Hallo dames. mijn meissie van 3.5 maand oud is sinds gister ineens heel erg verkouden snotneus etc. hoesten niezen etc. en heeft ook moeite met poepen. ik merk echt dat ze niet lekker in dr vel zit want ze huilt best vaak nu sinds gister. is er iets voor babys die verkouden zijn om het te verzachten etc? of iemand tips om mijn meissie zo snel mogelijk weer de oude te krijgen? Alvast bedankt! Liefs Sandy!
Neusspray om het snot vloeibaar te houden. Verder zou ik het ook niet weten. Misschien even het CB of de huisarts bellen of die nog goede tips hebben.
Je kan nog een ui naast haar bedje zetten. Denk dat ze het gewoon moet uitzieken. Zielig he, die kleine kindjes die zo verkouden zijn.... Dan zou je het zooo graag van ze over willen nemen.. Je zou haar neusje kunnen uitzuigen met een peertje ofzo. Van Otrivin hebben ze de Aspirator, daarmee kan je zelf voorzichtig het snot eruit zuigen (via een slangetje en tuitje). Hoop dat het snel overgaat bij je meisje.... Liefs Allistair
Volgens mij mag je ook Luuf gebruiken (soort Vicks maar dan voor baby's). Verder zette ik dan een bakje neer met kokend water en een theelepel van die Luuf er in (werkt hetzelfde als een ui maar stinkt minder ). En om te voorkomen dat er neusje steeds dicht gaat zitten, kun je een handdoek onder het matras doen zodat ze niet helemaal plat ligt. Meer tips heb ik helaas niet voor je. Beterschap voor je meisje!
inderdaad luuf, neusspray, bisolvon tegen het slijm, hoest drank tegen zere keel, eucalyptus badje, stomen onder de douche, zetpilletje als ze er erg naar van word..
Goed zo, luuf helpt echt super en een ui om het open te houden. Als je kindje het echt benauwd heeft helpt het ook om de douche/badkraan warm open te zetten en dan in de ruimte gaan staan, dan komen de dampen lekker vrij. Een eucalyptusbadje heb ik wel goede verhalen over, maar zelf nooit geprobeerd.
Hier gebruik ik altijd luuf en otravin monodose. Otrivin Baby Neusspray vindt hij namelijk verschrikkelijk.
het gaat nu al stukke beter met Maury gelukkig. nog wel last van snotter neusje maar heb dus die otrivin baby neusspray en helpt wel goed eigenlijk ze slaapt nu ook lekker door. en die luuf heeft echt super geholpen! hopen dat ze snel hellemaal beter is. meiden bedankt voor jullie tips ;D!