Vecht tegen slaap

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door chanti1990, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hoi,

Mijn dochtertje is nu net 3 weken en ik zie haar gedrag veranderen. Ze wil alleen nog maar bij mij in de armen slapen en als ik haar weg leg zet ze een keel op. Ook als ze in een diepe slaap is en ik haar weg leg is ze binnen een minuut weer wakker. Ze stopt ook alleen met huilen zodra ik haar weer op pak.
    Ook vecht ze heel erg tegen haar slaap. Hierdoor is ze erg huilerig de hele dag door. Vandaag bijvoorbeeld heeft ze tussen 10.00 en 17.00 maar een half uurtje geslapen.
    'S nachts heb ik hier geen last van en slaapt ze wel goed.

Wat zou ik hier aan kunnen doen?

Groetjes CHantal

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het lijkt of ze een beetje overprikkeld is. Heb je al eens iets gelezen van Ria Blom, die heeft een methode ontwikkeld voor huilbaby's. Krijgt ze borst of flesvoeding??

Groetjes Adrienne

3. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Ze krijgt borstvoeding!
    Ik heb inderdaad wel het idee dat ze slecht tegen prikkels kan. Als ik haar mee neem ergens naar toe waar het druk is, wil ze ook absoluut niet slapen en is ze erg huilerig en moeilijk te troosten. Ook aan de borst wil ze dan niet goed drinken.

Ik heb even gegoogeld en begrijp dat Ria Blom het advies geeft om in te bakeren?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ja klopt, maar ze adviseert ook om een kind te leren zelf in slaap te vallen. Lees nog maar eens.

Een puckababy kan ook wel eens helpen, dat is een slaapzak zonder mouwen.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina