Misschien hebben jullie onlangs een aantal keren het onderwerp 'Prijsverhoging van Friso' langs zien komen. Ik blijf erbij dat ik het gewoon schandalig vind dat ze er in de afgelopen paar maanden ongeveer 25% bovenop gedaan hebben: enkele maanden geleden was er al een prijsverhoging van ongeveer een euro en nu van 2 euro! Mijn dochter is nu al 7 maanden, maar ik heb medelijden met mensen die nu pas hun kindje krijgen, het geld wordt je gewoon uit je zak geklopt... Het schijnt dat de prijzen zo gestegen zijn omdat ze ook een nieuw afzetgebied hebben gevonden in Azie... Je kunt natuurlijk overstappen op Kruidvatvoeding, maar die hebben er inmiddels ook anderhalve euro bovenop gedaan! Daarnaast is mij Friso ook nog eens aangeraden door kraamzorg en CB, als zijnde de beste voeding na borstvoeding (ik heb het eerste half jaar borstvoeding gegeven), dus het liefst ga ik door met Friso. Het ergste vind ik gewoon dat je je afhankelijk voelt van deze fabrikanten, je kindje heeft gewoon die voeding nodig! Ik weet dat het niet zal helpen (in de zin van dat de prijzen dan opeens zullen zakken), maar dit kunnen we toch niet zomaar als passieve consumenten over onze kant laten gaan? Ik heb net een klacht ingediend en roep jullie op om dit ook te doen! Dus dames, voor ons zelf en voor degenen die na ons komen.... http://www.frisokindervoeding.nl/
idd schandalig maar geloof me dat de prijzen in Nederland nog laag zijn. In Turkije betaal je voor een pak al snel 20 euro en in Belgie betaal je rond de 11 euro voor een normale pak voeding. Ik denk dat ze wel moeten omdat alles gewoon duurder wordt, al wordt het voor mensen met minder geld onmogelijk gemaakt om nog flesvoeding te geven.
Ik denk dat je best klachten hierover in kunt dienen, maar ze zullen er echt niets aan doen. Bovendien hebben bijna alle fabrikanten hun prijzen omhoog gedaan. Nutrilon is ook duurder geworden.
Ik betaal ook 10,69 voor een pak nutrilon standaard 1! Is ook verhoogd! Niet normaal meer, maar ja je hebt het toch nodig.
Ik betaal bij het kruidvat nog steeds 5 euro nog wat voor een pak opvolgmelk (standaard) Hier nog geen prijsverhoging gezien hoor!
Inderdaad schandalig! Ben ik alleen maar nog blijer dat ik nog steeds borstvoeding geef. Dat is lekker gratis! Maar ik zou zeker een klacht indienen, of met z'n allen overstappen op een ander merk. Dan merkt Friso het vanzelf in de omzet en gaan ze de prijzen misschien weer verlagen?
ik meende gelezen hebben dat Friso dit heeft moeten doen nav onderzoek wat gedaan was na de ontwikkeling vd hersenen..mede daardoor is er dhla (ofzoiets) etc toegevoegd aan de voedingen... maar dat neemt niet weg dat het idd erg veel geld is voor een pak voeding..
hier is de prijs van de standaard inderdaad ook van 7.29 naar 9,59 gegaan en schrok er ook van. alicia doet het erg goed op friso in tegen stelling tot nutrilon en ga dus niet meer overstappen. het kost inderdaad heel wat geld en reclame voor voeding van 0 tot 6 maanden bestaat ok niet dus wordt gewoon duur drinken tot aan de minimaal 6 maanden en daarna is het shoppe in de aanbiedingen . ik heb de eerste 6 wk borsvoeding gegeven maar dit werd zo snel minder dat ik wel flesvoeding moest gaan geven. ik gebruik trouwens een combinatie van comfort en standaard en die comfort kost nu zelfs meer dan 11 euro
Overstappen naar Nutrilon heeft weinig zin, want die is pasgeleden ook weer duurder geworden. Ik betaal nu voor een pak Omneo (Tegen kramjes, verstopping en spugen) op de meeste plaatsen 13,-...
De grondstof voor kunstvoeding is de afgelopen maanden 20% in prijs gestegen. Niet raar als een fabrikant dat in de verkoopprijs wil verrekenen, ze zijn geen liefdadige instelling, maar bedrijf en moeten winst maken en de aandeelhouders tevreden houden. En ben je het er niet mee eens? Boycotten dat spul!
idd ongelofelijk duur! Ik dacht al dat het aan de winkel kocht waar ik de nutrilon haalde. Maar nee hoor, het was overal duurder geworden. Het is voor sommige mensen onbetaalbaar aan het worden, maar ja, het stimuleert wel weer tot het geven van borstvoeding....
@Zonnestraal: dat is inderdaad ook één van de redenen dat ik nog wel even doorga met bv, ik moet anders aan de hypo allergeen (ivm allergiën etc.) en die kost gemiddeld 16 euro. Maar Lucie; ik weet niet of Friso opvolgmelk ook wel eens in de aanbieding is (mag niet bij de eerste voeding van 0 tot 6 maanden maar misschien daarna wel?) maar dan zou ik daar eens naar zoeken en flink inslaan. Het is vast wel een poosje houdbaar.
Opvolgmelk mag in de aanbieding, en wacht maar af, over een paar weken gaan de supers weer stunten, plus rond de 9maandenbeurs zijn er ook vaak aanbiedingen.
Hier was de Friso nog 7,79, dus ik heb maar snel een aantal pakken ingeslagen. Echt belachelijk dat die prijzen zo enorm stijgen! Ik ga zeker een mail sturen naar de Friso, het zal wel niet veel helpen, maar toch...