorm huilen totdat ze de fles had. Er waren dagen dat ik eerst de fles klaarmaakte en haar dan uit bed haalde, zodat ze zo snel mogelijk kon drinken. Ik kon natuurlijk wel denken: leer jij maar even wat geduld... maar dat had ze totaal geen boodschap aan en dat was ook niet goed getimed geweest. Nu mijn kindje bijna anderhalf is, ja, nu wel!
    geloof me, je kind is nu een en al ´behoefte´ en jij staat in dienst tot het bevredigen van die behoeften (klinkt gezellig he). Of het nou een fles is of een borst, baby wil ´m gewoon zo snel mogelijk hebben, punt.
    En waarom ben je zo onzeker over of je dat moet veranderen of niet? Je gaat voortdurend dingen moeten veranderen, het kan elke week anders zijn. Jouw kindje heeft geen boodschap aan jouw schema. Aan jou natuurlijk de keus of je het verandert of niet, jij kunt dat bepalen, zij niet. Vergeet niet dat ze 100% afhankelijk is hoor!
    Misschien een tip: maak het flesje op tijd klaar, nog voordat zij het kan zien. Zien = willen!

volgens mij ontstaat er geen sfeertje van ´mijn kind kan dit al´, volgens mij gaf iemand gewoon een voorbeeld van een jong kind dat de fles al vast kan houden, en dat dat dus niet raar is!

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Leren delen komt pas als je door hebt dat je niet het centrum van het universum bent. En dat begint doorgaans pas te dagen als je n jaartje of 2 a 3 bent ;)

Meisie heeft honger en ziet dat mama minder haast heeft als zij :p

Edit: ben het volledig met Amber eens (die net dr berichtje aan t typen was toen ik dit las :p)

14. Lara11

Lara11 Niet meer actief

toch nog een vraagje, vrouwpoohbeer. Het lijkt alsof je het niet goed vindt dat zij niet geduldig blijft wachten. Waarom eigenlijk? ben je echt bang dat dat haar zal vormen, of vind je het zelf moeilijk dat ze zo duidelijk laat horen wat ze nodig heeft? Dit is een serieuze vraag hoor, en niet vervelend bedoeld.

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

en ik ben het volledig met Wilma eens :D

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Daar zijn de meningen ook over verdeeld. Reageer jij ook op je kind als het een 'ik ben moe' huiltje heeft door hem/haar weer uit bed te pakken en bij je te nemen? Dat kan juist wel averechts werken.

Verder denk ik ook dat het inderdaad gewoon een 'ik wil melk!' actie is. Als jij gaat proeven, duurt het tenslotte weer langer voordat ze die fles heeft. En dat delen leren ze echt niet alleen dmv eten en al helemaal niet op die leeftijd. Maar goed, dat was allemaal al gezegd ;)

17. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    sorry was gisteravond niet meer op de pc tot nu.

even antwoorden geven haha

nee ik laat haar niet huilen en meestal is dat ook niet nodig, ze huilt heel soms misschien als ik haar wegleg en dan loop ik terug en draai ik haar in een andere houding en is het goed. Verder miept ze wel eens maar echt huilen doet ze niet vaak.

Ik wil niet dat ze nu al deelt, dat was het helemaal niet. Hoe kan zo'n kleintje nou delen...?

Het was meer van: moet ik nu oppassen en vanaf welke leeftijd is dit gedrag bepalend voor het kunnen delen enzo. Het lijkt mij dat als ze nu al begint en dit over een jaar nog doet dat je gewoon op moet letten.

Maar nu ik lees dat heel veel kinderen dit doen ben ik wel gerust gesteld.

Ik verwacht niets van mn meisje, stond alleen vreselijk perplex omdat ik dit nog nooit had gezien.

ik heb een vaste voedingsplek op haar eigen kamertje, als ik daar ga zitten begint ze ookal te miepen maar dat deed ze al eerder dan weet ze dat ze voeding krijgt. maar nu begint ze echt te krijsen bij het zien van de fels al....

Romy hield ook al zelf de fles vast toen ze 2 maanden was, en als ik dan los liet en de fles al groot gedeelte leeg was hield ze hem zelf omhoog. Dat is er weer uit... ze houd nu heel soms de fles nog vast maar zo losjes dat ze hem niet echt zonder mn hulp vasthoud.

Maar even voor de duidelijkheid: ik verwacht niets van haar hoor, ze kan genoeg, meer dan ik eigenlijk had verwacht van zo'n dreumisje dus dat is het echt niet.

bedankt voor jullie reacties!

18. Lara11

Lara11 Niet meer actief

nou gelukkig... het valt allemaal wel mee dus. Je had dit gewoon niet eerder bij je meisje gezien.
    hihi, je gaat nog heeeeel vaak perplex staan, geniet er maar van!

groetjes
    Amber

Deel Deze Pagina