autostoel groep 1/2/3 hoe stevig vastzetten

Discussie in 'Verzorging' gestart door fleur1980, 9 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur1980

fleur1980 Actief lid

15 jan 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    gisteren een lief autostoel gekocht, de casper, groep 1/2/3, dus ik dacht daar kan hij lekker lang in (tot 36 kg)

Nu zet ik m vast in mijn auto, een ford fiesta, maar na 10 keer opnieuw doen en de gordel zo strak mogelijk, merk ik nog dat hij niet echt stevig vast zit.

Iemand ervaring met deze stoel of deze auto of is het normaal dat een stoeltje niet helemaal rotsvast zit? Mij lijkt het gevaarlijk.
    Misschien komt het omdat mijn achterbank ietsje schuin naar achter loopt, terwijl de rugleuning van het stoeltje helemaal recht loopt.
    De bevestiging is trouwens zoals bij de meeste groep 1 stoelen: de heupgordel recht door de sleuven en dan de rest diagonaal omhoog en vastzetten in een soort slotje.

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hier heeft de stoel groep 2 nu 3 ook nooit super strak vast gezeten...kan ook eigenlijk niet denk ik zo.

Denk dus dat als je de instructies van het vastmaken goed hebt opgevolgd..en de gordel locked als je het stoeltje naar voren trekt dat het dan goed is!

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Mijn ma heeft ook een 123 stoeltje in de auto en zo onstabiel als wat. Volgens mij zijn die niet veel vaster te zetten.
    Zelf hebben we de maxi cosi tobi. Deze wordt anders bevestigd en zit zeer goed vast.

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Stoeltjes hebben altijd een beetje speling. Ik heb voor een autoverhuurder gewerkt en geen van de stoeltjes die we daar hadden zat echt heel strak vast. Maar als je twijfelt en je vind dat het té los is, dan zou ik er navraag over doen. De veiligheid van je kindje gaat natuurlijk boven alles!

Ik lees trouwens nog even mee, want wij willen de meisjesuitvoering (Cato) kopen voor onze kleine schat.

5. fleur1980

fleur1980 Actief lid

15 jan 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb m intussen terug gestuurd naar bol.com. Ik vond dat hij er ook helemaal niet goed inzat, hing erg naar voren.
    We gaan nu voor de maxi cosi tobi, die maak je op een andere manier vast. Lijkt handiger te zijn, maar dat is dus nog afwachten. Bij babydump vertelden ze ons dat groep 1/2/3 stoelen meer zijn voor bij oma's of voor korte stukjes, omdat ze daar nooit zo goed in zitten dan in een stoeltje speciaal voor de betreffende leeftijdsgroep.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    De tobi is een fijne stoel en zeer goed vast.

Deel Deze Pagina