baby 3,5 week, gevoel volgen of volgens boekje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pooh82, 25 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Ik wil nog even laten weten hoe het momenteel gaat.
    Ik heb alle theorieën en methodes even links laten liggen en heb het de afgelopen 2 dagen op mijn eigen manier gedaan.
    Omdat ik minder gestresst ben, is mn kleine meid dat ook. Ze lijkt echt een stuk relaxter! ( misschien ook mede door andere voeding ivm krampjes en haar ontlasting )
    Zeker wat betreft het slapen ben ik veel minder panisch. Slaapt ze een keer kort, het zij zo. Voorheen probeerde ik haar dan met alle macht weer slapend te krijgen, maar soms ligt ze nu gewoon een beetje wakker voor zich uit te kijken zonder een kik te geven...allemaal prima.

Ben blij dat ik deze knop van " go with the flow" gevonden heb:)

Panter, KleineLai, Eppo82 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.280
    23.399
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne had het als baby ook nodig om te huilen voor het slapen. Ik pakte dr telkens op, maar ze raakt dan alleen maar meer over dr toeren. Na 7 weken 10-12 uur huilen per dag, zat ik er even doorheen en heb dr in bed gelegd en het was na 10 minuten stil. Ze sliep uren. Sindsdien wachtte ik het telkens even af en ze viel altijd lekker in slaap en stopte met zoveel huilen. Had na een dag een ander kind.
    RRR hoeft trouwens niet op de klok hoor, heb ik ook nooit gedaan. We hadden alleen regelmaat in de handelingen. Wakker worden was flesje, dan even spelen. Bij moe weer naar bed. En zo altijd hetzelfde.
    Fijn dat het nu beter gaat! Het helpt zoveel om gewoon mee te gaan in het ritme van je kind!

3. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Dat slaan en zwaaien met de armpjes/beentjes en boos doen herken ik hier als krampjes bij de kleine meid. Dan ga ik vaak even lekker met haar beentjes fietsen en wordt ze wel rustig. Ook zoekt ze dan erg veel troost bij haar speentje die ik 100x weer opnieuw in haar mondje kan doen omdat ze die weer driftig uit haar mondje slaat. Overdag slaapt ze lekker in de box Of kinderwagen en s avonds gaat ze na de fles van 18.00u naar haar bedje. Met ritueel ligt ze dan om 19.00/19.15u in bed en gaat ze slapen. Na de fles van 21.00u moeten wij het eerste uur een paar keer heen en weer lopen omdat ze huilt da troosten wij haar en geven we opnieuw een speentje. Ze begint nu langzaam aan haar bedje te wennen dus nu hoeven wij ook reeds minder vaak op en neer te lopen. Na de fles van 00.00u slaapt ze altijd door tot de ene keer 04.00u en soms 05.30u. Om 09.00u maak ik haar altijd weer wakker om vervolgens elke 3 uur een fles aan te kunnen bieden. Zo hebben we bijna elke dag het zelfde ritme

4. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Fijn dat er nu een beetje ritme in komt he!
    Hier krijgt ze s avonds rond 22:30/23:00 de laatste fles. Meestal komt ze dan om 3:00 ( al is het van het weekend een keertje 5:15 geweest!)
    En dan s ochtends rond 7:00 weer een fles.
    Overdag rommelen we nog een beetje tussen om de 3 a 4 uur. Ze drinkt haar flessen ook nooit helemaal leeg. Ik maak 120cc maar meestal zit ze rond de 90/100cc wat ze drinkt.

Van het speentje herken ik wel. Iedere keer, floep, die speen er weer uit:rolleyes:
    En dan boos worden als ze hem niet gelijk kan pakken:D

Qua krampjes merk ik wel dat we richting de piek gaan rond de 6 weken. Ze slaapt de afgelopen dagen erg onrustig. Ze ligt nu overigens lekker in haar bedje te slapen. Ik moest nog stofzuigen, en door dat geluid viel ze als een blok in slaap:)

Triesje91 vindt dit leuk.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.345
    28.566
    113
    Goed zo mama!
    Altijd naar je kindje kijken en je gevoel volgen! :)

Als ze zo klein zijn is de wereld zo intens. (Intens interessant en intens vermoeiend.) Alles gaat vanuit instinct en instinct doet niet aan regelmaat en ritme. Instinct slaat aan 'Ik heb geborgenheid nodig, nu!' , 'Ik moet eten, nu!' , instinct wacht niet tot stipt 15u om te eten/slapen/poepen/knuffelen, instinct doet gewoon en aan ons ouders om daar op te reageren :)

Fristi2012 en Zoe123 vinden dit leuk.
  6. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Mooi gezegd!

Toevallig sprak ik vanmorgen een vriendin waarvan haar kindje ietsjes ouder is.
    Ze zei:" komt die van jou nu nog steeds om de 3 uur?ze mag toch nu wel 4 uur tussen haar flessen laten?"

Uhmmm, ja dat mag wel, maar die kleine frummel denkt daar anders over:p
    Overdag drinkt ze gewoon graag om de 3 uur. Uiteraard heb ik heus wel geprobeerd om er 4 uur tussen te laten, maar na een half uur "gerekt" te hebben, dacht ik ineens " wat ben ik nou eigenlijk aan het doen?!?" Kind zoog zowat haar speen naar binnen van de honger en mama zat de minuten weg te kijken om er maar meer tijd tussen te laten..
    Nee hoor, ik laat haar nu lekker drinken om de 3 uur, dan heeft ze dat gewoon nodig!

Celika en Fristi2012 vinden dit leuk.
  7. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Wordt vanzelf langer toch! Ik doe alles gewoon op verzoek. Totaal geen ritme Haha. Bij borstvoeding is het vaak ook weer iets anders dan flesvoeding geloof ik he. Hier ook last van krampjes, meestal eind vd nacht of vroeg in de ochtend. Zielig he.

8. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Oh die van jou heeft het dus ook vroeg in de ochtend die krampjes?
    Hier ook 1 die er s ochtends het meeste last van heeft.
    Terwijl je vaak hoort dat de krampjes s avonds op komen zetten.
    Hier is ze s ochtends ook een waardeloze slaper. In de middag doeg ze vaak wel ergens een goed slaapje. En na 20:00 slaapt ze in altijd door tot haar fles om 23:00...dan moet ik haar ook echt wakker maken.

Gisteren en vandaag heeft ze vrij veel gehuild. Soms vind ik het nog wel moeilijk om te zien wat er aan de hand is. Dan krijst ze het ook echt uit en kan ik haar echt niet troosten. Helemaal wild is ze dan. Mijn man zegt steevast " krampjes", maar ik heb echt het idee dat het vaak ook vermoeidheid is. Dat ze gewoon zo moe is dat ze er gefrustreerd door raakt ofzo.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier waren de krampen ook op ochtend het ergste.
    Tot uurtje of 2. En dan begon het rond 20u weer.

Deel Deze Pagina